Råd/tips inför hundköp..

Home Forums Repan Råd/tips inför hundköp..

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • Author
    Posts
  • #684645

    förstår inte varför många nämner att många hundraser inte är en nybörjar hund?,vad är en nybörjar hund,en tax lr?..ska man köpa en hundras som man inte är så intresserad av bara för att få erfarenhet, om man verkligen vill ha en speciel hundras så tycker jag man ska köpa den, jag har en amstaff hane på 1 år här hemma,har aldrig haft hund innan, men har gått både valpkurs o lydnadskurs med han så han så han e riktigt lugn o fin:)

    #684646
    smackan wrote:
    förstår inte varför många nämner att många hundraser inte är en nybörjar hund?,vad är en nybörjar hund,en tax lr?..ska man köpa en hundras som man inte är så intresserad av bara för att få erfarenhet, om man verkligen vill ha en speciel hundras så tycker jag man ska köpa den, jag har en amstaff hane på 1 år här hemma,har aldrig haft hund innan, men har gått både valpkurs o lydnadskurs med han så han så han e riktigt lugn o fin:)

    Ingen hund är en nybörjar hund ;)
    då skulle det finnas nybörjar barn med :p Att skaffa hund innebär ett jätte ansvar och intresse, man ska veta vad det är för hund man vill ha.Kan man ta hand om den för att den ska må bra och bli en frisk hund med allt det innebär.

    Har för mig att engelsk staffordshire bullterrier är registrering bar i SKK

    #684647
    jocke wrote:
    Ingen hund är en nybörjar hund ;)
    då skulle det finnas nybörjar barn med :p Att skaffa hund innebär ett jätte ansvar och intresse, man ska veta vad det är för hund man vill ha.Kan man ta hand om den för att den ska må bra och bli en frisk hund med allt det innebär.

    Har för mig att engelsk staffordshire bullterrier är registrering bar i SKK

    Ja det är dom. Kan bara hålla med om att det är kanon hundar. Skittrevliga personligheter (grymtar,snarkar,fiser). Älskar barn o människor över allt annat. Energi som tusan när man leker eller är ute med dom. Relativt lugna inomhus. Lättlärd. Sen att dom ser ut som små bodybuilders skadar ju inte heller haha.

    Har både Amstaff och Staff själv.

    #684648
    smackan wrote:
    förstår inte varför många nämner att många hundraser inte är en nybörjar hund?,vad är en nybörjar hund,en tax lr?..ska man köpa en hundras som man inte är så intresserad av bara för att få erfarenhet, om man verkligen vill ha en speciel hundras så tycker jag man ska köpa den, jag har en amstaff hane på 1 år här hemma,har aldrig haft hund innan, men har gått både valpkurs o lydnadskurs med han så han så han e riktigt lugn o fin:)

    Jag tror dom menar lite att olika hundraser har olika bakgrund och avlats fram på olika sätt, därav är det kanske noga att köpa en hund som har den vitalitet och mentalitet man kanske kan förutspå genom vilken ras det är.
    En pudel kräver tex inte lika motion som en amerikanskt bulldog eller liknande, man får ju välja efter vad man själv tror man har tid med men nybörjarhund är kanske fel ord, dock tror jag det är viktigt att kolla upp raser innan man köper.

    #684649
    Gabonviper wrote:
    Ja det är dom. Kan bara hålla med om att det är kanon hundar. Skittrevliga personligheter (grymtar,snarkar,fiser). Älskar barn o människor över allt annat. Energi som tusan när man leker eller är ute med dom. Relativt lugna inomhus. Lättlärd. Sen att dom ser ut som små bodybuilders skadar ju inte heller haha.

    Har både Amstaff och Staff själv.

    kan du inte lägga upp några bilder på dem? :pop:

    #684650

    Jag var intresserad av hunddragkamp ett tag, d.v.s. där hundarna har en sele och drar en vagn på räls. Jag såg att just en Amerikansk bulldog, var enormt mycket starkare än alla andra hundar oavsett storlek och ras. Så de har väl både muskler och kämparanda. Ska se om jag hittar länken, återkommer isf.

    #684651

    Här är länken till Swedish Working Bulldog Association:
    [http://www.swba.net/website/lokalgrupper.html]

    #684652

    Hej bruden!
    Ville bara informera att Roddy och Cici, skall öppna en Kennel (eller vad det heter).
    De är sådan där mördarhundar (som är helt underbara).
    Vi skall upp till dem i Mars och kan då klämma ut mer information.
    Ha det gött.

    Ps Tänk på att hund är ett stort ansvar, gör inte som vissa lämna bort dem så fort det blir problem eller jobbigt.

    #684653

    Du kan kolla in min hemsida [www.kennelmexicanblackbird.se]

    #684654
    FEVER wrote:
    Hej bruden!
    Ville bara informera att Roddy och Cici, skall öppna en Kennel (eller vad det heter).
    De är sådan där mördarhundar (som är helt underbara).
    Vi skall upp till dem i Mars och kan då klämma ut mer information.
    Ha det gött.

    Ps Tänk på att hund är ett stort ansvar, gör inte som vissa lämna bort dem så fort det blir problem eller jobbigt.

    Tack för tipset, vi hade gärna velat kolla på dessa hundraser med faktiskt…eller mest Andreas dock….
    ta gärna reda på mer om denna rasen!!!!
    lämna bort den??? nä det skulle jag aldrig tro skulle kunna hända faktiskt. jag har kvar mina hårbollar fast dom e jobbiga o håriga och gnälliga och faktskt helt underbara ibland :D

    #684655
    menace_to_society wrote:
    Du kan kolla in min hemsida [www.kennelmexicanblackbird.se]

    Mkt fina hundar, var i landet finns ni`?
    Mvh Therese

    #684656
    Tess wrote:
    Mkt fina hundar, var i landet finns ni`?
    Mvh Therese

    I örebro men jag såg nu att ni tänkte er hund i slutet av året och vi kommer med största sannolikhet inte ha några valpar förrän 2010

    #684657
    menace_to_society wrote:
    I örebro men jag såg nu att ni tänkte er hund i slutet av året och vi kommer med största sannolikhet inte ha några valpar förrän 2010

    Ja det blir i slutet av året tror jag, lutar mot amerikanskt bulldog dock.
    men vi är öppna för förslag fortfarande, seriösa uppfödare av rottweiler skulle vi gärna vilja få kontakt med / Tess

    #684658
    Tess wrote:
    Ja det blir i slutet av året tror jag, lutar mot amerikanskt bulldog dock.
    men vi är öppna för förslag fortfarande, seriösa uppfödare av rottweiler skulle vi gärna vilja få kontakt med / Tess

    Har en vän som föder upp rottisar kolla med honom [www.notorioustopdogz.se]

    #684659

    [img=http://i249.photobucket.com/albums/gg223/jonte123/tmtaiwan-goldenarmor-1.jpg][img=http://i249.photobucket.com/albums/gg223/jonte123/2007102323351651668.jpg]Eller varför inte en Tibetansk mastiff:D

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.