Projketarbete.

Home Forums Repan Projketarbete.

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 31 through 32 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #647921
    Marcus Syvertsen wrote:
    Ehm, nej. Jag syftade på människor som inte håller på med massa onödigt extrastrunt utan fokuserar på det de vill göra och gör det, och skiter i resten. Som förstår att det är viktigare med socialkompetens och kontakter för att skaffa ett jobb, och därför lägger mer tid på det än på att få MVG i Historia B.

    Aha, jag såg bara ”utnyttja sociala….” och lacka sönder.

    Jag är helt inne på ditt resonemang, att vara socialt kompetent och ha fördelaktiga kontakter slår betyg alla gånger.

    #647922
    Robert Svensson wrote:
    (Du har även ett osvarat PM ifrån mig, kanske inte kom fram?)

    Nej då det kom fram utmärkt, det var faktiskt medvetet obesvarat. Tyckte att hela resonemanget var rätt löjligt. Förstår din ståndpunkt/synpunkt men upplevde inte att någonting var speciellt slagfärdigt, så jag lät det rinna av istället för att sätta mig och roida tillbaka.

    Om du apgärna vill ha ett svar dock så kan jag såklart ordna det. Men jag misstänkte att ”debatten” inte berörde dig onödigt mycket i ryggen heller. Jag hittade roliga alternativ att lösa uppgifter som nationella prov, projektarbeten, vissa kursavslutningar osv. där det fanns utrymme att gå runt reglerna och böja dem lite grann till sin fördel. Du gjorde inte det. Big deal. Mig gick det helt suveränt för, och jag är övertygad om att det kan göra det för andra också om de bara använder skallen och har lite is i magen.

    Återigen, det ni gör fel är att ni förutsätter att man misslyckas, åker fast för ett uppenbart regelfusk eller något annat korkat. Det hör såklart inte till taktiken, ska man mygla gäller det att vara varm i kläderna, kunna ljuga utav bara fan om det behövs och fortfarande veta vart gränserna går.

Viewing 2 posts - 31 through 32 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.