6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,701 through 2,715 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524693
    Freppazz wrote:
    Stämmer in i kören med min ljuva stämma Finfint pass! Riktigt håriga dips :bb3: Bra jobbat i övrigt också! :up:

    Din ljuva stämma ska man inte underskatta.. :p
    Tack iaf, som sagt så kändes dipsen riktigt bra. :)

    Undertaker wrote:
    Härligt armpass!:up:

    Spank you very much!

    #524694

    Nysprungen… :)

    Sträcka: 9,0km
    Tid: 55min
    Tempo: 6,1min/km

    Höll mig troligtvis på 6,0min/km tempo men snittet drogs ner då jag fick promenera ca 300m pga blodsockerfall innan nivåerna återgick till mer normala. Intog 10gr dextrosol vid tillfället. Sedan ringde farsan så jag var tvungen att stanna och ta upp telefonen så jag kunde svara, var tvungen att stanna för några rödljus under rundan också men annars flöt det på bra. :)

    Klart nöjd, var en stund sedan jag sprang sist så det va gött att få en runda i benen igen.

    #524695

    Klart att du ska vara nöjd Tompa! Skitbra löpt ju! Men jag trodde du hade lagt ner deffandet.. nu fick jag dåligt samvete ;)

    Bra jobbat som sagt :emo-thumb

    #524696
    Freppazz wrote:
    Klart att du ska vara nöjd Tompa! Skitbra löpt ju! Men jag trodde du hade lagt ner deffandet.. nu fick jag dåligt samvete ;)

    Bra jobbat som sagt :emo-thumb

    Tack! Ja deffandet har jag lagt ner, löpningen kör jag med enbart för konditionens skull och för att det var skönt att komma ut lite. :)

    Ska även inte grisbulka utan har som sagt satt en maxgräns på 85kg som jag inte vill gå över!

    #524697

    Blev ett litet ben, vaderpass idag! Inte jätteenergis innan. 5h sedan senaste käket men det gick givetvis bra ändå då jag knappt rört mig idag. :)

    BEN

    Enbens hantelmarklyft
    10*20kg
    10*20kg
    8*35kg
    8*35kg
    6*40kg
    6*40kg

    Knäböj
    Många*20kg
    12*60kg
    10*90kg
    6*110kg
    5-6*130kg
    3*140kg
    3*140kg
    13*90kg

    Sedan kördes lite teknikträning, testade lowbar-böj och highbar-böj med lite olika fotvinklar. Körde även en 10reps frontböj på slutet. Allt på 60kg och hela övningen kördes barfota.

    Sittande lårcurl
    10*30kg – 10*40kg
    8*50kg
    3*60kg – 4*50kg
    8*50kg

    Benspark
    12*40kg
    13*50kg
    12*50kg
    12*50kg

    VADER

    Vadpress
    10*60kg
    10*130kg
    8*190kg
    8*190kg
    6*190kg
    7*190kg – DROP – Max*130kg

    Det var allt idag, skulle ha kört mage också enligt schemat men det fanns inte en chans i världen att det skulle gå. :D
    Det var intressanta böjar idag iaf, jag och min träningspartner studerade fotvinklar, knänas position, fötternas tryck mot golvet och lite sånt.
    Vi ska nämligen nu i veckan sätta upp 2 kameror och filma ett knäböj som sedan ska analyseras grundligt i ett speciellt program som används inom sportsammanhang för analyser. Allt för att se hur man ligger till rent teknikmässigt sett. :up:

    Nu är det dags för dagens andra ordentliga mål mat = Makaroner, falukorv, vitkål med curry och stark senap, skärgårdssill och några dl mjölk.

    #524698

    Enbens hantelmarklyft.. det lät verkligen sjukt jobbigt.. bra pass som vanligt! :up:

    Spännande med analys på knäböjen också, serious shit.. ;)

    #524699
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nysprungen… :)
    Sträcka: 9,0km
    Tid: 55min

    Bra att du springer :)

    Tommy Ivarsson wrote:
    Enbens hantelmarklyft
    8*50kg

    Usch usch vilken vikt, det måste kännas :)

    Tommy Ivarsson wrote:
    Vi ska nämligen nu i veckan sätta upp 2 kameror och filma ett knäböj som sedan ska analyseras grundligt i ett speciellt program som används inom sportsammanhang för analyser. Allt för att se hur man ligger till rent teknikmässigt sett.

    Vad spännande!! Vill absolut se slutresultat med kommentarer :)

    #524700
    Freppazz wrote:
    Enbens hantelmarklyft.. det lät verkligen sjukt jobbigt.. bra pass som vanligt! :up:

    Spännande med analys på knäböjen också, serious shit..

    Ja, dessa hantelmarklyft kräver en del koordination, teknik och balans som man annars kan skippa. Stärker fotleder samtidigt som de jämnar ut styrkan om man nu skulle vara ojämnt stark i erector spinae. Dvs riktigt grym övning. :up:

    Neco wrote:
    Bra att du springer :)

    Usch usch vilken vikt, det måste kännas

    Vad spännande!! Vill absolut se slutresultat med kommentarer :)

    Tack Neco, jo visst springer jag, inte lika mycket som under defftiderna men ibland iaf och nu endast för att hålla liv i den lilla kondition som finns. :)

    Resultaten från böjen kommer säkert, vet inte om just jag ska filmas iofs. Det är ett projekt i Anatomi II kursen och vi är 3 i gruppen. Alla 3 filmas säkert och sedan analyserar vi den som har mest ”fel”.

    Projektet ska vara klart 9dec har jag för mig men kan komma en liten redovisning här tidigare.

    #524701

    Spännande projekt! Kul o se sen hur det går :)
    Du kör en del roliga övningar du…! Hoppas jag får se några på gymmet snart! haha

    #524702

    Bra form, fan vad massa du har! :up:
    Jag måste även tillägga att knäböjen är riktigt bra som vanligt och dina dips knäcker ju mina med hästlängder.
    Jag kände mig häftig med 18 st på kroppsvikten. 8)

    Bra jobb härinne!

    #524703

    Sjukt fina marklyft och knäböj!! Imponerande :up:

    Fan, nu får du slänga upp en bild på ”140kg x 3” – benen :D

    #524704

    Jag tycker enbens hantelmarklyft låter stört, bra knäböj.

    #524705
    Pixi wrote:
    Spännande projekt! Kul o se sen hur det går
    Du kör en del roliga övningar du…! Hoppas jag får se några på gymmet snart! haha

    Ja, vi får ju själva välja våra projekt och detta kändes intressant. I Nutritionskursen har vi ett projekt som undersöker om måltidsfrekvensen har någon betydelse för viktbalansen. Lite roliga saker helt enkelt. ;)

    Några utav övningarna är tips från lärare som är utbildade sjukgymnaster, doktoranter osv. T.ex är våran lärare i Anatomi II kursen även Anja Perssons fystränare. :emo-thumb

    Rasmus Kjellberg wrote:
    Bra form, fan vad massa du har! :up:
    Jag måste även tillägga att knäböjen är riktigt bra som vanligt och dina dips knäcker ju mina med hästlängder.
    Jag kände mig häftig med 18 st på kroppsvikten. 8)

    Bra jobb härinne!

    Tack Rasmus! Kul att se ditt nylle här inne med. Dipsen sist är jag riktigt nöjd med och böjen har äntligen börjat släppa lite och öka.

    Fast 18dips på kroppsvikten är fan inte illa pinkat det heller! ;)

    #524706
    Nic Nordin wrote:
    Sjukt fina marklyft och knäböj!! Imponerande :up:

    Fan, nu får du slänga upp en bild på ”140kg x 3” – benen :D

    Tack Nic! :emo-thumb

    Jaså en gammel benbild, ja det kan nog lösas i veckan med lite tur… Dock är det lite fläsk ivägen så räkna inte med några Rasmus Kjellbergben där musklerna faktiskt syns.. :D

    anders172 wrote:
    Jag tycker enbens hantelmarklyft låter stört, bra knäböj.

    Ganska mycket som låter stört, testa och utvärdera. Grymt skön övning! :up:

    #524707
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ganska mycket som låter stört, testa och utvärdera. Grymt skön övning! :up:

    Du ljuger!

Viewing 15 posts - 2,701 through 2,715 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.