Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219003
    Lars Berglund wrote:
    Nyss vart och bokat en GSXR1000 K7:a med racefit system och diverse kolfiber prylar, svart och orange, körd i bänken 172hk och 117nm på bakhjulet :emo-thumb

    Bild kommer sen…

    :P

    Då börjar det snart bli dags för Leon att lägga sitt första knäskrap;)

    #219004
    Andreas Guiance wrote:
    :P

    Då börjar det snart bli dags för Leon att lägga sitt första knäskrap;)

    Haha… ja just det, jag glömde kanske att säga att hojen är ju så klart till honom :|

    #219005
    Lars Berglund wrote:
    Nyss vart och bokat en GSXR1000 K7:a med racefit system och diverse kolfiber prylar, svart och orange, körd i bänken 172hk och 117nm på bakhjulet :emo-thumb

    Bild kommer sen…

    Får du plats på en liten sporthoj :p

    #219006
    Barkis wrote:
    Får du plats på en liten sporthoj :p

    Ohhhja gott om plats…8)

    #219007

    Hejsan ni MC kunniga. Håller på med MC kortet nu och sparar pengar för att köpa en hoj till nästa säsong.
    Har funderat på en Yamaha MT – 03 eftersom jag gillar designen och den relativt billiga försäkringen (jag är under 25, det är svindyrt).

    Men jag ber om råd ändå. Jag vill ha en hoj som man kan busa med. Den behöver inte göra 0-100 på 2 sek, men ha hyfsat med pållar och ändå vara billig att försäkra. Nypris skiter jag i, men hellst inte över 100k.
    Gapar jag över för mycket nu? Billigt = tråkigt?

    #219008
    Thomas.B wrote:
    R6, R1, K5, cbr 600, cbr 900, 600f bland andra….
    Eller köp en streetfighter av lite äldre modell som e ordentligt byggd.

    Jo, blir nog något streetfighterish. Jag skulle aldig ha råd att försäkra en R1:a:(

    #219009

    Försäkringen blir den samma, streetfighter eller ej.

    #219010
    Calle Sirén wrote:
    Försäkringen blir den samma, streetfighter eller ej.

    Så du menar på att en R6:a och en Monster 600 skulle kosta mig lika mycket? I så fall är ju R6:an det självklara valet.

    #219011
    Vandraren wrote:
    Så du menar på att en R6:a och en Monster 600 skulle kosta mig lika mycket? I så fall är ju R6:an det självklara valet.

    de som de syfta på som streetfighters var troligen.. strippade R6or osv..

    #219012

    Jag märker att jag inte är så insatt som jag borde vara. Tack för svaren.

    #219013

    Husqvarna CH-Racing 125 WSM Schöön Hojj med svarvat svänghjul och ny kamaxlar :) Göttans med Motard på SommarN.

    #219014
    Vandraren wrote:
    Hejsan ni MC kunniga. Håller på med MC kortet nu och sparar pengar för att köpa en hoj till nästa säsong.
    Har funderat på en Yamaha MT – 03 eftersom jag gillar designen och den relativt billiga försäkringen (jag är under 25, det är svindyrt).

    Men jag ber om råd ändå. Jag vill ha en hoj som man kan busa med. Den behöver inte göra 0-100 på 2 sek, men ha hyfsat med pållar och ändå vara billig att försäkra. Nypris skiter jag i, men hellst inte över 100k.
    Gapar jag över för mycket nu? Billigt = tråkigt?

    Hade en hoj som var grymt rolig att fara och busa på bakhjulet med, en TL1000S 98:a Suzuki alltså, grymt med cykel för pengarna och helrätt att försäkra, bara att dreva ner några kugg så är den grymt rolig…ps, här är min nya hoj by the way :up:

    #219015

    Lars: Den är sjysst som f*n! Men jag tycker att du ska byta ut dämparen mot en megafondämpare :buttrock:

    #219016

    William Dester har fetaste hojjen i min mening, blev fan så avis :(

    #219017

    faaaaan, jag vill också ha en!!!:( Har nu gått och tänkt på MC kort i några år men har ju inga stålar….Hur mycket kostar det egentligen? hur många lektioner behöver man tro? Får kolla ekonomin och vill börja läsa teorin i vinter så jag kanske har kortet till nästa sommar..
    Får erkänna med en gång att jag inte kan så mycket om hojar så har ingen aning om hur mycket en hoj kan kosta. En bra begagnad glidare?
    (nån som vill övningsköra??? :D )

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.