Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #283830

    Du upptäcker alltså fortfarande nya funktioner i PS? Hur enormt är det där programmet egentligen?

    #283831
    henkebenke wrote:
    Du upptäcker alltså fortfarande nya funktioner i PS? Hur enormt är det där programmet egentligen?

    Haha, det finns en del att gräva bland iaf… Hittar någon ny funktion då och då. Kan väl hälften, ungefär? :)

    #283832
    Marcus Syvertsen wrote:
    Haha, det finns en del att gräva bland iaf… Hittar någon ny funktion då och då. Kan väl hälften, ungefär? :)

    Om du bara kan hälften vad fan kan jag då??!?!?! 1/100? ja något i den stilen tror jag isf:) låter som en lustig funktion du hittat! men ackk så roligt med nytt:D

    ******et funkar det?

    Edit:ja de gör de:D

    #283833
    Emil Lundberg wrote:
    Om du bara kan hälften vad fan kan jag då??!?!?! 1/100? ja något i den stilen tror jag isf:) låter som en lustig funktion du hittat! men ackk så roligt med nytt:D

    Du heter ju ”Spöad med Adobe-verktyg” av en orsak, junis. :whistle:

    #283834
    Marcus Syvertsen wrote:
    Du heter ju ”Spöad med Adobe-verktyg” av en orsak, junis. :whistle:

    Käft:p ska fan bli bättre än dig:|

    #283835
    Emil Lundberg wrote:
    Käft:p ska fan bli bättre än dig:|

    Hörs om sex år? :D

    #283836
    Marcus Syvertsen wrote:
    Hörs om sex år? :D

    För helvete marcus ge mig liiiite tid iaf!!!! 60:what:

    #283837
    Ejbullah wrote:
    Jag går i planerna att lägga kompaktkameran åt sidan och införskaffa en systemkamera. Men jag har ingen lust att lägga ut en förmögenhet (max 5000:-) på systemkamera. Vilken kamera skulle ni rekommendra som första systemkamera?
    [http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=101#rparams=k=s30735420 http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=101#rparams=k=s30735420%5D

    Ett tips. Vänta 3 veckor till, då kommer det vara mer prisvärt att köpa SLR från flera märken… :)

    Marcus: En D90 spöar inte din kamera, din sensor är ju groteskt mycket större…men D90 spöar de APS-C sensor baserade kameror som finns på marknaden vad gäller brus/bildkvalité. Kolla in Kamera & Bild´s testbilder…

    #283838
    rfb wrote:
    Ett tips. Vänta 3 veckor till, då kommer det vara mer prisvärt att köpa SLR från flera märken… :)

    :what:

    #283839
    Marcus Syvertsen wrote:
    Smidigt kit att slänga upp om det kommer en trollslända haha. Helvetet vad kul det ska vara att tassa runt med en sån här rigg ute i skogen. :P

    [img=http://www.juzaphoto.com/shared_files/articles/sigma_180_macro_ex_review/sigma_180-2x_manfrotto190mf4_410_angle-finder.jpg]

    Det var såna här grejer USA letade efter i Irak! W.O.M.D.:D

    #283840
    Marcus Syvertsen wrote:
    PS. Kolla som sagt på Canon EOS 1000D, eller Canon EOS 450D. Eller Nikon D40. Det känns som de smartaste alternativen om du vill ha något billigt, och många av dessa finns att handla på [www.fotosidan.se] om du går in under produkter -> annonsmarknad. Eller på blocket.

    KOllat en del på D40, såg att den både fanns i en 6 Mpix och 10Mpix version. Om man inte planerar att dra ut större bilder än A3, finns det ngn anledning att köpa 10mpix kameran?

    #283841
    Ejbullah wrote:
    KOllat en del på D40, såg att den både fanns i en 6 Mpix och 10Mpix version. Om man inte planerar att dra ut större bilder än A3, finns det ngn anledning att köpa 10mpix kameran?

    Om du vill beskära en del av bilden och förstora den, så är det ju bra med 10mpix eller mer.

    #283842
    Ejbullah wrote:
    :what:

    Fotomässan. Släpps lite nyheter då, som borde – om någon på Canon och Nikon tänkt till lite – vara mer riktade till amatörer och fokusera mer på deras behov. :)

    #283843

    Another one for the collection. Köptes idag på Kungsholmsfoto, åkte dit för att handla den första versionen egentligen men den var slut i butiken och det diffade bara ett par hundralappar så det fick bli denna. Men nu, NU är det tamigfan slutspenderat på ett tag. Har gjort av med på tok för mycket pengar – och börjar vänja mig vid det. Då är det dags att lägga av!

    Ska bli kul att börja plåta med blixt, och se hur det är. Beställer en bouncer på eBay för typ 50 spänn ikväll. :)

    #283844

    Hahaha, råkade trycka på fel knapp tror jag, provade att ta en bild med blixten riktad rakt emot motivet på 50mm zoom. Ser fortfarande rött på ena ögat…

    Edit; Bättre. :D

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.