Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219228
    gurgel wrote:
    Min nya hoj .

    Min förra tar igen sig på skroten :ike:

    vad gjorde du med din gamla då ? :p

    #219229
    Nicotin wrote:
    vad gjorde du med din gamla då ? :p

    Idiot till bilförare som inte använde sig av blinkersen och gjorde en vänstersväng utan förvarning ;). Sen att jag planerade en flygande omkörning är en annan sak :ike:.

    #219230
    Lars Berglund wrote:
    Har nu sålt 330 hojen för nytt projekt! Fick tag i denna som det ska byggas vidare på, ska bytas till grövre upsidedown gaffel, isr bromsar ska på bak och fram m.m, köpte den i första hand för motorn, som det är nerlagt ca 100-150k på, det är Motospeed och MecTec som byggt den, 140hk och 226nm på bakhjulet vilket är rätt bra på en HarleyTwin, gjorde 230km/h på 4:an då kändes det bra när man satt i arbetsbyxor :)

    Så där ska en hoj se ut :D Skit snygg!!!

    #219231
    gurgel wrote:
    Idiot till bilförare som inte använde sig av blinkersen och gjorde en vänstersväng utan förvarning ;). Sen att jag planerade en flygande omkörning är en annan sak :ike:.

    ah shit happens…8)

    #219232
    Tommy Ivarsson wrote:
    Du kan annars sikta på att köpa en Touringhoj. Då kan du få en lite nyare utan att försäkringen skenar iväg.

    Hade själv en Yamaha Fazer 600 – 03 och den kostade mig inte många kronor i månaden.

    Skulle kosta mig 18 000 om året.. Dock jävligt snygg!

    #219233

    Såhär ser hon ut iår, nu ska man bara ha tid att köra också :|

    #219234
    Gustaf Lindberg wrote:
    Skulle kosta mig 18 000 om året.. Dock jävligt snygg!

    Du kan också sätta den på mor eller far, eller varför inte gammelfarmor..
    Det är helt lagligt så länge du väljer en försäkring där vem som helst med MC-kort får köra motorcykeln.
    Då kan du välja en t.ex. 40+ försäkring som drar ner priset något så kolosalt.

    Själv ska jag inom kort byta upp mig från Honda CBR125R-07 till en Yamaha XJ 600 Diversion med packväskor. Använder hoj istället för bil.

    #219235
    Tollesson wrote:
    Du kan också sätta den på mor eller far, eller varför inte gammelfarmor..
    Det är helt lagligt så länge du väljer en försäkring där vem som helst med MC-kort får köra motorcykeln.
    Då kan du välja en t.ex. 40+ försäkring som drar ner priset något så kolosalt.

    Själv ska jag inom kort byta upp mig från Honda CBR125R-07 till en Yamaha XJ 600 Diversion med packväskor. Använder hoj istället för bil.

    Självklart kan han inte välja en 40+ försäkring för då ska samtliga förare vara, som det antyder, över 40 år.

    En standard försäkring på föräldrarna med tillvalet att andra får köra är enda alternativet,

    #219236
    Thomas Bergqvist wrote:
    Självklart kan han inte välja en 40+ försäkring för då ska samtliga förare vara, som det antyder, över 40 år.

    En standard försäkring på föräldrarna med tillvalet att andra får köra är enda alternativet,

    Jag får be om utsäkt, var såklart det jag menade.

    Detta kan göra försäkringen extremt mycket billigare har jag märkt när jag kollat runt på olika motorcyklar.

    #219237
    Tollesson wrote:
    Jag får be om utsäkt, var såklart det jag menade.

    Detta kan göra försäkringen extremt mycket billigare har jag märkt när jag kollat runt på olika motorcyklar.

    och mycket struligare vid ev olycka.

    Klart bäst att välja hoj efter vad man har råd att betala i försäkring.

    har inte hört en enda vad jag vet som inte haft strul efter skada på en ” familje försäkring ”.

    Och urvalet av hojar minskar drastiskt, du kan tex inte välja en sport och köra liknande försäkring.

    #219238
    Nicotin wrote:
    och mycket struligare vid ev olycka.

    Klart bäst att välja hoj efter vad man har råd att betala i försäkring.

    har inte hört en enda vad jag vet som inte haft strul efter skada på en ” familje försäkring ”.

    Och urvalet av hojar minskar drastiskt, du kan tex inte välja en sport och köra liknande försäkring.

    Jasså? Vad är det de får strul med?

    Köpte en hoj här i förrgår. En Yamaha xj600 Diversion blev det (riktigt skönt att byta upp sig från 125cc…).
    Tog en försäkring där vem som helst får köra hojen, inga förvaringskrav, inget krav på utrustning etc..
    Försäkringen på mig skulle kostat 6000 om året då jag är 92a men ställde den på far min för en premie av 3000.

    #219239
    Tollesson wrote:
    Jasså? Vad är det de får strul med?

    Köpte en hoj här i förrgår. En Yamaha xj600 Diversion blev det (riktigt skönt att byta upp sig från 125cc…).
    Tog en försäkring där vem som helst får köra hojen, inga förvaringskrav, inget krav på utrustning etc..
    Försäkringen på mig skulle kostat 6000 om året då jag är 92a men ställde den på far min för en premie av 3000.

    I några fall har f-bolaget vägrat utbetalning och hävdat till något i det finstilta.
    Dessutom är det din fars premie du riskerar om den blir stulen, du vurpar eller vad som helst så drabbas samtliga utav hans försäkringar med högre premie.

    Inte för jag är emot det. Jag försäkrade mina första hojar på mossan, men det gäller att det är värt d. Du kan ju t.ex ställa den på bilsport/mc och får då låg avgift själv. Eller tar du folksam där du kan ställa av och på hur mycket du vill.

    #219240
    Thomas Bergqvist wrote:
    I några fall har f-bolaget vägrat utbetalning och hävdat till något i det finstilta.
    1.Dessutom är det din fars premie du riskerar om den blir stulen, du vurpar eller vad som helst så drabbas samtliga utav hans försäkringar med högre premie.

    Inte för jag är emot det. Jag försäkrade mina första hojar på mossan, men det gäller att det är värt d.2. Du kan ju t.ex ställa den på bilsport/mc och får då låg avgift själv. Eller tar du folksam där du kan ställa av och på hur mycket du vill.

    1. Joo det är klart, får köra försiktigt och hålla ett öga på hojen…

    2. Det är faktiskt så att den skulle komma på en kring 6-7tusen på de andra försäkringsbolagen ändå och jag vill gärna ha försäkring på grejerna året om av anledning att det lika väl kan hända något i vinterförvaringen som på vägen.

    Ska dock sätta den på mig nästa år ändå då den blir veteran.

    Mvh

    #219241
    Tollesson wrote:
    1. Joo det är klart, får köra försiktigt och hålla ett öga på hojen…

    2. Det är faktiskt så att den skulle komma på en kring 6-7tusen på de andra försäkringsbolagen ändå och jag vill gärna ha försäkring på grejerna året om av anledning att det lika väl kan hända något i vinterförvaringen som på vägen.

    Ska dock sätta den på mig nästa år ändå då den blir veteran.

    Mvh

    det är det som är problemet ” de klart man får köra försiktigt ” man tänker ofta i ” jag ” termer och ser inte alla andra i trafiken, tanta agda som väljer att svänga vänster och ser dig som en mopedist fast du igentligen håller dina 70 el 90 samtidigt som en tradare väljer att utnytja vägrenen för att komma förbi tanten.
    dina val att komma undan minskade kraftigt.

    jag har nog utan att ljuga haft 200+ incidenter bara av sorten ovan enda skillnaden är att jag lyckats komma förbi/lekt jordfräs i diket och det är spännande på en sporthoj..8)

    så att slippa strulet med försäkring i en ev olycka är skönt och framför allt ngt du i alla fall inte kommer ha energi för när du ligger på sjukan och med tanke på att du helst vill ha dina pengar som du trots allt betalat för under ngr år.

    #219242

    Nu har jag inte läst allt ert prat om försäkringar.

    Men den personen som försäkringen står på ska bruka fordonet mest. (problemet som uppstår är folk som skriver fordon på sina föräldrar och inte bor hemma, då står bilen alltid på deras adress). Om försäkringsbolaget kommer på detta så nekas man utbetalning.

    Nej jag har själv haft fordon på andra personer än mig själv men kommer aldrig ha det igen. Har man inte råd med försäkringen ska man nog kolla över om man verkligen har råd till det fordonet det gäller.

    Hoppas allt går vägen för dig iaf! :)

    mvh

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.