6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,656 through 2,670 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524648
    Neco wrote:
    Lätt att glömma sånt, går ju att köra åt alla fyra håll.. Fick man göra mycket när man tränade boxning. Fast det känns ju skitlöjligt :)

    Lycka till med marken!

    Haha, ja det kändes lite löjligt att sitta på en bänk mitt i gymmet och köra den, kändes som många kollade iaf. :D

    Tack!

    #524649

    Biceps, Triceps, Grepp och Mage idag

    BICEPS

    Sittande hantelcurl
    Körde lite lättare på 13, 15 och 20kg hantlar innan men räknade inte
    6*24kg
    6*24kg
    6*24kg

    Konc.curl med stång i CC
    10*20kg
    7*20kg
    10*15kg

    Stångcurl – Körde med lite lätt framåtskjutna armbågar
    8*30kg
    6*30kg
    11*20kg

    TRICEPS

    Smalbänk
    Många*20kg
    10*50kg
    8*70kg
    6*80kg
    7*70kg

    Skullcrushers med hantlar
    12*13kg
    11*13kg
    8*13kg

    Tricepspress bakom nacken i maskin
    12*40kg
    8*60kg
    7*60kg
    6*60kg

    GREPP

    100lb grippers
    8, 8, 5 Höll kvar maximal tid på sista

    MAGE

    Sneda benlyft KV
    10, 10, 8

    Crunches i maskin
    10*30kg
    6*40kg
    6*40kg

    Plankan
    2* Max tid

    Rotationer med stång över axlarna
    Många*20kg
    Många*20kg

    So, that´s it! Kort vila, lite supersetande och ett allmänt skönt pass! Lite käk nu sedan blir det cykeln till biltema och shoppa skärmar till cykeln.. Jag blir helt prickig så fort jag cyklar i dåligt väder nu. :

    #524650

    Hårigt pass :up: Gillar sittande hantelcurlen speciellt. Är gripperserna (eller hur man nu stavar när det är många.. :p ) något dom har på gymmet eller är det egna du kör med?

    Trevlig helg! ;)

    #524651

    Ångar på som vanligt ser jag , Riktigt fina Sittande hantelcurl

    #524652
    Freppazz wrote:
    Hårigt pass :up: Gillar sittande hantelcurlen speciellt. Är gripperserna (eller hur man nu stavar när det är många.. :p ) något dom har på gymmet eller är det egna du kör med?

    Trevlig helg!

    Gripperserna (ja du, hur fan stavas det:)) fanns på gymmet när jag började där, ett par trinergripper sedan är de näst lägsta 100lb och de trögaste på 260lb (fattar inte hur någon människa kan få ihop dem)

    På mitt förra gym i Lödöse bad jag styrelsen köpa in lite grippers så det fanns där också.

    Trevlig helg på dig också. ;)

    Oggelit0;855624 wrote:
    Ångar på som vanligt ser jag , Riktigt fina Sittande hantelcurl[/QUOTE

    Heyy Ogge! Var har du hållit hus det senaste halvåret.? Tack iaf och kul att se att du är på plats igen. ;)

    #524653

    Blev ett ben, vaderpass idag! Tänkte egentligen ta en vilodag men träningssuget tog över. :)
    Passet gick skit i början, efter första tyngre knäböjen fick jag lite spykänslor och kände mig snurrig och matt under hela övningen. Vet inte om det berodde på att jag drog i mig en 7-8 nävar grillchips och en halv chokladkaka innan passet eller vad det kan ha varit.

    Började även med Brutal FX + Gakick FX stacken idag, vet inte om den gjorde att jag kände mig kass i början. Hur som helst så släppte det efter en stund och det var bara att köra på igen. :)

    BEN

    Knäböj
    15*20kg
    10*50kg
    8*80kg
    6*100kg
    4*125kg
    4*125kg
    4*125kg
    4*125kg

    Uppkliv på pall
    10*40kg
    10*50kg
    10*60kg
    8*70kg

    Enbens enarms stela hantelmarklyft
    12*26kg
    10*30kg
    8*30kg

    Lårcurl
    15*40kg

    VADER

    Vadpress
    10*60kg
    10*120kg
    8*180kg
    6-8*180kg
    6-8*180kg
    ?*180kg – DROP ner till 120kg sedan ner till 20kg där jag körde med ett ben i taget.

    Gjorde några utfall med kroppsvikt på slutet. Inte jättenöjd över passet men gött att det är avklarat nu iaf. Precis käkat 300gr köttfärs, ½ avocado och 1dl matlagningsgrädde samt 3dl mjölk och lite gurka.

    #524654

    Riktigt fina knäböj Tommy, där blev jag bra avundsjuk! :up:

    Starkt att kämpa vidare med spykänslor också, jag vet hur det känns och det är ingen promenad i parken direkt :)

    #524655

    Tycker också att knäböjen är fina :up: Saftiga vadpressar också.. :P

    #524656

    Grymma böjar!:up:
    Sånt gillar vi!:friends:

    #524657
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt fina knäböj Tommy, där blev jag bra avundsjuk!

    Starkt att kämpa vidare med spykänslor också, jag vet hur det känns och det är ingen promenad i parken direkt

    Tack du Niccy! ;) Ska med lite tur bli ännu tyngre nästa vecka…

    Freppazz wrote:
    Tycker också att knäböjen är fina :up: Saftiga vadpressar också..

    Tack du med! Även vaderna börjar ta sig, kör dem 2-3 gånger i veckan vilket börjar ge utdelning. :)

    Undertaker wrote:
    Grymma böjar!:up:
    Sånt gillar vi!

    Tack du! Japp, tunga vikter, svett och tårar is the shit. ;)

    #524658
    Flessa wrote:
    Wiho, här kör vi knäböj för hela Halmstad län ser jag, :worship:

    :D

    Jadu, tyvärr så har nästan varenda en på Sportsclub bättre benstyrka än jag men jag jagar alla andra så gott det går. :D

    Men tack iaf….

    #524659

    satan vilka böjar! om de flesta på sportsclub har bättre benstyrka än dig… vilket sinnessjukt gym :bb:

    #524660
    Tommy Ivarsson wrote:
    Uppkliv på pall
    10*40kg
    10*50kg
    10*60kg
    8*70kg

    Enbens enarms stela hantelmarklyft

    Hur högt uppkliv behöver du göra? Det är en bra övning, den hade jag glömt bort. Kanske jag kan köra nu när det inte finns någon ordenligt benmaskin och jag inte får ordning på böjen :) Bara hitta något att kliva upp på också förstås….

    kör du hantelmarklyften diagonalt, ja alltså, höger ben, vänster hand och tväremot? :)

    Så tyckte jag passet såg alldeles lagom ut. Fast känslan är ju viktigare…

    #524661
    _Toobbe wrote:
    satan vilka böjar! om de flesta på sportsclub har bättre benstyrka än dig… vilket sinnessjukt gym :bb:

    Tack! Sportsclub är ju det enda riktiga byggargymmet här i Halmstad. :) Går en hel flock med tävlande människor här hela tiden. :)

    Neco wrote:
    Hur högt uppkliv behöver du göra? Det är en bra övning, den hade jag glömt bort. Kanske jag kan köra nu när det inte finns någon ordenligt benmaskin och jag inte får ordning på böjen Bara hitta något att kliva upp på också förstås….

    kör du hantelmarklyften diagonalt, ja alltså, höger ben, vänster hand och tväremot?

    Så tyckte jag passet såg alldeles lagom ut. Fast känslan är ju viktigare…

    Jag kliver upp på en pall som finns, den är väl ca 50cm hög tippar jag på, blir iaf 90grader i knäleden innan uppklivet. Grym övning som kräver en hel del balans och koordination med så kör den. :emo-thumb

    Hantelmarklyften körs diagonalt ja! :) Tar sjukt gött i baksida lår, erector spina, höftböjare och en hel del annat med.

    #524662

    4 reps i knäbö… Palla högreps:D Bra kämpat ändå, 160 borde ju vara päron snart.

Viewing 15 posts - 2,656 through 2,670 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.