Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #284655
    melancoolio wrote:
    Verkar som att man kan lägga till en liten programvara på vissa Ixus kameror så att man kan fota RAW med dom.

    [http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK]

    Ha, kul. Ska testa det på min lilla Ixus bara för sakens skull. Jag menar, vem vill imte kunna spela spel på sin kamera på långflygningen :nod

    #284656
    Undefined wrote:
    Ha, kul. Ska testa det på min lilla Ixus bara för sakens skull. Jag menar, vem vill imte kunna spela spel på sin kamera på långflygningen :nod

    Låter najs. Säg hur det gick! Min kamera finns det inte någon version av chdk än. Vore najs om det dök upp. Är ju många bra funktioner man kan lägga till….

    #284657

    Jag och min polare Gustav i studion har köpt ett nytt objektiv, håller på testköra den nu. Ni som kör Canon kommer säkert känna igen den, för er andra så är det en 24-70mm F2,8 L USM. Canons bästa zoom-objektiv, IMO.

    Så nu har vi ett ganska vettigt gäng normalare till våra kameror. 17-40mm F4,0 L USM, 24-70mm F2,8 L USM och 24-105mm F4,0 L IS USM.

    Så fort jag får möjlighet ska jag sälja min 50mm F1,4 och köpa en 35mm F1,4 istället. :)

    #284658

    Efter en tids funderande har jag kommit fram till att jag skall köpa en ny kamera, gärna system, då kompakt inte imponerar lika mycket på brudarna. Har läst lite till & från, samt att jag egentligen har tillgång till riktigt feta saker pga en morbror som har en egen firma. Dock så känner man sig som en jävla idiot när man står där med en kamera för en jävla massa pengar, och samtidigt inte ens kan hitta avtryckaren. Eller vad man nu kallar det.

    Så, jag behöver en kamera som helt enkelt fungerar för nybörjaren, samt att jag iaf ska kunna avancera lite i mitt fotande. Begagnat som nytt spelar ingen roll. Tips to share?

    #284659
    David Eriksson wrote:
    Efter en tids funderande har jag kommit fram till att jag skall köpa en ny kamera, gärna system, då kompakt inte imponerar lika mycket på brudarna. Har läst lite till & från, samt att jag egentligen har tillgång till riktigt feta saker pga en morbror som har en egen firma. Dock så känner man sig som en jävla idiot när man står där med en kamera för en jävla massa pengar, och samtidigt inte ens kan hitta avtryckaren. Eller vad man nu kallar det.

    Så, jag behöver en kamera som helt enkelt fungerar för nybörjaren, samt att jag iaf ska kunna avancera lite i mitt fotande. Begagnat som nytt spelar ingen roll. Tips to share?

    En Nikon D90 med 18-105, 50mm f1,8, MD-80 m. 3 batterier, SB-600 och ett 8GB minneskort låter som någonting för dig.

    #284660

    [img=http://lejonmedia.se/wp-content/uploads/2009/12/body120102.jpg][www.lejonmedia.se]

    DREAM COME TRUE!

    #284661
    Tobias Borg wrote:
    En Nikon D90 med 18-105, 50mm f1,8, MD-80 m. 3 batterier, SB-600 och ett 8GB minneskort låter som någonting för dig.

    Det där såg ju ut att bli svindyrt för min lilla kassa. Jag syftade mer på en dålig kamera. Eller ja, kanske inte dålig men typ, tänk dig estet-brudar-d40-stil.

    Edit: Det låg ju precis samma skit som du precis sa, ute på blocket. Kan det måhända vara Herr Borg som skall sälja?

    Edit2: Skitfeta bilder Marcus!

    Edit3: Jag är förmodligen litet efter. Då du förmodligen varken heter Daniel eller bor i Gävleborg. Jak er trott.

    #284662
    David Eriksson wrote:
    Det där såg ju ut att bli svindyrt för min lilla kassa. Jag syftade mer på en dålig kamera. Eller ja, kanske inte dålig men typ, tänk dig estet-brudar-d40-stil.

    Edit: Det låg ju precis samma skit som du precis sa, ute på blocket. Kan det måhända vara Herr Borg som skall sälja?

    Edit2: Skitfeta bilder Marcus!

    Edit3: Jag är förmodligen litet efter. Då du förmodligen varken heter Daniel eller bor i Gävleborg. Jak er trott.

    Nope, inte jag. För övrigt hade jag aktat mig för blocket när det gäller kameror. Priserna är i många fall helt sjuka. Åt fel håll.

    Jag funderar på vad som kan vara rimligt för mitt paket. Nypris är 16 620:- på cyberfoto, och då är det med 2 batterier mindre.

    10 000?

    #284663

    Idag fick jag sällskap av min kära gamla pokerromans Johanna Nilsson, fröken från Umeå av alla djävla hål. Underbar liten rackare som dök ner för att fläka ut sitt arma skinn framför mig – och givetvis är jag inte sen att tacka och ta emot.

    Johanna knegar extra med make-up och styling, så jag satte lite press på henne för att slippa ”polsk-hora”-looken och köra på lite mer temaenliga sminkningar. Först hade vi en brunett till förfogande – givetvis blev temat eld. Och Johanna själv fick figurera som något slags latex-aktig sjöjungfru eller vad fan det nu är. Rosa och blått iaf – ta det hur ni vill.

    Här är bilderna!

    Lizette;

    [img=http://a.imagehost.org/0901/MS_7458_copy.jpg]
    Johanna;

    [img=http://a.imagehost.org/0117/MS_7621_copy.jpg]

    #284664

    [img=http://i.imagehost.org/0984/MS_0068.jpg]

    #284665

    Två vanliga nätter i studion… Först på bild ser vi Lizette, under tiden vi tog porträttet ovan. Nästa bild är Johanna, när vi tog pastellporträttet. Dock var detta när hon fortfarande hade korsetten på sig, den kändes mer smakfull att lägga upp här haha. Nästa är när vi körde Moore-bilderna som dyker upp i slutet av månaden. Tror att det blev hela 16 sidor med material den här gången om jag inte minns fel – men sen vet jag iofs inte om de väljer att printa ALLT heller.

    Johanna är en fantastisk modell faktiskt. Många som sett bilder på henne har gett henne kritik för ett och annat men det är någonting speciellt med när jag jobbar ihop med henne – vi kommer så bra överens, allt funkar perfekt och resultatet blir ofta bättre än båda två tror. Jag gillar henne som fan, och ska göra mer grejer med henne. Så fort hon hamnar framför just min kamera så blir hon dubbelt så vacker, och jag fattar inte hur det går till, men precis alla små detaljer som jag letar efter i tjejmodeller med de karaktärsdragen har hon perfekt på plats. Hon ser ut som en liten tonårsdröm, fast lite sköna skogsmuskler och framförallt naturliga bröst. I like, även om plast funkar det med!

    Dessutom skadar det inte att hon först och främst jobbar som make-up-artist och då är förbannat vass på smink och styling, men sen också att hon är lika dum i huvudet som jag är och gärna kör på tre dygn i sträck för att sedan däcka på en soffa någonstans, super, slåss och hatar brudar.

    Bra tjej haha. Precis rätt inställning. En av våra praktikanter Stefan hängde med oss och tog lite plojkort med mobilen under tiden.

    [http://stefanfh.blogg.se/]

    #284666

    [youtube=WQ-I2aGzliU]

    #284667

    Självporträtt… Höll på experimentera lite grann, har fastnat lite för att skippa skuggor och jobba med högdagrar på sistone. Därav sminkfotot högst upp som jag tycker är sjukt roligt, ska kontakta en make-up-skola och se om det finns möjligheter för samarbete för kul – långsiktiga målet är att pryda väggarna hos en hårstylist. Sen jag såg Björn Axéns bilder för första gången blev jag fullständigt kär i den sortens foto… :)

    #284668
    Marcus Syvertsen wrote:
    Självporträtt… Höll på experimentera lite grann, har fastnat lite för att skippa skuggor och jobba med högdagrar på sistone. Därav sminkfotot högst upp som jag tycker är sjukt roligt, ska kontakta en make-up-skola och se om det finns möjligheter för samarbete för kul – långsiktiga målet är att pryda väggarna hos en hårstylist. Sen jag såg Björn Axéns bilder för första gången blev jag fullständigt kär i den sortens foto… :)

    Sjukt snyggt marcus, sånt jävla tryck i skägget å blicken så det är löjligt! keep it up dude.

    #284669

    Du är fan min idol Marcus.

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.