Vilken klocka har ni?

Home Forums Repan Vilken klocka har ni?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 139 total)
  • Author
    Posts
  • #518469
    rfb wrote:
    Blancpain annars…800.000USD…tar 10 månade att sätta ihop 1 klocka. 740 rörliga delar. Det är småkaxigt. Det finns en i Sverige som har en sådan…gissa vem :)

    Dr. Alban! Haha, nej, men allvarligt. Det lär ju vara något otippat, berätta dock gärna. Jag blev nyfiken haha.

    Finns det inte ett märke liknande Breguet som heter Vacheron Constantin? Har för mig att jag stötte på det också i de franska tidningarnas lyx-uppslag.

    [http://www.horlogerie-suisse.com/fondsecran/vacheron-constantin2.jpg]

    ÅHHH!

    #518470

    Vad betalar man för dessa klockor? Tänkte nog införskaffa mig en snart men letar efter ganska billiga. Tips på snygga ”mindre dyra” klockor någon?

    #518471

    Jag känner en kille som köpte en klocka för 250 000 euro.(han är jätte rik).Jag vet inte vad är det för märke men jag är 100% säker att det är sant eftersom hanns mamma är typ bästa kompis med min moster.Det var hanns mamma som berättade hela grejen.
    Jag kunde inte tro mina öron när jag hörde detta.
    Han bor inte i Sverige

    #518472

    Haha jo om man inte vinner på lotto så får man ju nöja sig med typ armbandsur man får från tuggummimaskin. Nemen kan man få någon vettig klocka för säg under 3000 eller finns det ej sådana?

    #518473
    Havrefras wrote:
    Haha jo om man inte vinner på lotto så får man ju nöja sig med typ armbandsur man får från tuggummimaskin. Nemen kan man få någon vettig klocka för säg under 3000 eller finns det ej sådana?

    Visst gör det det. Däremot står det inte Patek Philippe på den, utan något annat istället. Men vad fan är det namnet värt om du ändå inte är maniskt klockintresserad, utan bara vill ha en snygg grej på armen som bidrar med lite koll emellanåt?

    Det är väl bara att springa in på typ Ur & Penn och kika om du har en sådan återförsäljare i stan. :)

    #518474

    Okej det låter ju intressant. Bara sneglat förbi lite smått på dem så har ingen direkt koll på hur snygga de är. Fanns ett par snygga i Egypten men vågade inte köpa någon där då de skulle kunna lura på mig något skit. Finns ju några hyfsat snygga Gant för runt 3000 så får leta på

    #518475

    [QUOTE Finns ju några hyfsat snygga Gant för runt 3000 så får leta på[/QUOTE]

    Certina har rätt så prisvärda klockor under fem tusen. Min DS First, som du hittar ett par sidor bak, kan du få för strax under fyra om du leter runt lite.

    #518476
    Havrefras wrote:
    Haha jo om man inte vinner på lotto så får man ju nöja sig med typ armbandsur man får från tuggummimaskin. Nemen kan man få någon vettig klocka för säg under 3000 eller finns det ej sådana?

    Om du säker kombinationen bra / snygg så är Certina fina. Alla deras DS håller bra, har bra urverk, bra andrahandsvärde och är ett märk på väg ”uppåt” i rang. Annars är det mest design du betalar för när man köper Armani, JL, Gant osv. Därför man kan rea ut dem för halva priset och ibland ännu mer. Vill du ha en mer sportig klocka så har Casio en del coola klockor vars status också ökat.

    vill du göra en liten investering, leta efter en Omega Seamaster Professional, automatisk urverk, köp aldrig en Quartz-omega…om du kan få en fin för 7-8 tkr, som det kommer upp på blocket ibland, så kan du få tillbaka pengarna direkt ifall pengarna tryter.

    #518477

    [http://www.klockor.nu/wenger-commando-70890-src-p-11980.html]

    har en sådan, funkar skitbra. är ingen jag går ut med på fest men är på jobbet/fritiden i övrigt så älskar jag den :D

    #518478
    rfb wrote:
    Ååååh, mitt favorit ämne!

    Arne: Min drömklocka är en Zenith just nu…en Defy Xtreme…dock helt utanför min prisklass!!!

    Zone>> Breitling FFS…Breitling!

    Min bruksklocka är en Omega Seamaster Pro som jag köpte för 7500kr på blocket, och ”finklockan” är den som jag håller som det mest tidlösa klockan på marknaden, Breitling Navitimer, 7-radig stållänk. Den byggs fortfarande i Grenchen fabriken…de mest klassiska klockfabriken! Köptes av en pokerspelare som köpte den och tyckte den var för ”stor” så jag gjorde ett kap!

    Tog en bild på jobbet nu…med min armbandsur-bibel som ligger på skrivbordet jämt!

    Trevligt med folk som faktiskt förstår sig på klockor! :)

    #518479
    Havrefras wrote:
    Haha jo om man inte vinner på lotto så får man ju nöja sig med typ armbandsur man får från tuggummimaskin. Nemen kan man få någon vettig klocka för säg under 3000 eller finns det ej sådana?

    Finns gott om klockor runt 3000 som är alldeles utmärkta. Det beror helt vad du är ute efter. Kommer du upp över ett par tusen kronorsklassen så är länk och boett oftast väldigt välgjord, och skiljer sig inte så mycket från betydligt dyrare ur. Det en klockfantast är ute efter är känslan av exklusivitet, hantverk, design. De riktigt dyra klockorna görs i små volymer, kanske bara några hundra ex, vilket driver upp priserna. Man vill känna sig unik…

    Ett kvartsverk är mer exakt, håller längre och är mkt billigare än ett mekaniskt – men att ha en fin klocka handlar ganska lite om tidsmätning.

    Själv är jag förtjust i Tissot som gör bra klockor med bra urverk till rimliga priser. Fattigmans Omega och det märke som schweizarna själva föredrar sägs det. Jag har en av deras PRS dykarur och en Certina DS-1, en ganska överkomlig automatisk klocka. Klassiskt herrur.

    #518480

    Citizen Divemaster Pro. Titan vilket jag tycker är både snyggt och hållbart, bra funktioner och ett rimligt pris. 8000:- när jag köpte den 2001

    #518481

    Ja, citizen DiveMaster är lite balla…perfekt sommarklocka vid bad, båt och dyk!

    #518482

    Har en Oris diver Carlos Coste Limited Edition. E jäkligt nöjd med den! Stor o lite ovanlig

    [http://www.gemnation.com/watches/Oris-Carlos-Coste-Limited-Edition-678.7598.71.84.SET-3729.html]

    #518483

    Okej tack för alla fina råd. Blir till och kika på lite olika modeller och köpa någon läcker fet klocka. Är väl tänkt att ha den mest som en accessoar (ingen klockfanatiker, sorry. Råkar veta att tjejerna tycker det är snyggt:P. Så en läcker klocka och nya jeans så kommer flickan min att tappa hakan(hoppas jag i alla fall).

    Sedan ska man ju köpa en pulsklocka men det tar jag inte här bland alla klockursälskare.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 139 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.