Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219018

    Bra val av hoj Lars, fast jag tycker att du skulle passa bättre på en Harley Night Rod, eller en Triumph Rocket.. K7an ser så ”liten och söt” ut när du sitter på den haha

    Kör med insidan:emo-thumb

    #219019
    Calle Sirén wrote:
    Ducati är porr :emo-thumb

    :P

    #219020
    Vandraren wrote:
    Hejsan ni MC kunniga. Håller på med MC kortet nu och sparar pengar för att köpa en hoj till nästa säsong.
    Har funderat på en Yamaha MT – 03 eftersom jag gillar designen och den relativt billiga försäkringen (jag är under 25, det är svindyrt).

    Men jag ber om råd ändå. Jag vill ha en hoj som man kan busa med. Den behöver inte göra 0-100 på 2 sek, men ha hyfsat med pållar och ändå vara billig att försäkra. Nypris skiter jag i, men hellst inte över 100k.
    Gapar jag över för mycket nu? Billigt = tråkigt?

    hornet passar klockrent på din beskrivning tycker jag.

    #219021
    Liten men svag wrote:
    Hur ställer ni er till att köpa en mc som varit vurpad. Liten vurpa enligt ägaren, dock syns inget av det på cyklen. På ett sätt känns det bra att han är ärlig och säger det fast det inte syns på hojen. Har inte provkört den ännu.

    Det beror ju på. Ägaren kan ju ha satt på nya kåpor. Det värsta är ju om ramen är sned, vilket är livsfarligt. Samma gäller hjul, sving, styrlager. Är ramen sned, eller lagrena glappar, kan detta resultera ii vibrationer som blir wobblingar.

    Mvh Calle Sirén

    #219022

    KTM 660 -03 snart:emo-thumb

    #219023
    Liten men svag wrote:
    R1 snart….hoppas jag! Körkortet får vi ta tag i sen :P Någon som vet var man får tag på de fina röda linjerna man har runt fälgen. Är det vanlig röd tejp, eller är de dit målade?

    Lack brukar det vara :up:

    #219024

    Rimstripes, fins att köpa på rulle (tejprulle)

    #219025
    rain wrote:
    Rimstripes, fins att köpa på rulle (tejprulle)

    Äsch, ska ju vara ”the real deal” ;)

    #219026

    kör en Yamaha XT660X med Leo Vince blås..underbar hoj med grymmt ljud

    #219027

    Just nu åker jag bara med på denna (vfr 800) med jämna mellanrum men jag ska självklart skaffa mig en egen. Nöjer mig gott med en cbr 600 (svart röd) sen…men det måste vara rätt årsmodell. Avskyr kantiga sadlar….

    #219028

    Här kommer dagens nyförvärv! Fick bli ett litet substitut till hoj i år. Men den är riktigt snygg enligt mig. Att jag dessutom fick den till ett riktigt bra pris gjorde det hela inte sämre heller :P

    #219029

    Ja klart ;) Speciellt då den har 180 hk :nod Faktum är att den är riktigt skön att köra. Bra väghållning och hyfsat drag.

    #219030
    Calle Sirén wrote:
    Ja klart ;) Speciellt då den har 180 hk :nod Faktum är att den är riktigt skön att köra. Bra väghållning och hyfsat drag.

    Yeyeye, du får trösta dig med det då :|.

    #219031

    Jag gillar bilen Calle! :nod

    #219032
    lovelysmile wrote:
    Jag gillar bilen Calle! :nod

    Tack lovely :emo-thumb Jag är mycket nöjd med den :P

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.