PC- och konsolspel att se fram emot

Home Forums Repan PC- och konsolspel att se fram emot

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • Author
    Posts
  • #232632

    Förstår inte riktigt hypen över The Last Guardian. Ser väl rätt lame ut? Ett gulligt spel för personer under 12?

    Också lite besviken över vad det nya Metal Gear verkar vara… Kunde väl vara en rolig idé, men den gameplay jag såg var inte helt övertygande.

    #232633
    TheUnknown wrote:
    Förstår inte riktigt hypen över The Last Guardian. Ser väl rätt lame ut? Ett gulligt spel för personer under 12?

    ICO har lagt jävligt mycket tid och pengar på att få det där spelet perfekt, så jag tror att det är hit eller shit-varning.

    Sagan är häftig, grafiken är en skum hybrid av flera olika sätt att animera (vilket ärligt talat på trailern ser lite skumt ut, förutom att hyena-strutsen eller vad fan det är var skabbigt bra gjord) och när spelföretag lägger så mycket tid på ”passionsprojekt” så brukar känslan vara något i särklass.

    Det kommer antagligen att vara barnsligt, men de bästa spelen är ofta det. Tycker jag iaf, som gillar det där med att försvinna in i en sagomiljö där fantasin kickar igång lite grann och man känner sig som ett barn igen.

    Jag tror att det kan leverera, om man ligger hemma en vecka och är sjuk i halsfluss eller något och bara vill glömma hela världen. Man får inte glömma att det är samma team som gjorde ”Shadow of the Colossus”, så det är inga flat-minded dumskallar utan hjärta direkt.

    #232634

    Sant, det var bra klass på trailern, men den ser inte så överdriven ut, nu när man sett trailers så som Tomb Raider. Känns som att den tagit ytterligare ett steg mot att få helt realistiska datoranimationer.

    Måste säga att jag aldrig spelat Shadow of the Colossus, så jag kan inte riktigt uttala mig om det. Har hört lite olika åsikter om det. Vissa säger att det är guld, andra säger att det är ett långtråkigt bottennapp.

    #232635
    TheUnknown wrote:
    Måste säga att jag aldrig spelat Shadow of the Colossus, så jag kan inte riktigt uttala mig om det. Har hört lite olika åsikter om det. Vissa säger att det är guld, andra säger att det är ett långtråkigt bottennapp.

    Så är det ju ofta med spel som anses geniala. Antingen älskar man dem eller hatar dem. Tvivlar på att någon tyckte att Final Fantasy VII var ”helt ok” liksom.

    Rollspel eller sagospel tenderar ju på att vara långdragna. Det är inte alla som gillar det, vissa spel tar det ju till och med nästan 2-3 dagars spelande att ens komma in i ordentligt. Och ibland är det det man vill ha, andra gånger vill man spela Unreal Tournament-stilen där man mer eller mindre trycker på play så exploderar hela världen i 200 blås tills man drar ur sladden liksom.

    Själv ser jag fram emot något tillägg till Skyrim. Som när Bethesda släppte Shivering Isles eller Knights of the Nine till Oblivion och la till ganska mycket gameplay. Bethesda pratade lite om att det eventuellt skulle komma en mod där man knallar över till Elsweyr, djungelriket. Och det fanns ”portar” i spelet vid slutet av kartan som såg ut att vara på väg till något nytt liksom. Så det bådar gott!

    En ny Fallout skulle inte skada heller. New Vegas var ett jävla skämt, men 3:an var soft. Så en till i samma style fast lika utvecklad och dynamisk som Skyrim, eftersom att de bygger spelen på exakt samma metodik och struktur ändå, skulle vara briljant.

    #232636
    Marcus Syvertsen wrote:
    Och ibland är det det man vill ha, andra gånger vill man spela Unreal Tournament-stilen där man mer eller mindre trycker på play så exploderar hela världen i 200 blås tills man drar ur sladden liksom.

    Fick flashback till Carmageddon. Good ol’ times!

    #232637

    Jahapp. Snart är det dags för veckor av sömnlösa nätter…

    [youtube=7c3gaJMcb5o]

    [youtube=dnMqIfKY7Zc]

    #232638

    Senaste Payne-trailern

    [youtube=7wpmwY5JpQ4]

    #232639

    The Yogscast öppnar Collector’s Edition av Diablo III. Som jag ser fram
    emot detta spel!

    [youtube=Oymrqt3KKmk&feature=g-user-u]

    #232640

    Call of duty ! Black ops 2 så klart :D

    #232641

    [youtube=LOCB2mDz5ps]

    #232642

    RE:6 ser man ju helt klart fram emot. Alltid älskat RE spelen. Kommer ihåg när man först spela 1:an. fy fan vad rädd man var :D Ruggigt bra spel!

    #232643

    Är det bara jag som alltid tyckt Diablo-serien är högst medioker? Tvåan var hyffsad underhållning när det kom men ändå ganska tamt.

    Ser fram emot att spela Skyrim, men skulle helst av allt lira Baldur’s gate 3 eller någon annan uppföljare (utan 3d-grafik etc) till ett klassiskt D&D-rollspel.

    #232644

    Skäms lite när jag säger att jag aldrig kört Baldur’s Gate. Det såg intressant ut när det
    kom, men det har bara inte blivit av.

    Skyrim har jag heller inte kört ännu. Men jag väntar på en ny burk, så där är en av
    anledningarna. Ser ut som ett spel som bör avnjutas med högt inställda settings…

    #232645

    Längtar till Assassins Creed 3. Enda spelserien jag följer om man inte räknar med FIFA.

    #232646

    Halo 4 all the way!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 49 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.