- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2009 at 10:23 #351054Anonym anvandareMember
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=262&pictureid=1413]
23 december, 2009 at 21:14 #351055Anonym anvandareMemberkluddade ihop en liten julklapp idag (ca 1½ timme), hoppas den är någorlunda torr imorn bara så att man kan slå in den också
23 december, 2009 at 21:28 #351056Anonym anvandareMemberKöpte mig en Wacom-platta i dagarna, ge mig ett år eller två så ska jag skicka upp något!
24 december, 2009 at 20:06 #351057Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:kluddade ihop en liten julklapp idag (ca 1½ timme), hoppas den är någorlunda torr imorn bara så att man kan slå in den ocksåskitasnyggt gjort på sådan kortan tid!
har funderat på att ge mej på oljemålningar jag med!har du några bra tips??24 december, 2009 at 21:18 #351058Anonym anvandareMemberGalten wrote:skitasnyggt gjort på sådan kortan tid!
har funderat på att ge mej på oljemålningar jag med! Har du några bra tips??Tack så mkt! Jo, jag blev ganska nöjd med den, får se om den som ska få den också blir det imorn. Sitter på jobbet och slutat nu precis.
Tips.. njaae, jag kan nog inte tipsa så mkt, eventuellt läsa en bok om teknik om du inte ”har det i blodet”. Det ger sig ganska snabbt om man har fallenhet för det, annars tar det bara lite längre tid att lära sig. Jag har bara testat o detta är väl kanske 5-6:e tavlan jag gjort. Olja är lättare att bearbeta och man kan ändra mer medan akryl torkar mkt snabbare. Båda täcker varandra bra oavsett vilken färg du försöker måla över. Öva öva öva
Mvh /// Peter
25 december, 2009 at 00:13 #351059Anonym anvandareMemberPeter_Eriksson wrote:Tack så mkt! Jo, jag blev ganska nöjd med den, får se om den som ska få den också blir det imorn. Sitter på jobbet och slutat nu precis.Tips.. njaae, jag kan nog inte tipsa så mkt, eventuellt läsa en bok om teknik om du inte ”har det i blodet”. Det ger sig ganska snabbt om man har fallenhet för det, annars tar det bara lite längre tid att lära sig. Jag har bara testat o detta är väl kanske 5-6:e tavlan jag gjort. Olja är lättare att bearbeta och man kan ändra mer medan akryl torkar mkt snabbare. Båda täcker varandra bra oavsett vilken färg du försöker måla över. Öva öva öva
Mvh /// Peter
Okej jo man får väl se om man ”har det i blodet ”:what:har ett problem med färgläggning därav varje bild jag ritar blir i svart vitt men man får väl försöka utöka sina kvaliteter:emo-thumbtack för svaret:D
25 december, 2009 at 03:09 #351060Anonym anvandareMemberprimo wrote:Köpte mig en Wacom-platta i dagarna, ge mig ett år eller två så ska jag skicka upp något!Ah… Det är bra skit. Mycket bra skit.
25 december, 2009 at 03:49 #351061Anonym anvandareMemberRitar enbart i Paint numera.
27 december, 2009 at 12:57 #351062Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:mitt tips är att börja med akryl, ungefär samma teknik fast det torkar snabbare ty färgen är vattenbaserad (vilket även underlättar rengöring mm)okej skall skaffa mej ett stativ å lite penslar and shit får se vad man åstakomma:)
27 december, 2009 at 13:55 #351063Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:mitt tips är att börja med akryl, ungefär samma teknik fast det torkar snabbare ty färgen är vattenbaserad (vilket även underlättar rengöring mm)Det är ju det som är så bra med olja (att det inte torkar snabbt) :emo-thumb
om man vill ändra i bilden.27 december, 2009 at 17:24 #351064Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jo fast då måste man pyssla med lite starkare grejer som inte så trevlig direkt heheLösningsmedel is the shiet! :p
28 december, 2009 at 00:10 #351065Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:jo fast då måste man pyssla med lite starkare grejer som inte så trevlig direkt heheFinns vattenbaserad oljefärg! Det är asnice. Jag kör på den, funkar helt bra. Slipper ångorna, men du får ändå nöjet att leka med olja!
28 december, 2009 at 00:34 #351066Anonym anvandareMemberHär är resultat av icke frihands ritande, men en ödmjuk, lärande som underhålls av små gulliga och farliga djur ^^
28 december, 2009 at 00:37 #351067Anonym anvandareMemberSpyro?
28 december, 2009 at 00:39 #351068Anonym anvandareMemberMarcus Syvertsen wrote:Spyro?Faktiskt inte ^^ Det var en tutorial jag tog, mestadels för att dne var lila (som råkar vara favoritfärgen) men även för att den var väldigt söt. Kanske ska testa att rita Spyro …
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.