Now Playing

Home Forums Repan Now Playing

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,226 through 3,240 (of 6,108 total)
  • Author
    Posts
  • #187792

    Var ute och handlade julklappar i eftermiddags och fick höra ”Sledgehammer” med Peter Gabriel som jag inte hört på ganska länge. När jag kom hem åkte stereon på på högsta volym. Videon är 20 år gammal, men jag har inte sett något bättre.

    [http://youtube.com/watch?v=hqyc37aOqT0]

    #187793

    tycker alla ska ta o lyssna till Jeff Buckleys version av Hallelujah…helt underbar!

    #187794
    Linda Byström wrote:
    tycker alla ska ta o lyssna till Jeff Buckleys version av Hallelujah…helt underbar!

    Denna går inte heller av för hackor.

    [youtube=4s5DFd1eGKQ]

    …även om jag hatade alla hennes andra framträdanden och tyckte att hon verkade ha någon slags social sjukdom så var detta något hon kunde djävligt bra haha.

    MVH

    #187795

    Jag skäms över att vara svensk när folket röstar fram en sådan fruktansvärt kass artist som inte kan ta en enda ren ton.. Inga hallelujah moments där inte… men detta är min högst personliga åsikt.

    Min sambo som kommer från en musikalisk familj och själv är rätt grym på sjunga tycker hon är fruktansvärt duktig..vad han hör som inte jag hör…har jag ingen aning om. Han anser tom att Amandas version av Hallelujah är bland den bästa som gjorts… :nono:

    #187796
    Linda Byström wrote:
    Jag skäms över att vara svensk när folket röstar fram en sådan fruktansvärt kass artist som inte kan ta en enda ren ton.. Inga hallelujah moments där inte… men detta är min högst personliga åsikt.

    Min sambo som kommer från en musikalisk familj och själv är rätt grym på sjunga tycker hon är fruktansvärt duktig..vad han hör som inte jag hör…har jag ingen aning om. Han anser tom att Amandas version av Hallelujah är bland den bästa som gjorts… :nono:

    Det krävs ett misstolkat geni för att känna igen ett annat.

    :happy:

    MVH

    #187797

    :D

    #187798
    Marcus Syvertsen wrote:
    Det krävs ett misstolkat geni för att känna igen ett annat.

    :happy:

    MVH

    Det är inte frånvaron av misstag som gör någon intressant att lysssna på…

    Personlig röst & hög högstanivå är hetare än jämntorr proffessionalitetianism i min bok.Se på Dylan eller Robert Plant t.ex. fins det några ojämnare livartister?

    #187799
    MickeGBG wrote:
    Det är inte frånvaron av misstag som gör någon intressant att lysssna på…

    Personlig röst & hög högstanivå är hetare än jämntorr proffessionalitetianism i min bok.Se på Dylan eller Robert Plant t.ex. fins det några ojämnare livartister?

    Jag håller inte med, faktiskt. När det kommer till ballader lyssnar jag hellre på en begåvad sångare än en stark karaktär, även om denne också gör bra musik.

    Tycker inte alls om när tonlägen skär i musik, framförallt inte ifall det är den sortens musik där melodin är A och O i det hela… Jag gillar inte när man följer med någonting mentalt och det avviker ifrån vad man förväntat sig, om en hög ton ska komma och man liksom går och nynnar med i huvudet så känns det inte lika behagligt ifall den höga tonen blir fel.

    Luddigt som fan, men hajar du vad jag menar?

    MVH

    #187800
    Marcus Syvertsen wrote:
    Jag håller inte med, faktiskt. När det kommer till ballader lyssnar jag hellre på en begåvad sångare än en stark karaktär, även om denne också gör bra musik.

    Tycker inte alls om när tonlägen skär i musik, framförallt inte ifall det är den sortens musik där melodin är A och O i det hela… Jag gillar inte när man följer med någonting mentalt och det avviker ifrån vad man förväntat sig, om en hög ton ska komma och man liksom går och nynnar med i huvudet så känns det inte lika behagligt ifall den höga tonen blir fel.

    Luddigt som fan, men hajar du vad jag menar?

    MVH

    Jag hajjar & PMar sej en skiva med hissmusik helt utan överaskningar & skavanker av sven-ingvars & Josef Goebbels så snart mina åksjukepiller börjat verka.:p

    Nej visst är det extremt obehagligt om man drömmer sej bort i en låt & allt plötsligt faller platt. Men när du levt lika länge som mej & sett seklerna komma & gå, kan du stå ut med mycket bara för att få njuta av en endaste droppe orginalitet & oväntad silverglans bland gyttjan & grådasket.:)

    Slå mej, skär mej, håna mej men tråka inte ut mej, för det tål jag inte….

    #187801

    Eppu Normaali – Kitara, taivas ja tähdet

    #187802
    MATTI wrote:
    Eppu Normaali – Kitara, taivas ja tähdet

    Håller på att tanka ner dom nu är dom bra :p ?

    #187803
    Oggelit0 wrote:
    Håller på att tanka ner dom nu är dom bra :p ?

    Äkta 80tals jam!

    #187804
    MATTI wrote:
    Äkta 80tals jam!

    heh :P

    #187805

    Bruce Springsteen – Santa Claus is comin´ to town

    #187806

    Smötsiga höndar – Smötsig jul

Viewing 15 posts - 3,226 through 3,240 (of 6,108 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.