6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,641 through 2,655 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524633

    Kan inte göra annat än att hålla med alla ovan mig, riktigt bra bänkat Tommy! :up:

    Fan, nackrullningar, får du inte ont? :p

    #524634
    Nic Nordin wrote:
    Kan inte göra annat än att hålla med alla ovan mig, riktigt bra bänkat Tommy! :up:

    Fan, nackrullningar, får du inte ont? :p

    Tack du Nic! 😮

    Jo, nackrullningarna gjorde faktiskt ont i skallen när huvudet pressades mot golvet, inte just i nacken faktiskt.

    Får nog bli mer med nackhuva istället, kändes bättre men man ser så otroligt dum ut med den på sig. :D

    #524635

    Nice bröstpass! :up:

    Du är ju nästan ikapp mej i bänken nu ju…:D

    #524636
    Undertaker wrote:
    Nice bröstpass! :up:

    Du är ju nästan ikapp mej i bänken nu ju…:D

    Haha, tack ska du ha! ;)

    Ikapp dig får jag nog drömma om en bra stund till. Jag har ju aldrig pressat mer än 120kg så det är nog en bra bit kvar. :D

    #524637
    Flessa wrote:
    Kan inte annat än att stämma med i kören här alltså, sjukt många set och riktigt fina vikter du lassar på ppressövningarna Tommy! Keep on doing what you´re doing, :up:

    Tack till dig med då Flessa! ;)

    Givetvis kommer jag fortsätta i samma anda, dock med tyngre och tyngre vikter och förhoppningsvis med mer och mer finslipad teknik. :)

    #524638
    Flessa wrote:
    Låter riktigt bra tycker jag. kommer att följa här inne lite bättre, du sköter en riktigt fin journal faktiskt. :up:

    OT; Kommer du till götet nu under FF i december? :)

    Du är så välkommen så! ;)

    Visst ska jag till FF, är inte helt hundra på hur det ser ut med skolan den helgen men troligtvis ska jag till FF båda dagarna och förhoppningsvis blir det Luciapokalen båda dagarna också. :)

    #524639

    tuuuuuut. Gött med FF, vad kostar 2 dagars buddabilding?

    #524640
    anders172 wrote:
    tuuuuuut. Gött med FF, vad kostar 2 dagars buddabilding?

    355kr för lördagen och 355kr för söndagen. Då ingår inträde till FF varje dag värde 150kr/dag så man betalar 710kr för en helg istället för 300kr… 410kr extra borde jag som student till och med ha råd med. :)

    Sedan kostar biljetten till Strongman World Final 395kr (inträde värde 150kr ingår) och den vill jag också se.

    #524641

    Jag tror att Peter Rundberg fått Wildcard till Strongman-tävlingen, så´du får heja friskt där.

    #524642

    Flessa – Ja det hade varit riktigt sköj, vet som sagt inte hur studierna ser ut just då så jag lovar inget. Men blir det FF vore ett pass perfekt inne i Götet. :)

    Dagens slit blev lite rygg, baksida axlar, nacke och vader (of course)…. Hade inte käkat speciellt mycket under förmiddagen, bara 2 lite lättare mål men hade gott om energi ändå tyckte jag.

    RYGG

    Marklyft
    10*60kg
    10*100kg
    3*130kg
    3*160kg
    2*180kg
    1*200kg
    2*180kg
    2*160kg
    10*100kg

    Stångrodd
    10*60kg
    6*80kg
    6*70kg

    Rodd i maskin med bröstplatta – Neutralt grepp
    10*50kg – 6*60kg
    10*60kg
    10*60kg – 8*50kg

    Chins KV
    8, 8, 6 + 1
    I sista setet körde jag med supinerat grepp och sista repetitionen gjordes med pronerat grepp och sjukt långsamt i den excentriska fasen (höll emot så mycket jag kunde tills armarna var fullt utsträckta igen, brände sjukt bra) :D

    AXLAR

    Liggande sidolyft
    10*6kg
    9*6kg
    8*6kg

    Sidolyft med rotatation på slutet – Allt i en enda sammanbakad rörelse
    12*6kg
    12*6kg
    11*6kg

    Hantelshrugs
    10*30kg
    10*40kg
    6*40kg

    VADER

    Gå på tå med hantlar i händerna Vikt per hantel
    Ca: 20-30m*27kg

    Vadpress
    12*60kg – 10*120kg
    10*160kg
    6*180kg
    6*200kg – Max*150kg

    Detta var dagens slit, marklyften gick bra och 200kg drogs upp hyfsat lätt. Ska ev testa att höja några kilo om ett par veckor. :)

    Även vaderna börjar svara på att få stryk 2-3 dagar i veckan vilket känns riktigt bra. :)

    Nu blir det 300gr köttfärssås med lite svamp, majs, lök, spansk peppar m.m m.m, ½ avocado och 1dl 15% matlagningsgrädde

    #524643

    Du har varit på 200 ett tag i marken nu, dags att höja eller lägga upp en plan med progression så du kan höja maxet med några 10-tals kg:)

    #524644

    Gött pass som vanligt här inne.. hoppas på att det känns imorrn nu då :emo-thumb

    #524645
    anders172 wrote:
    Du har varit på 200 ett tag i marken nu, dags att höja eller lägga upp en plan med progression så du kan höja maxet med några 10-tals kg:)

    Jo, jag funderar allt på att hitta på något, dock vill jag inte utesluta någon annan del i träningen till förmån för att lyfta mer i en specifik övning. Så jag vet inte riktigt om jag kör ett schema enbart anpassat för att öka i marklyften. Men en viss progressiv ökning ska jag nog lyckas åstadkomma framöver. :)

    Ska testa att göra en liten ökning nästa pass om allt känns bra.

    Freppazz wrote:
    Gött pass som vanligt här inne.. hoppas på att det känns imorrn nu då :emo-thumb

    Tack du! Jo, jag känner redan av det ganska bra i större delen av ryggen så det kan nog bli bra det här. :D

    PS: Glömde skriva in att jag körde lite nackextensioner också där jag hade mina egna händer som motstånd och höll emot medans jag pressade huvudet bakåt.

    #524646

    Tack Flessa! Ska försöka dra upp 220kg innan nyår så det är dags att börja ta i lite känner jag. :)

    Nu blir det filmkväll på kårpuben med film på storbildsskärm, gratis popcorn och billiga öl. :P

    #524647
    Tommy Ivarsson wrote:
    PS: Glömde skriva in att jag körde lite nackextensioner också där jag hade mina egna händer som motstånd och höll emot medans jag pressade huvudet bakåt.

    Lätt att glömma sånt, går ju att köra åt alla fyra håll.. Fick man göra mycket när man tränade boxning. Fast det känns ju skitlöjligt :)

    Lycka till med marken!

Viewing 15 posts - 2,641 through 2,655 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.