Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219213

    Jo hayabusa e la ok…men b-king är mer min stil på nåt sätt!
    Fan…jag måste nog ha en b-king….omgående!

    #219214
    Storfredda wrote:
    Jo hayabusa e la ok…men b-king är mer min stil på nåt sätt!
    Fan…jag måste nog ha en b-king….omgående!

    bara handla..sen när du kört ett tag kan jag rekomendera lite boost :)

    [http://www.mc-xpress.com/]

    #219215

    det sticker ut laser pickor i varje buske idag med tillhörande polis..:p:emo-thumb

    #219216

    Har nu sålt 330 hojen för nytt projekt! Fick tag i denna som det ska byggas vidare på, ska bytas till grövre upsidedown gaffel, isr bromsar ska på bak och fram m.m, köpte den i första hand för motorn, som det är nerlagt ca 100-150k på, det är Motospeed och MecTec som byggt den, 140hk och 226nm på bakhjulet vilket är rätt bra på en HarleyTwin, gjorde 230km/h på 4:an då kändes det bra när man satt i arbetsbyxor :)

    #219217
    Lars Berglund wrote:
    Har nu sålt 330 hojen för nytt projekt! Fick tag i denna som det ska byggas vidare på, ska bytas till grövre upsidedown gaffel, isr bromsar ska på bak och fram m.m, köpte den i första hand för motorn, som det är nerlagt ca 100-150k på, det är Motospeed och MecTec som byggt den, 140hk och 226nm på bakhjulet vilket är rätt bra på en HarleyTwin, gjorde 230km/h på 4:an då kändes det bra när man satt i arbetsbyxor :)

    Måste du alltid köpa så blyga hojar Lars?:D

    Jag kräver att få pilla lite på den där när jag kommer upp och hälsar på:emo-thumb

    #219218
    Andreas Guiance wrote:
    Måste du alltid köpa så blyga hojar Lars?:D

    Jag kräver att få pilla lite på den där när jag kommer upp och hälsar på:emo-thumb

    Blyga?? va e de;) Givetvis ska du ut och testa den:up:

    #219219
    Lars Berglund wrote:
    Blyga?? va e de;) Givetvis ska du ut och testa den:up:

    Haha ut och testa den – du talar med en halvbögig stockholmare som inte ens har körkort:D Men ja vafan;)

    #219220

    Vill faktiskt ha MC-körkort mer än vad jag vill ha vanligt körkort.

    Ärligt talat vet jag inte ett skit om MC’s, men har alltid fastnat för Yamaha R1 och Kawasaki ninja.

    #219221

    Lars – Grym hoj, har provkört ett par sådana glidarmonsterhojar under bland annat Bikedagarna och det är svårt att inte bli förälskad i den kraft man har mellan benen…

    #219222
    Lars Berglund wrote:
    Har nu sålt 330 hojen för nytt projekt! Fick tag i denna som det ska byggas vidare på, ska bytas till grövre upsidedown gaffel, isr bromsar ska på bak och fram m.m, köpte den i första hand för motorn, som det är nerlagt ca 100-150k på, det är Motospeed och MecTec som byggt den, 140hk och 226nm på bakhjulet vilket är rätt bra på en HarleyTwin, gjorde 230km/h på 4:an då kändes det bra när man satt i arbetsbyxor :)

    Grym!

    Nu har jag bytt in Firebladen mot en nyare Z750 med ABS och den är underbar att köra!

    #219223
    Lars Berglund wrote:
    Har nu sålt 330 hojen för nytt projekt! Fick tag i denna som det ska byggas vidare på, ska bytas till grövre upsidedown gaffel, isr bromsar ska på bak och fram m.m, köpte den i första hand för motorn, som det är nerlagt ca 100-150k på, det är Motospeed och MecTec som byggt den, 140hk och 226nm på bakhjulet vilket är rätt bra på en HarleyTwin, gjorde 230km/h på 4:an då kändes det bra när man satt i arbetsbyxor :)

    grym hoj..bland det näst värsta jag kört i hojväg förutom min Hayabusa Turbo är en kompressormatad H-D..helt sjukt vrid..:emo-thumb

    #219224

    Är fortfarande inne på att köpa MC främst till nästa sommar och insåg tillslut att försäkringen skulle döda min ekonomi. Nu har jag hittat ett sätt som ev. skulle fungera. Nämligen att välja en hoj som är 20 år gammal och då kan ha Classicaförsäkring vilket blir ca 1700:- för ett helår.

    Någon som har ett tips på en sporthoj som är pålitlig och relativt snygg även med några (minst 20) år på nacken?

    #219225
    Gustaf Lindberg wrote:
    Är fortfarande inne på att köpa MC främst till nästa sommar och insåg tillslut att försäkringen skulle döda min ekonomi. Nu har jag hittat ett sätt som ev. skulle fungera. Nämligen att välja en hoj som är 20 år gammal och då kan ha Classicaförsäkring vilket blir ca 1700:- för ett helår.

    Någon som har ett tips på en sporthoj som är pålitlig och relativt snygg även med några (minst 20) år på nacken?

    Du kan annars sikta på att köpa en Touringhoj. Då kan du få en lite nyare utan att försäkringen skenar iväg.

    Hade själv en Yamaha Fazer 600 – 03 och den kostade mig inte många kronor i månaden.

    #219226
    Gustaf Lindberg wrote:
    Är fortfarande inne på att köpa MC främst till nästa sommar och insåg tillslut att försäkringen skulle döda min ekonomi. Nu har jag hittat ett sätt som ev. skulle fungera. Nämligen att välja en hoj som är 20 år gammal och då kan ha Classicaförsäkring vilket blir ca 1700:- för ett helår.

    Någon som har ett tips på en sporthoj som är pålitlig och relativt snygg även med några (minst 20) år på nacken?

    beror lite på vad du ska ha den till, vill du ha en naken hoj utan kåpor el vill du kunna toura lite ?

    Fazer är ju ett bra alternativ, dockså hade dom bekymmer med vevlager och koppling.

    Detta kollas bäst genom att det finns kvitto på att jobbet är gjort.

    annars blire skapligt dyrt att fixa om man inte e villig att göra detta själv.:emo-thumb

    annars haru lite options här..

    [http://www.blocket.se/vastmanland/Suzuki_GSX_750_F_34547676.htm?ca=11&w=3]

    [http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_955_Speed_Triple_34547276.htm?ca=11&w=3]

    [http://www.blocket.se/vastmanland/Honda_VFR_800_Fi_34547045.htm?ca=11&w=3]

    [http://www.blocket.se/varmland/Suzuki_sv650s_34080331.htm?ca=11&w=3]

    Trumph har märkesförsäkring som är värd att kolla på.

    #219227

    Min nya hoj .

    Min förra tar igen sig på skroten :ike:

Viewing 15 posts - 421 through 435 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.