Vad kör ni för MC?

Home Forums Repan Vad kör ni för MC?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 487 total)
  • Author
    Posts
  • #218838

    Kör en H-D 1340 . låg o fet , fast jag står mest o är förbannad vid vägkanten.
    självklart har jag slängt bort el starten, tuffa killar använder kicken.
    Efter att stått o hoppat i ett antal minuter så saknar man sin lilla elstart :(

    #218839

    Tog mc-kort i Finland 2003, började öva direkt på Kawasaki ER 500 och det gick vägen fast jag inte ens kört moppe innan det. Körde mycket under den sommaren men sen har det inte blivit mer. Blev nyligen mycket frestad att köpa en likadan av en gympolare, men inser att pengarna inte finns för denna leksak:( Det ska ju tränas och tävlas nu också och det kostar ju lite men har inte gett upp tanken på egen hoj

    #218840

    Köpte nytt skinnställ i tisdags! Det blev ett Berik racingsställ (Moto gp edt. :devil: Helställ..) finns inte ens småfack till typ nycklar mobil etc. Sen är det givetvis aero-puckel på :buttrock: Behöver jag säga att det sitter som en smäck..

    Här kommer det !

    #218841

    Har ju ingen själv…inte än nått mc-körkort…ville ha det förrut men sedan min bror körde ihjäl sig (maj 2005) så har jag ångrat mig.

    Jag får la lägga in en på brorsans första och sista landsvägshoj :(

    [img=http://i39.photobucket.com/albums/e163/cagner/jjj.jpg]

    #218842

    dxb: Fan, blir lika down varje gång jag hör sånt :(, sänder en tanke till dig och din familj!
    Jag har haft bekanta som har dött på mc, killar som levde för att köra hoj. Och som jag brukar säga: Jag hedrar de bättre som gått bort genom att göra det som de älskade, nämligen att köra hoj, än att lägga ner!
    Ha det så bra!

    Mvh Calle Sirén

    #218843
    Calle Sirén wrote:
    dxb: Fan, blir lika down varje gång jag hör sånt :(, sänder en tanke till dig och din familj!
    Jag har haft bekanta som har dött på mc, killar som levde för att köra hoj. Och som jag brukar säga: Jag hedrar de bättre som gått bort genom att göra det som de älskade, nämligen att köra hoj, än att lägga ner!
    Ha det så bra!

    Mvh Calle Sirén

    Brorsan har kört hela livet. Började på cross…tävlade. Och sedan blev det motorcykel i lumpen och nu sist en landsvägshoj…han var sååå stolt över den! Dagen innan han gick bort fick jag åka med…och jäklar va härligt det var. Det var första gången jag åkte motorcykel och jag är glad att det var han som körde.

    KÖR PÅ BARA…men var försiktig och lita inte på andra i trafiken.
    :up:

    #218844

    dxb: Jag ska! Man lär sig rätt snabbt att medtrafikanterna, oftast bilförare, är helt talanglösa så man får hålla koll.
    Ha det nu så gött!
    Ciao

    #218845
    Calle Sirén wrote:
    dxb: Jag ska! Man lär sig rätt snabbt att medtrafikanterna, oftast bilförare, är helt talanglösa så man får hålla koll.
    Ha det nu så gött!
    Ciao

    Visste du att 90% av alla körkortsinnehavare anser sig vara en bättre förare än alla andra? :nerd:

    #218846

    en Yamaha, 125:a:D

    #218847
    IATOAON wrote:
    Visste du att 90% av alla körkortsinnehavare anser sig vara en bättre förare än alla andra? :nerd:

    Jo jag har hört det, men jag vet att jag är bättre än genomsnittet :up: Kör 230 mil i veckan på jobbet :P Samt har utb. i höghastighetsnavigering !

    Edit: Hehe ta det här inlägget med en nypa salt ;)

    #218848
    Ping wrote:
    en Yamaha, 125:a:D

    Defenitivt bättre än ingen alls :emo-thumb

    #218849
    Calle Sirén wrote:
    Samt har utb. i höghastighetsnavigering !

    Bra att ha om du får vattenplaning…..:)

    #218850

    Kenneth: Med bil känns det inte så farligt, men med hoj är vattenplaning ingen höjdare ;)

    #218851
    Calle Sirén wrote:
    Kenneth: Med bil känns det inte så farligt, men med hoj är vattenplaning ingen höjdare ;)

    Nej jag förstår det, har haft ett antal hojar men aldrig fått vattenplaning.
    Det jag menade var att höghastighetsnavigering utförs på sjön, men du kanske har det? Avis isf…
    OBS: det roliga? var alltså vattenplaning=höghastighetsnavigering….:p

    #218852
    Kenneth wrote:
    Nej jag förstår det, har haft ett antal hojar men aldrig fått vattenplaning.
    Det jag menade var att höghastighetsnavigering utförs på sjön, men du kanske har det? Avis isf…
    OBS: det roliga? var alltså vattenplaning=höghastighetsnavigering….:p

    Aha, är lite trög här vettu :| Nej det är rätt som du säger! Navigering sysslar man med till sjöss. Jag gjorde utb. på inhängnat område med bil :)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 487 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.