Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #283755
    Marcus Syvertsen wrote:
    Jag går och dräller efter Canons EF 50mm F1,4… Efter SM ska jag köpa en sådan. Får jag min 20-40 såld som jag sänkt priset på en del nu för att speeda på lite grann så köper jag en fast 20mm F2,8 för pengarna, också Canons.

    Sen djävlar. 8)

    Snygga färger i din avatar. Skön bild…

    #283756

    Lite från Photokina:

    Världens största fotomässan, i Köln, gick av stapeln förra veckan. 230.000m2 stort, hann inte ens besöka alla hallarna, 1534 montrar trängdes :)

    Mest trängsel hos Canon, Nikon och helt OK hos Canon och Pentax. Fujifilm visade en 3D kamera som tar 3D bilder, med dubbla optik, och man kan nu framkalla bilderna…i 3D!!!

    Annars mycket naken/kroppsfoto/modell fotografering i alla montrar, superfullt så fort en tjej visar kroppen. Ganska mycket snygga tjejer som visade upp sig.

    Häftigaste montern var Pentax tillsammans med Sony som hade riktigt snygga och nyskapande montrar. Nikon Var byggt så det kändes mysigt, men med allt tryck så hade vi det jättetrångt, SJUKT trångt. Vi visade D90 och D300/D700/D3 som prio med lite nytt som 50mm F1.4D. Canon visade upp 450D och PRO grejerna, väldigt lite om 5D mkII.

    Sony bombade på om A900, som ska locka med 24+ MP och stor sensor. Pentax hade sin kameror i vattentankar för att visa vad de går för…rätt ballt.

    Hann själv pilla på alla nyheter och fotade själv en del med min D90, orkade inte släpa på D700 :)

    Om ni har frågor om Photokina…fråga på…

    #283757

    Någon officiell hint till ett nytt flaggskepp från Canon ännu?

    Kul att du gillade avataren. Tycker också om den.

    #283758

    Nej. De har lanserat mkIII på tok för nyligt för att kunna lansera en efterföljare. Då ligger det mycket närmare med en firmware uppdatering till mkIII, men inget som det talades om. Man måste hålla ca 2 år per serie i proffsvärlden, annars tappar man allt förtroende… :) Gäller även oss självklart.

    Men både vi o Canon var lite mystiskt hemliga av oss under mässan ;)

    #283759
    rfb wrote:
    Men både vi o Canon var lite mystiskt hemliga av oss under mässan ;)

    Ja, ni är ju det. Era pissnissar. :D

    #283760

    Provade nyss min nya skurk med en 36mm kenkoring på. Skärpedjup, någon? Här är ett måttband… Haha.

    #283761

    Jag börjar bli analog tror jag. En lärare i skolan har en Hasselblad från 50-talet och det blir sjukt snygga bilder. Samt att kameran i sig är en fröjd för ögat.

    Det är nån sorts skärpehysteri i dessa dagar känns det som.

    #283762
    Per Grunditz wrote:
    Jag börjar bli analog tror jag. En lärare i skolan har en Hasselblad från 50-talet och det blir sjukt snygga bilder. Samt att kameran i sig är en fröjd för ögat.

    Det är nån sorts skärpehysteri i dessa dagar känns det som.

    Icke. En bild behöver fan inte vara skarp, eller tagen med högteknologisk utrustning för att bli bra.

    [http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/32961.htm]

    En av de finaste/bästa bilderna jag har sett. På länge.

    Håller med dig Per.
    :nerd:

    #283763

    Foto har blivit en del hysteri runt, speciellt vad man har för prylar. MEN, det är skillnad på bra/dåliga grejer. Jag vet massor av bilder som är fantastiska, rent artistiskt, men blivit sågade eller ”rejected” av bildbyråer/tidningar för sin tekniskt låga kvalité.

    Men visst, fokus ligger för ofta på produkterna och inte på bilderna.

    #283764

    Vad hysterin beträffar så är den väl mer förknippad med den nyfunna målgruppen horungar som köper ett billigt hus med kitobjektiv, går omkring med kameran runt halsen som ett smycke för att det blivit någon djävla trend, och tar fullautomatiska bilder oavsett situation, använder blixt i solljus, slår frivolter över att en lampa blir skakig och ser ut som ett disco på kvällen osv…

    #283765
    Marcus Syvertsen wrote:
    Vad hysterin beträffar så är den väl mer förknippad med den nyfunna målgruppen horungar som köper ett billigt hus med kitobjektiv, går omkring med kameran runt halsen som ett smycke för att det blivit någon djävla trend, och tar fullautomatiska bilder oavsett situation, använder blixt i solljus, slår frivolter över att en lampa blir skakig och ser ut som ett disco på kvällen osv…

    Ja ä int bitter…:up:

    #283766
    rfb wrote:
    Ja ä int bitter…:up:

    :whistle:

    #283767

    Marcus, du får se upp. Andreaz är utrustad till tänderna för att klå dig nu…

    #283768
    rfb wrote:
    Marcus, du får se upp. Andreaz är utrustad till tänderna för att klå dig nu…

    Jag har minsann hört vad du preppat honom med, din djävel. Det blir ett rent nöje faktiskt, då konkurrens inte är något som hemsöker mig om nätterna. Ska mest bli kul att se vad han tycker om grejerna – mig veterligen är telen riktigt vass nämligen. :)

    #283769

    Nu är jag laddad inför SM helgen! :p

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.