Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #284340
    Undefined wrote:
    Vad liten du ser ut. Ska du inte börja träna kanske? :devil:

    *Note to self – ta aldrig självporträtt med supervidvinkel och posta på en bb-site* ;)

    Haha, med tele däremot syns det iaf att man tränar. :)

    #284341

    En liten tolkning på MC Eschers självporträtt.

    En människa i mörk huvjacka står på någon plats och håller i en glaskula, och när man tittar genom glaskulan ser man att dennes händer går till en annan person i ett helt annat rum haha. Och den snubben har en hatt som kommer ut i verkligheten. Lite flummigt, men jag behöver något att sysselsätta mig med. :)

    #284342
    henrik.vdb wrote:
    jag bor i 3 mil från västerås

    tjejen satt o kollade på nätet idag och var in på expert här i stan och dom hade nått erbjudande på canon EOs 1000D för 6.999 och vad hon läst på nätet så verkar detta vara en bra nybörjar kamera, fan jag blir helt snurrig i huvet haha

    Åk till Lasse på fotomaster, ligger i viksängs centrum…hälsa från nikon-tobbe så löser det sig nog ;)

    #284343

    MC Eschers bilder gillar jag faktiskt trots att jag är totalt oestetsik på alla vis. Tycker om när han leker och vrider på vinklar och gör sina något udda onaturliga bilder.
    Kommer ihåg någon bild från gymnasiet som han gjort. Var typ några krokodiler som kröp runt på ett skrivbord som jag tyckte var cool…. Ser ni vad mycket jag kan om konst… :D

    #284344

    Ah, ännu ett lyckat skott på mitt korståg mot sepiatonens gyllene snitt! SHIT vad stämningsfullt det blev, precis så som det kändes att sitta där bakåtlutad på bussen hem från en hård dag med solnedgången in i ansiktet genom rutan. Och oldschool-stuket satt som en smäck.

    Ah. Happy me. Vidvinkeln är min vän. :D

    #284345

    Tips angående billigare digitalkamera mottages då min ixus 85 dog under ayia napavistelsen. Ska kosta runt 1500:- och den får gärna ha hyfsad filminspelningsfunktion. Gillade ixusen men hittar inte någon modell till ett vettigt pris. Gärna inte olympis då jag vill använda SD-korten jag redan har.. Någon som har några tankar?

    #284346
    Gustaf Lindberg wrote:
    Tips angående billigare digitalkamera mottages då min ixus 85 dog under ayia napavistelsen. Ska kosta runt 1500:- och den får gärna ha hyfsad filminspelningsfunktion. Gillade ixusen men hittar inte någon modell till ett vettigt pris. Gärna inte olympis då jag vill använda SD-korten jag redan har.. Någon som har några tankar?

    Finns massor till vettigt pris, men 1500kr och en ”bra kamera” med hyfsad filminspelning blir svårt…

    Jag skulle rekommendera IXUS100 IS…har en sån själv som kompakt som komplement till systemarna…

    #284347
    rfb wrote:
    Finns massor till vettigt pris, men 1500kr och en ”bra kamera” med hyfsad filminspelning blir svårt…

    Jag skulle rekommendera IXUS100 IS…har en sån själv som kompakt som komplement till systemarna…

    Det funkade på IXUS 85.. IXUS 100 är ca 1000kr för dyr.

    #284348
    Gustaf Lindberg wrote:
    Det funkade på IXUS 85.. IXUS 100 är ca 1000kr för dyr.

    Ja, när den utgick och var så kallad ”EOL” produkt…IXUS100 kanske också kostar 1500kr…när den utgår.

    #284349
    rfb wrote:
    Jag skulle rekommendera IXUS100 IS…har en sån själv som kompakt som komplement till systemarna…

    Jag skådar förräderi! Det är illa nog att min mamma springer omkring i Nikon-kepsarna jag fick av dig förut haha. Såhär kan vi inte hålla på – då kanske vi snart blir opartiska och kanske faktiskt till och med lär oss något?

    Hemska tanke…

    On topic så är IXUS100IS grym för att vara så liten.

    #284350
    Quote:
    Säljer nu min helt nya D 700 har inte gått en enda exponering

    :what:

    #284351

    Jag ville ha en HD filmande kompakt till kärringen…spelade in denna med den:

    [http://www.youtube.com/watch?v=3GSEI2DH1qg]

    #284352

    Hittade Nikons äldre 80-200 ”skjutzoom” på FS för 5000:- Blir nästan lite sugen. Ska tydligen vara väldigt bra.

    [http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9265]

    Vad tror du om den RFB? 5000 i stället för, tja, 20000 för en 70-200 är ju ganska mycket billigare.

    #284353
    Tobias Borg wrote:
    Hittade Nikons äldre 80-200 ”skjutzoom” på FS för 5000:- Blir nästan lite sugen. Ska tydligen vara väldigt bra.

    [http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9265]

    Vad tror du om den RFB? 5000 i stället för, tja, 20000 för en 70-200 är ju ganska mycket billigare.

    Har använt en sådan en hel del och den är inte dum alls bara man tycker skjutzoomen är ok. Det har både sina fördelar och nackdelar tycker jag men mest fördelar på en sådan stor optik.

    #284354
    Tobias Borg wrote:
    Hittade Nikons äldre 80-200 ”skjutzoom” på FS för 5000:- Blir nästan lite sugen. Ska tydligen vara väldigt bra.

    [http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=9265]

    Vad tror du om den RFB? 5000 i stället för, tja, 20000 för en 70-200 är ju ganska mycket billigare.

    Optiskt sett en bra optik, står sig väldigt bra fortfarande, och ljusstyrka ska aldrig underskattas.

    Men det är 2009. Köp en optik som känns 2009.

    Nu när den nya 70-200 F2.8 har kommit kan jag sätta en tia på att det kommer upp ”gamla” 70-200 F2.8 VR på blocket…så där kommer man kunna göra klipp.

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.