Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

Home Forums Repan Tråd för FOTO snack – teknik / bild / tips

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,522 total)
  • Author
    Posts
  • #285015

    Här hittade jag någon som ligger lite före sin tid…

    Quote:
    Köpes: Söker Canon EOS 5D Mark 11 kamerahus[/b]

    Vill köpa ett Canon EOS 5D Mark 11 kamerahus

    Märke: Canon EOS
    Modell: 5D Mark 11
    Produkt: Canon EOS 5D Mark II
    Finns i: Skåne, Simrishamns Kommun
    Annonstid: 2010-06-09 – 2010-07-09[/b]

    :D

    #285016

    Bitches. Någon som kan komma med lite inputs rörande min sepiaton? Jag försöker göra en egen här, och då tar jag i lite mer. Har kollat på lite gamla dokumentärfilmer från andra världskriget och fastnat för hur saker ser ut.

    Lagt märke till en blåton i alla lågdagrar som ger hela färgtonen en annan mening, vilket jag älskar. Sen har jag dragit om kontrastkurvan så att svart inte är svart, och vitt inte är vitt. Utan att dessa två istället peakar i varsin färg vilket då blir en sorts beige och en lite stålfärgad blågrå variant.

    Jag kanske kommer utnyttja detta på ett kommande tjej-gig nämligen, där jag ska köra en annan variant på bilderna. Mer traditionell, vardaglig skönhet. Tidningen har inte bett om det eller så, jag vill bara se om de gillar det.

    Vad tror ni? Har provat att sätta schemat på ett par vanliga bilder. Och de flesta får fan en helt annan känsla…

    #285017
    Marcus Syvertsen wrote:
    Vad tror ni? Har provat att sätta schemat på ett par vanliga bilder. Och de flesta får fan en helt annan känsla…

    Jag gillar det. Hade dock varit kul att se lite andra bilder, med både före och efter – så att man får sig en bättre uppfattning.

    #285018
    J.v.K wrote:
    Imorgon blir det köp av Canon EOS 7D + 18-135mm Kit

    den 25e inköpes en Sigma 150mm Macro (objektiv utan zoom) :up:

    Vad går en sådan pjäs på?

    btw. inte bättre att lägga pengarna på matbudget?

    #285019

    Satt nyss och dräglade med halvöppen mun över filmen Twilight. Alltså, sceneriet och det filmtekniska i den är helt brutalt. Ljussättningen är perfekt för varje scen, unik för varje ansikte och fullkomligt briljant. Varenda kamerateknisk detalj i närgående scener eller känslomontage var riktigt snuskigt bra genomfört.

    Jag älskade verkligen skiten. Soundtracket var också rätt sjysst, kunde varit bättre men fortfarande riktigt bra. Men alltså, sceneriet och känslan. Jag vill plåta porträtt NU! Jag vill ha en tjej och en kille och köra riktigt likbleka skitdramatiska ansikten liggandes på en mörk äng i gräset tillsammans…

    Fan vad ballt. Blä. Inspiration ftw. Detta ska jag helt klart genomföra… Nu måste jag bara välja två personer. 8)

    #285020

    Vissa filmer är väldigt fina cinegrafiskt, definitivt! Jag minns när jag såg senaste harry potter på bio. Ruggigt fint, alla scener är som foton, uppbyggda kompositionsmässigt och ljusmässigt.

    Ska du gå på vampyr tema så föreslår jag mycket blod och trevliga linser i ögonen. Top model did it
    [http://cdn.sheknows.com/realitytvmagazine/2010/03/americas-next-top-model-vampire-craze5.jpg]

    En fråga till dig markus, kör du med skyports eller pocketwizards??

    #285021
    Stor Donken wrote:
    En fråga till dig markus, kör du med skyports eller pocketwizards??

    Inget därav. Ett tredje alternativ. Bingo har någon halv-tysk variant som han köpt till pro6:an, pro7:an har jag bara haft någon gång och då är det oftast skönare med sladd eftersom att den ändå är portabel. :)

    Bowens, hette skiten. Kom på det nu.

    [img=http://www.warehouseexpress.com/webcontent/product_images/large/28/1005163.jpg]

    #285022

    Fett nice. Jag kör på något billigt skit som heter cactus, den gillar att förstöra mina fototillfällen varenda gång då blixtrarna inte smäller av. Jag ska prova köra med min 7d som master + slave 430ex men IR är väl skit också antar jag. Hur mycket kosta bowens? Det stod inte på sidan.

    Långa synkkablar har jag letat efter, 30 cm är längsta jag har sett. Vet du nån affär som säljer lite längre??

    #285023
    Stor Donken wrote:
    Långa synkkablar har jag letat efter, 30 cm är längsta jag har sett. Vet du nån affär som säljer lite längre??

    Våra är 3 meter haha. Kolla med YFO eller Procenter. Eller bor du i Stockholm förresten? :)

    #285024

    Nej, och dom verkar inte ha webshop? Hmm jobbig situation jag sitter i. 3 meter skulle ändå inte funka då jag kör med 85 mm för porträtt. Det är ju ca 10 meter för helkroppsbild haha.

    #285025
    Stor Donken wrote:
    Nej, och dom verkar inte ha webshop? Hmm jobbig situation jag sitter i. 3 meter skulle ändå inte funka då jag kör med 85 mm för porträtt. Det är ju ca 10 meter för helkroppsbild haha.

    Tror att bägge två har det. Åtminstone produktkataloger, borde nog gå att kontakta de två och beställa saker. Däremot är både Procenter och YFO världsmästare på att ta för mycket betalt för onödiga skitgrejer, som att en budbil ska kosta 500 spänn enkel väg och annat shit för att posten tydligen inte är tillräckligt bra.

    Nog bättre att köpa skiten på eBay haha. 10m för helkropp? Vad fan har du för kamera? 1,5/1,6x crop eller?

    #285026

    Ursäkta att jag stör mitt i allt, jag är en riktig nybörjare inom fotokameror osv. Men är väldigt sugen på att lära mig mer, har ni tips på hemsida(or) där dom börjar från början så att säga. Skulle vilja lära mig mer om objektiv, skillnad i storlek och vad de har för inverkan, etc etc. Har en canon EOS500D med standardobjektivet man fick med.

    #285027
    Jockefarmer wrote:
    Ursäkta att jag stör mitt i allt, jag är en riktig nybörjare inom fotokameror osv. Men är väldigt sugen på att lära mig mer, har ni tips på hemsida(or) där dom börjar från början så att säga. Skulle vilja lära mig mer om objektiv, skillnad i storlek och vad de har för inverkan, etc etc. Har en canon EOS500D med standardobjektivet man fick med.

    Är du bra på engelska?

    [www.thedigitalpicture.com] är en pedagogisk ihärdig fan med mycket bildexempel och vettiga förklaringar på typ… Allt. Egentligen. Även mycket skit som inte spelar någon roll.

    #285028
    Marcus Syvertsen wrote:
    Tror att bägge två har det. Åtminstone produktkataloger, borde nog gå att kontakta de två och beställa saker. Däremot är både Procenter och YFO världsmästare på att ta för mycket betalt för onödiga skitgrejer, som att en budbil ska kosta 500 spänn enkel väg och annat shit för att posten tydligen inte är tillräckligt bra.

    Nog bättre att köpa skiten på eBay haha. 10m för helkropp? Vad fan har du för kamera? 1,5/1,6x crop eller?

    Canon 7D, så 1.6x antar jag.

    #285029
    Stor Donken wrote:
    Canon 7D, så 1.6x antar jag.

    Ah. Irriterande, 85mm på 1,6x är fan jobbigt haha.

    Njae, 10m blir nog knepigt att hitta. Finns säkert förvisso, men då är det lättare med trådlöst. :)

Viewing 15 posts - 1,336 through 1,350 (of 1,522 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.