Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #284955

    Nya Photoshop verkar ju erbjuda en del coola grejer; [http://www.wimp.com/newphotoshop/]

    #284956

    loooooooooool på det med trädet.

    Hahahaha bergen….himlen!

    #284957

    Oj oj grymt!

    #284958

    Fan vad jag spårar ur varje gång jag sätter mig ner och gör något skit i väntan på att tiden ska gå bara…

    Slarvig skiss på ett litet montage som ska göras snart. Har bara porträttet högupplöst, ska fixa eget material till bakgrunden som ska byggas ihop också.

    Tänkte lägga till en liten guldfärgad fjäril som det stänker guldstoft och lite ljus om framför ansiktet, eller något i den stilen. Har inte bestämt mig helt ännu – men lite magi ska in i kalaset.

    #284959
    rfb wrote:
    Oj…som du då. Mindre värd därav?

    :emo-thumb

    Några bra tips på fotobutiker i London? Ska dit nästa vecka och punden är ju lagom låg….

    #284960

    Imorgon ska jag skjuta ett uppslag, kanske omslag om jag har tur, för Moore. Temat är chockrosa, kommer bli skitkul. Plastigt och härligt, ska se om jag kan komma överens med ringblixten kanske. Möjligtvis!

    Sen på onsdag ska jag iväg och göra en artikel med Miguel för tidningen också, denna med någon halvkänd MMA-fighter. Vet inte vad han hette. Dock blir det actionbilder på sparring och lite coola porträtt. Ska för övrigt skriva min första artikel för Moore också, i anknytning till plåtningen imorgon. Jag är nervös så in i helvete verkligen.

    Och senare i veckan ska jag försöka få till ett ansiktsporträtt på en mörk tjej som är äckligt snygg verkligen. Det ska bli sjukt kul också! Blir ännu en i min fyrkantiga porträttserie som när som helst nu antagligen mynnar ut i ett par kvadratiska tavlor. Kommer bli fett.

    Wish me luck…

    En bild från det jag satt och gjorde idag! Söt liten grabb. :)

    [img=http://j.imagehost.org/0664/MS_7502_1.jpg]

    #284961
    Per Grunditz wrote:
    Nya Photoshop verkar ju erbjuda en del coola grejer; [http://www.wimp.com/newphotoshop/]

    HAha va sjukt!

    #284962

    Makalös manick. Känns inte helt meningslös…

    Bra tröja också!

    [youtube=z4kUDOLIsds]

    #284963

    De funkar – irriterande att plocka fram hela tiden. Något som däremot är soft, framförallt för er med APS-C-hus som har mindre sökarbilder, är sökarlupp. Det är bra skit.

    #284964
    Marcus Syvertsen wrote:
    De funkar – irriterande att plocka fram hela tiden. Något som däremot är soft, framförallt för er med APS-C-hus som har mindre sökarbilder, är sökarlupp. Det är bra skit.

    Låter inte som en så dum pryl. Kanske blir mer känsla och man kanske kan komponera bilderna bättre om man får en tydligare överblick om vad som kommer att hamna på minneskortet!

    #284965

    En väldigt liten hund med en väldigt trivsam 85mm.

    [img=http://j.imagehost.org/0861/MS_8418.jpg]

    #284966

    Batteriet muckade ur helt när jag stod och plåtade idag. Skitkul. Hade sån djävla tur att jag precis var färdig (tydligen) när kameran slocknade, så nu på vägen hem köpte jag ett till batteri haha.

    1490:- för ett batteri. Kul. ;)

    #284967
    Marcus Syvertsen wrote:
    Batteriet muckade ur helt när jag stod och plåtade idag. Skitkul. Hade sån djävla tur att jag precis var färdig (tydligen) när kameran slocknade, så nu på vägen hem köpte jag ett till batteri haha.

    1490:- för ett batteri. Kul. ;)

    Det är nog ett bra batteri! :up:

    Angående bilden ovan. Det kan nästan blir för kort skärpedjup ibland!

    #284968
    j.v.k wrote:
    någon som skulle kunna visa två exempel på väldigt kort samt väldigt lång slutartid?

    Har lite svårt att få ihop det. Hjälper nog med två väldigt konkreta exempel :up:

    Kan använda mig av två bilder jag tog igår.

    Kort slutartid, dvs snabb. 1/4000 i detta fallet.

    Långsammare slutartid. 1/180

    Det kan också vara: Kort slutare = mörk bild, långsam slutare = ljusare bild. Lång slutartid = mer ljus in i bilden, kort slutartid = mindre ljus in.

    #284969

    nt :)

Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.