Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #218988
    William Dester wrote:
    Några bilder på min hoj, lite ny plast, lackad ram o sving, eloxerat lull-lull och så. Nu ska det bara köras!

    Jobbar lastvagnar?

    #218989

    William: Riktigt snyggt. Hur många timmar tog det?

    #218990

    Tackar!:)

    Jobbar inte på lastvagnar, sett nån 525a där lr?

    Ja du Calle… vågar inte tänka på det… det som tog massa tid va ju o polera alla djäkla aluminiumdetaljer innan eloxeringen (och ännu längre tid att göra om det när det inte blev bra!) Sen att plocka isär och sätta ihop hojen kanske tog 2 dagar om man jobbat effektivt!

    Nu ska jag bara laborera klart me inställningen på dämparna och skaffa en synligare reg-skylt sen lir det köööra!:up:

    #218991

    Riktigt porrigt villiam! :D
    btw, vad är det för slipon du har på efterbilden?

    #218992
    Stefan_H wrote:
    Jag har slutat åka mc efter min senaste crasch:nono:
    Men denna Tiller var grym att köra på slangen med…..för grym skulle det visa sig:|

    Samma hände min kusin, har inte sett han på en hojj sedan han skulle styla för brudarna med sin ninja !

    #218993
    William Dester wrote:
    Några bilder på min hoj, lite ny plast, lackad ram o sving, eloxerat lull-lull och så. Nu ska det bara köras!

    före & efter

    Fyfan så fläskig !! 8) ;)

    #218994

    Tack Matti & Vmax!

    Sliponet på efterbilden är orginalet men uppborrat, svartlackat och klistermärke från Micro :p
    låter lite väl mycket så jag funderar på o bygga nån form av insats så man kan få ner ljudet för besiktning eller bankörning

    #218995

    haha jasså. akra-röret du har på förebilden lär ju inte väsnas så lite heller:P :D vet du vad dom har för dB-gräns på besiktingen?

    #218996
    vmax500 wrote:
    haha jasså. akra-röret du har på förebilden lär ju inte väsnas så lite heller:P :D vet du vad dom har för dB-gräns på besiktingen?

    akra-burken e inte min men nej den låter den me! :p… vet faktiskt inte vad gränsen ligger på vid besikting men det lär ju stå på vv hemsida.
    Fan det ska bli kallare i påsk:(

    #218997

    Min Intruder efter vinterns ombyggnad!:)

    #218998

    Sålde min senaste ögonsten en xt660x-05 och köpte en yamaha RD 250 -81 ist. Låter helt logiskt va? :D

    #218999
    mr-cave wrote:
    Sålde min senaste ögonsten en xt660x-05 och köpte en yamaha RD 250 -81 ist. Låter helt logiskt va? :D

    kändes som ett steg i fel riktning typ:D Tjejen går i tankarna på mc och jag tycker en RD 350 vore passnde första hoj. Hur gillar du din? Är den rolig?

    #219000
    William Dester wrote:
    kändes som ett steg i fel riktning typ:D Tjejen går i tankarna på mc och jag tycker en RD 350 vore passnde första hoj. Hur gillar du din? Är den rolig?

    Hmm jo det känns lite knasigt har haft 2 st R6or tidigare oxå. Den börjar typ självsvänga vid 140 men det var tydligen normalt.
    Är väl inget jag skulle rekomendera som första hoj direkt. rätt svårkörd faktiskt pga den hysteriska effektkurvan. Man måste ju hålla varv hela tiden annars är den död…. Men en 350 efter 83 så man får YPVS ska ju vara mycket bättre så i sådant fall tycker jag ni ska gå på en sån. Effektkurvan är bra mycket jämnare på dom tack vare dom där variabla avgasportarna.:up:

    #219001
    William Dester wrote:
    Jobbar inte på lastvagnar, sett nån 525a där lr?

    En polare jobbar på lastvagnar och han visade en rolig, men kanske inte så laglig, streetvideo som hans jobbarkompisar hade gjort. Tyckte din hoj liknade en av stjärnorna i videon:)

    #219002

    Nyss vart och bokat en GSXR1000 K7:a med racefit system och diverse kolfiber prylar, svart och orange, körd i bänken 172hk och 117nm på bakhjulet :emo-thumb

    Bild kommer sen…

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.