Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219243
    Nicotin wrote:
    det är det som är problemet ” de klart man får köra försiktigt ” man tänker ofta i ” jag ” termer och ser inte alla andra i trafiken, tanta agda som väljer att svänga vänster och ser dig som en mopedist fast du igentligen håller dina 70 el 90 samtidigt som en tradare väljer att utnytja vägrenen för att komma förbi tanten.
    dina val att komma undan minskade kraftigt.

    jag har nog utan att ljuga haft 200+ incidenter bara av sorten ovan enda skillnaden är att jag lyckats komma förbi/lekt jordfräs i diket och det är spännande på en sporthoj..8)

    så att slippa strulet med försäkring i en ev olycka är skönt och framför allt ngt du i alla fall inte kommer ha energi för när du ligger på sjukan och med tanke på att du helst vill ha dina pengar som du trots allt betalat för under ngr år.

    Jojo det är klart, men man har mycket att påverka själv. Så som att ha bromsberedskap vid korsningar etc. Men hur mycket man än ”försöker” att förebygga olyckor så finna ju fortfarande risken, japp.

    Dina 200+ incidenter har ingenting med farten att göra va? ;)

    Men så sant så sant. Får ta och ställa över cykeln så fort den blir veteran:)

    #219244
    Tollesson wrote:
    1. Joo det är klart, får köra försiktigt och hålla ett öga på hojen…

    2. Det är faktiskt så att den skulle komma på en kring 6-7tusen på de andra försäkringsbolagen ändå och jag vill gärna ha försäkring på grejerna året om av anledning att det lika väl kan hända något i vinterförvaringen som på vägen.

    Ska dock sätta den på mig nästa år ändå då den blir veteran.

    Mvh

    6-7 är väl inget, köp en supersport så gråter du :)
    till att börja med har bilsport/mc en speciell försäkring för offroad o.s.v som är jävligt billig faktiskt.

    Annars har du folksam, som jag själv har och är nöjd med. Kör när man vill och sen kan man ställa av och den går då automatiskt över till garageförsäkring så du har stöldskydd hur som helst.

    #219245
    Thomas Bergqvist wrote:
    6-7 är väl inget, köp en supersport så gråter du :)
    till att börja med har bilsport/mc en speciell försäkring för offroad o.s.v som är jävligt billig faktiskt.

    Annars har du folksam, som jag själv har och är nöjd med. Kör när man vill och sen kan man ställa av och den går då automatiskt över till garageförsäkring så du har stöldskydd hur som helst.

    bahh man tar sig råd..gråta gör det inte billigare..:D

    Min toppnotering fick jag på min gamla sukka R-1000…92.389/år hel..

    Nu tog jag dock inte det bolaget :P

    har aldrig pröjsat mer än 700kr/hel per månad för ngn hoj ( har bara kört supersport ) men det blir ju en slant men man kör ju dock bara 3-4 månader av året sen är den ju avställd.

    #219246
    Tollesson wrote:
    Jojo det är klart, men man har mycket att påverka själv. Så som att ha bromsberedskap vid korsningar etc. Men hur mycket man än ”försöker” att förebygga olyckor så finna ju fortfarande risken, japp.

    Dina 200+ incidenter har ingenting med farten att göra va? ;)

    Men så sant så sant. Får ta och ställa över cykeln så fort den blir veteran:)

    Jag kör alltid lagligt..med lite moms..8):D

    faktiskt skumt som det må låta så dom gånger incidenter från yttre faktorer ( vänstersvängande bilar, bilister som skiter i stoppplikt/väjningsplikt och alla oändligt många backspeglar jag nickat ) så har det gått oftast lagligt.

    Alla gånger man varit ute och kramat rullen likt en disktrasa har saker sällan hänt, visst i början kunde man komma in i en kurva med för mycket moms men det är bara att slänga ner hojen så armbågen mer el mindre tar i och hålla in allt annat så klarar man det oftast.

    ofta dom som åker av i kurvor får oftast panik alt yttre påverkan ( oljespill ) eller dålig kurvteknik som slutar i highsider/lowsider.

    #219247
    Thomas Bergqvist wrote:
    6-7 är väl inget, köp en supersport så gråter du :)
    till att börja med har bilsport/mc en speciell försäkring för offroad o.s.v som är jävligt billig faktiskt.

    Annars har du folksam, som jag själv har och är nöjd med. Kör när man vill och sen kan man ställa av och den går då automatiskt över till garageförsäkring så du har stöldskydd hur som helst.

    Fast vad vet du om min ekonomi? Och det är en av anledningarna till att jag inte valt en supersport. Jag använder mcn istället för bil då det bli billigare i längden oavsätt. Billig hit eller dit, jag har då inte hittat någonstans där en 18åring(jag) fått en premie på under 5,5k. Nu är den försäkrad efter effekt(25kw).

    Men jag ska kolla på den folksamförsäkringen och hur det gynnar mig som kör mc 8-9 månader om året. Så länge inte tempen i marken understiger 0grader.

    #219248

    Om man ska satsa på en äldre hoj, vi snackar 90-92 och sporthoj eller sporttouring. Någon som har några bar förslag på en hoj som inte ser ut som skit och som är hyfsat pålitlig?

    Har kommit fram till att det inte finns en möjlighet för mig att ha en nyare hoj då försäkringarna ligger på allt från 15 till 35 000. Är den 20 år gammal så är det 1400/år så då lägger jag hellre lite mer pengar på cykeln..

    Första hoj som jag tänkte köra dom två första åren innan jag kan skaffa +24 försäkring…

    #219249

    Såhär när våren sakta börjar närma sig så är det dags att få liv i den här tråden igen.

    Jag hämtade denna igår och passade samtidigt på att ändra min relationsstatus på facebook till ”i ett förhållande”. ;)

    #219250
    faran wrote:
    Såhär när våren sakta börjar närma sig så är det dags att få liv i den här tråden igen.

    :up:

    Sålde nyss min riktigt gamla goding (dock lite för hög…) GSX FWS men snart entrar ett nytt åk garaget. Det får bli en fin liten Er-5 tills kortet är taget. (kör upp så snart som möjligt)
    Bra för en liten kortis-skrutt som mig :)

    Men en FZ8n kan ju förhoppningsvis bli verklighet när kontot visar grönt.

    #219251
    Lovisingen wrote:
    :up:

    Sålde nyss min riktigt gamla goding (dock lite för hög…) GSX FWS men snart entrar ett nytt åk garaget. Det får bli en fin liten Er-5 tills kortet är taget. (kör upp så snart som möjligt)
    Bra för en liten kortis-skrutt som mig :)

    Men en FZ8n kan ju förhoppningsvis bli verklighet när kontot visar grönt.

    Skoj! Hoppas att det går bra på uppkörningen!
    Ja den kostar ju som sagt en del. Du har inte sneglat lite på z750? Inte jättelångt ifrån fz8-n.

    #219252
    faran wrote:
    Såhär när våren sakta börjar närma sig så är det dags att få liv i den här tråden igen.

    Jag hämtade denna igår och passade samtidigt på att ändra min relationsstatus på facebook till ”i ett förhållande”. ;)

    de där e ju bara porr på hög nivå…:emo-thumb

    #219253
    faran wrote:
    Skoj! Hoppas att det går bra på uppkörningen!
    Ja den kostar ju som sagt en del. Du har inte sneglat lite på z750? Inte jättelångt ifrån fz8-n.

    Tack! Hoppas jag med!
    Bra tips, ligger lite bättre i pris dessutom :) Frågan är bara hur låg man kan få den. Har inte världens längsta ben och cykeln som jag hade gick ju bra å köra men råkade man stanna där det luta lite gick den mest omkull 😮 Haha

    #219254
    Nicotin wrote:
    de där e ju bara porr på hög nivå…

    Bättre än porr i min mening, men tack ändå. :emo-thumb

    Lovisingen wrote:
    Tack! Hoppas jag med!
    Bra tips, ligger lite bättre i pris dessutom :) Frågan är bara hur låg man kan få den. Har inte världens längsta ben och cykeln som jag hade gick ju bra å köra men råkade man stanna där det luta lite gick den mest omkull 😮 Haha

    Den är exakt lika hög som fz8n. :)
    Haha ja det är lätt hänt. Du får kanske ha crashpuckar om du köper en nyare hoj. ;)

    #219255

    Hojen som står i uthuset just nu är en svart Yamaha WR250X -08.
    En supermotardmodell som bara såldes 2008 i sverige…
    126kg och numera whooping 30 häst ca….;)
    Billig att äga å rolig att köra. Dock roligast i stan.:up:

    #219256
    faran wrote:
    Såhär när våren sakta börjar närma sig så är det dags att få liv i den här tråden igen.

    Jag hämtade denna igår och passade samtidigt på att ändra min relationsstatus på facebook till ”i ett förhållande”. ;)

    Så jävla läcker hoj. Blir rejält sugen på att köpa en igen som man alltid blir på våren:)
    Har själv kört 2 st Fireblade en 96:a och 00:a för en massa år sedan.
    Saknar hoj men funkar inte just nu med barn och allt:(

    #219257
    faran wrote:
    Bättre än porr i min mening, men tack ändå. :emo-thumb

    Den är exakt lika hög som fz8n. :)
    Haha ja det är lätt hänt. Du får kanske ha crashpuckar om du köper en nyare hoj. ;)

    Eller aldrig stanna ;)
    Nä men vet inte exakt hur hög fz är egentligen, har bara våta drömmar om att den skulle passa mig. (Om vi nu ska blanda in lite porr i den här tråden)

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.