Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #219258
    secret692 wrote:
    Så jävla läcker hoj. Blir rejält sugen på att köpa en igen som man alltid blir på våren:)
    Har själv kört 2 st Fireblade en 96:a och 00:a för en massa år sedan.
    Saknar hoj men funkar inte just nu med barn och allt:(

    Tack! :) Nä man får ju sätta sig själv i andra hand när man har barn. Det kan ju vara rätt farligt även om man är en duktig förare. Man är ju inte ensam i trafiken. Och så kostar det ju lite också..

    Lovisingen wrote:
    Eller aldrig stanna ;)
    Nä men vet inte exakt hur hög fz är egentligen, har bara våta drömmar om att den skulle passa mig. (Om vi nu ska blanda in lite porr i den här tråden)

    De är 815mm höga. Hur lång är du?

    #219259

    Jaså! Hm, undra hur man skulle sitta på en sån då.
    Jag är 156

    #219260
    Lovisingen wrote:
    Jaså! Hm, undra hur man skulle sitta på en sån då.
    Jag är 156

    Jag tror dessvärre inte att du skulle sitta jättebra. Du skulle nog inte nå ner med båda fötterna. Det går ju alltid att sänka den lite, men det blir inte så många cm.
    En ER-6n då? 785mm hög, och så en sänkningssats på den?
    Eller så kan du skaffa såna här: :)

    #219261
    faran wrote:
    Jag tror dessvärre inte att du skulle sitta jättebra. Du skulle nog inte nå ner med båda fötterna. Det går ju alltid att sänka den lite, men det blir inte så många cm.
    En ER-6n då? 785mm hög, och så en sänkningssats på den?
    Eller så kan du skaffa såna här: :)

    Haha!! Wow, med dessa boots kan jag ju köra vadsom helst! Snyggast på vägen blir jag ju också, Win win!

    Ja en ER-6n har länge funnits i tankarna, den sitter jag nog rätt bra på om den sänks, testade en osänkt på MC mässan i år. Men tyvärr har jag inte ekonomin ännu för en 6a så det fick bli en ER-5 till att börja med. Kör faktiskt i skrivande stund från Vimmerby med en -05 som endast gått 790mil, kanonskick till bra pris, på släpkärran :)

    #219262
    Lovisingen wrote:
    Haha!! Wow, med dessa boots kan jag ju köra vadsom helst! Snyggast på vägen blir jag ju också, Win win!

    Ja en ER-6n har länge funnits i tankarna, den sitter jag nog rätt bra på om den sänks, testade en osänkt på MC mässan i år. Men tyvärr har jag inte ekonomin ännu för en 6a så det fick bli en ER-5 till att börja med. Kör faktiskt i skrivande stund från Vimmerby med en -05 som endast gått 790mil, kanonskick till bra pris, på släpkärran :)

    Ja en jäkla win-win! :)
    Skoj med ny hoj! 790 mil är ju inte speciellt mycket för en -05. Lägg upp en bild här sen då.

    #219263

    Kanske inte mycket för världen om man står bredvid dig och ditt snygga åk ;)

    Men det är iallafall min första ”riktiga” hoj. Suzukin jag hade innan var mer en billig slit och släng hoj.
    Så jag är nöjd :)

    #219264
    Lovisingen wrote:
    Kanske inte mycket för världen om man står bredvid dig och ditt snygga åk ;)

    Men det är iallafall min första ”riktiga” hoj. Suzukin jag hade innan var mer en billig slit och släng hoj.
    Så jag är nöjd :)

    Skaffar du de där skorna så spelar det ingen roll vad varken du eller jag åker på. Ingen kommer titta på hojarna ändå.
    Att du är nöjd är det som räknas! Man kan inte hålla på och jämföra med vad andra har. Den ser ut att vara i riktigt bra skick, och 790 mil på en -05 är ju ingenting!

    #219265
    faran wrote:
    Skaffar du de där skorna så spelar det ingen roll vad varken du eller jag åker på. Ingen kommer titta på hojarna ändå.
    Att du är nöjd är det som räknas! Man kan inte hålla på och jämföra med vad andra har. Den ser ut att vara i riktigt bra skick, och 790 mil på en -05 är ju ingenting!

    Haha nej skorna kommer verkligen att stjäla showen!
    Du har såklart rätt, jag jämför mig inte, är bara lite avis ;) Din hoj va sjukt snygg!

    Verkligen ingenting, köpte den av en pedant som visade hur ren oljan var och att han kunde dra fingret i avgasröret utan att bli skitig :)

    #219266
    Lovisingen wrote:
    Haha nej skorna kommer verkligen att stjäla showen!
    Du har såklart rätt, jag jämför mig inte, är bara lite avis ;) Din hoj va sjukt snygg!

    Verkligen ingenting, köpte den av en pedant som visade hur ren oljan var och att han kunde dra fingret i avgasröret utan att bli skitig :)

    Gött när man hittar något som är pedantskött!
    Tack! Jag är riktigt nöjd! Längtar bara tills jag kan köra den på riktigt istället för att sitta på den och låtsas. :)

    #219267
    faran wrote:
    Gött när man hittar något som är pedantskött!
    Tack! Jag är riktigt nöjd! Längtar bara tills jag kan köra den på riktigt istället för att sitta på den och låtsas. :)

    Jag förstår det! Men snart så har dom borstat av gruset från gatan :)

    #219268
    Lovisingen wrote:
    Jag förstår det! Men snart så har dom borstat av gruset från gatan :)

    I Uppsala ja, men i Östersund är det ett tag kvar. :( Jag ska till Uppsala över valborg och förhoppningsvis kan jag ta hojen då. :)

    #219269

    Jag kör ingen hoj alls just nu. men om någon har en hård bobber att sälja såhär på vårkanten så säg till =)

    #219270

    Någon som har koll angående övningskörning?
    Morsan har kort och en Yamaha Virago 535cc, vi har fått övningskörningstillstånd men jag har läst någonstans att om vi ska övningsköra får inte min hoj överstiga 535?

    Funderar nämligen på att köpa en CBR 1000F som första hoj och vore trist att få bytlåna MC när vi ska ut och övningsköra..

    #219271
    Gustaf Lindberg wrote:
    Någon som har koll angående övningskörning?
    Morsan har kort och en Yamaha Virago 535cc, vi har fått övningskörningstillstånd men jag har läst någonstans att om vi ska övningsköra får inte min hoj överstiga 535?

    Funderar nämligen på att köpa en CBR 1000F som första hoj och vore trist att få bytlåna MC när vi ska ut och övningsköra..

    Du menar att du inte får köra en större än hennes?
    Aldrig hört att det ska vara så, låter inte särskilt vettigt heller.
    Enda kravet jag vet om är att hon måste köra MC och inte bil när du övningskör ^^

    #219272
    faran wrote:
    I Uppsala ja, men i Östersund är det ett tag kvar. :( Jag ska till Uppsala över valborg och förhoppningsvis kan jag ta hojen då. :)

    Jaha ska du! Ja men hojta till då, du gör rätt i att vara i Uppsala då :)

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.