Sprit?

Home Forums Repan Sprit?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #896928

    Det hænder væl att både en øl och en drick glider ner lite då och då, spesiellt på sommaren ær det bra nice att ta en bærs på en uteservering. Men det ær væl don efter person antar jag. [www.festmetoden.se] ær en bra sida før att læra sig mer om att førhålla sig till alkohol

    #896929
    JonasL wrote:
    Brukar ni dricka någon alkohol eller skippar ni det helt?? :)

    Ps. Fin drink jag gjorde igår va? :P
    [img=http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u9/_u2/_u2/_u8/u192288/22923_1176047923.jpg]

    hehe den var sådär lagom girlie :) vad heter den?

    #896930
    Mantus wrote:
    Jag vände mig inte emot inställningen i frågan utan det uppenbara missbruket av ett uttryck som inte borde användas av någon som inte ens är torr bakom öronen. Han är i min ålder och har inte ens börjat skrapa på ytan på livet än. Ett uttryck som det han klämde ur sig gör sig bäst på luttrade sextio-sjuttioåringar som sett det mesta och ter sig bara löjeväckande på ungdomar som enbart snackar om ett par år i tidsspann mellan den tiden då ”han var ung och dum” i motsats till nutiden då han alltså påstår sig vara mogen och vis med stor ackumulerad livserfarenhet.

    Bahh, vad jag stör mig på uttryck såhär på nätterna.

    Överse omständigheternaen gång till. Du relaterar erfarenheter och ålder till varandra, och då sammanhanget är alkohol och dess destruktivitet; Vem tror du har MEST och VÄRST erfarenheter utav alkohol? En 18-åring idag i en Stockholmsförort, eller en avdankad pensionär?

    På ALLA drogfronter, alkohol inkluderat, är missbruket vanligare, hårdare och mindre respekterat idag än för 60 år sen, så jag vill nog påstå att du har fel.

    Generellt däremot, så håller jag med. Det är coolare när tungt folk säger tunga grejer.

    #896931

    Dricker mkt sällan (2ggr/år typ) och när jag väl gör det ser jag det som en social grejj och inte som ett berusningsgift

    #896932
    lovelysmile wrote:
    hehe den var sådär lagom girlie :) vad heter den?

    Den där har faktiskt inget namn 😮
    Men det är jordgubbslikör i botten och över är det melonlikör med citronjuice…

    Det bakom är en midori hopper iaf. :)

    #896933

    äh va fan det kan vara kul att festa till ibland :)

    #896934

    Festar inte ofta klarar inte det ängre blir så förbannat dålig dan efter, är väl åldern.

    Men har inget emot en whiskey ibland, eller en snaps till jul/påskborden och midsommar.

    Men full de får ungdomarna vara..

    #896935

    Max en gång i månader blir det fest, för att jag vill prioritera min träning o mitt tävlande. Det är ingen uppoffring för mig även om jag ibland skulle kunnat festa oftare. Lätt att det blir så när man är singel…att man vill ut med kompisarna.
    Dock e min vilja att tävla o förbättra min fysik starkare än drivkraften att svänga de lurviga med ett rus i huvudet.

    Nåt glas vin en lördag ser jag dock inte som något negativt alls, utöver festandet…det är väl bara hälsosamt? ;)

    #896936
    Marcus Syvertsen wrote:
    Överse omständigheternaen gång till. Du relaterar erfarenheter och ålder till varandra, och då sammanhanget är alkohol och dess destruktivitet; Vem tror du har MEST och VÄRST erfarenheter utav alkohol? En 18-åring idag i en Stockholmsförort, eller en avdankad pensionär?

    På ALLA drogfronter, alkohol inkluderat, är missbruket vanligare, hårdare och mindre respekterat idag än för 60 år sen, så jag vill nog påstå att du har fel.

    Generellt däremot, så håller jag med. Det är coolare när tungt folk säger tunga grejer.

    Jag tror nog uppriktigt sagt att en sextioåring har mer erfarenhet av sprit än dagens artonåringar. Du glömmer visst att de flesta sextioåringar inte är några duvungar vad gäller spritkonsumtion. Dagens ungdomar verkar glömma bort att det på motbokstidens dagar var ett jäkla spring till systemet och ett vilt hembränande. Jag tror nog att sextioåringar ackumulerat en hel del mer erfarnehet vad gäller sprit.Jag skulle heller inte vilja säga att alkoholkonsumtionen är hårdare nu än för sextio år sedan utan en källa på att det verkligen är så, men om det nu vore fallet så kan vi bara dra parallellen vidare och försöka hitta en 110 åring. Jag kan lova dig att den kan mycket mer om sprit än dagens ungdomar eftersom det på den tiden var mycket mer alkoholmissbruk än nuförtiden.

    Det här hör dock inte till saken eftersom saken i sig i mitt resonemang är irrelevant, det är som sagt uttrycket jag vänder mig emot och missbruket av det när mellanrummet endast är ett par år.

    #896937
    Mantus wrote:
    …dra parallellen vidare och försöka hitta en 110 åring.

    Bra, då går du och gör det, så åker jag till skolan så länge. :D

    #896938
    Peace wrote:
    jag har aldrig fattat varför människor dricker och super bort sina liv. Nykterist i 18 år btw! :)

    Klart du inte fattar det, när du aldrig druckit.

    #896939
    Marcus Syvertsen wrote:
    När det kommer till inställning så sitter ålder i skallen. Däremot, om det är moget att hoppa över alkohol, det låter jag vara osagt.

    Jag är 17 bast, dricker inte, har aldrig gjort. Tycker att det är ynkligt på det sättet det missbrukas, och jag skäms över de i min omgivning som fortfarande inte vet vart deras gränser går.

    Jag respekterar folk som dricker tre fyra öl för att bli extra glada vid vissa tillfällen, men jag tycker synd om dem som dricker för att våga/kunna ha kul.

    :up:

    #896940
    Marcus Syvertsen wrote:
    Bra, då går du och gör det, så åker jag till skolan så länge. :D

    Det var ett sätt att driva resonemanget till sin spets, inte något du på något vis skulle ta seriöst. Det hoppas jag också du var smart nog att förstå.
    Jag vill dock fortfarande ha riktiga belägg på att en vanlig tjugoåring vet mer om sprit och fyllor än en vanlig sextioåring. Jag antar att du inte har något som helst stöd för den ståndpunkten? Inte ens empiriska fakta med tanke på att du är yngre än mig och därför inte kan ha ackumulerat ens det, är det en sak du ”bara känner på dig”? I sådana fall så antar jag att du gör anspråk på att vara klipsk nog att förstå att det inte är ett vettigt argument.

    Nu var det dock inte det här jag vände mig emot, vilket jag nu säger igen, utan missbrukandet av ordet i en mängd sammanhang, vilket du nu äntligen verkar ha förstått eftersom du inte kommenterade resten av mitt inlägg utan ville få in en löjlig poäng genom att förstora upp en mening som inte var seriöst menad.

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.