6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,806 through 2,820 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524798
    malawiglenn wrote:
    jag hatar pump, man orkar mindre då :p

    Äääh, det är bara att låta pumpen lätta lite innan man ger sig på nästa set. :)

    #524799

    Tog en liten sväng i löparspåret (läs asfalt, grus och gräs blandat) idag igen. :)

    Tid: 51min
    Sträcka: Ooooh okänd, men mer än 7km iaf
    Tempo: Blir därmed också okänt

    Jag fick stanna i 6 stoppljus när jag sprang in mot stan för att komma till ett löparspår. Irriterande! 👿

    Men annars flöt allt på bra utan stopp och jag kände mig pigg hela vägen!

    #524800

    Riktigt bra löpt!:up:
    Du sprang några km längre än mej på nästan samma tid…

    Iof. försökte jag hålla pulsen låg och nöta på ett jämnt tempo, men med skit kondis blir det ju till ingenting…. :D

    #524801
    Undertaker wrote:
    Riktigt bra löpt!:up:
    Du sprang några km längre än mej på nästan samma tid…

    Iof. försökte jag hålla pulsen låg och nöta på ett jämnt tempo, men med skit kondis blir det ju till ingenting…. :D

    Tack! Som sagt så vet jag ju inte exakt hur långt det blev, mer en uppskattning! :)

    Jag ska nog ta och shoppa mig en pulsklocka jag med, frågan är om man ska ha en sån där grym som mäter distans också via GPS eller en vanlig? Hmm, får fundera på detta!

    #524802
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack! Som sagt så vet jag ju inte exakt hur långt det blev, mer en uppskattning! :)

    Jag ska nog ta och shoppa mig en pulsklocka jag med, frågan är om man ska ha en sån där grym som mäter distans också via GPS eller en vanlig? Hmm, får fundera på detta!

    Angående pulsklocka så har jag ärvt brudens gamla då hon köpte ny…

    Polar F4 har jag, och den är nog av dom billigaste, men jag behöver inget annat än puls och tid!

    Enda som skulle vara intressant är att kunna ta mellantider under löpningen då man springer en bekant sträcka så man kan jämföra från gång till gång vilken del av löpningen som gick bra och vilken som gick sämre!

    #524803

    Ben, Vader och Mage plågades idag innan frukosten! Måste även påpeka att i lördags kväll drog jag i mig en halv påse chips med massa dip och 500gr lösgodis. Gissa om jag hade tryck på morgonen. :D
    Tyvärr levde blodsockret ett eget liv efter detta och några rekyler kom med. Vaknade mitt under natten, kollade blodsocker och mätaren sa bara ”High” dvs mer än den kan mäta >30 mmol/l tror jag.
    På morgonen var det istället 1,2 mmol/l och sen höll det på med sin berg och dalbana under hela söndagen. :(

    Men passet idag gick iaf bra, fortfarande en konstig känsla bak i ryggen. Känns som en sträckning nere vid Os sacrum, dvs nedre fästet för Erector Spinae… Blev därmed inga knäböj!

    BEN

    Benpress
    Många*40kg
    Många*120kg
    10*160kg
    8*200kg
    7*200kg
    12*160kg
    15*120kg

    Stela marklyft Stod på en viktskiva
    10*60kg
    10*80kg
    8*100kg
    10*100kg

    Tådragningar i CC (Tibialis Anterior)
    10*15kg
    10*15kg

    Utåtspark i CC Adduktion
    10*10kg
    10*10kg
    10*10kg

    Enbens benspark
    12*30kg
    10*30kg
    10*30kg

    VADER

    Vadpress
    20*80kg
    10*150kg
    8*150kg
    12*90kg
    10*100kg
    15*70kg
    15*70kg
    Kan ha blivit något mer men detta är det jag minns iaf. :)

    Gick runt på tå med 2 20-kilos plattor i händerna på slutet också = Grepp + vadträning i ett. :)

    MAGE

    Muslimen
    20*20kg
    15*30kg
    15*30kg
    15*30kg

    Plankan Sidan och rakt blandat
    2 set * max tid

    Knästående på pilatesboll
    1*Max tid

    Det var nog allt tror jag, nu ska jag snart iväg till skolan och beräkna mitt energiintag och se om jag får i mig allt jag behöver vad gäller vitaminer, mineraler, protein osv.. Har vägt och skrivit ner allt jag käkat under 3dygn så nu kommer domen. :|

    #524804

    Härligt pass twintoe! Hoppas skiten släpper i ryggen snarast!

    #524805

    Härligt pass! Hoppas inte sträckningen var / är något allvarligt nu bara och att den går över fort. Vaderna lär väl växa 1cm/vecka med all den där vadträningen? :emo-thumb

    #524806

    Ser ut som ett riktigt ordentligt pass det där Tommy!

    Mycket fina benpressar och stela marklyft :up: Hur kändes det i ryggen vid de stela marklyften då, ingen fara eller? :)

    #524807

    Fint pass. Feta rakamark

    #524808
    Kebbie wrote:
    Härligt pass twintoe! Hoppas skiten släpper i ryggen snarast!

    Tack, kul att se dig här igen Eric! ;)

    Freppazz wrote:
    Härligt pass! Hoppas inte sträckningen var / är något allvarligt nu bara och att den går över fort. Vaderna lär väl växa 1cm/vecka med all den där vadträningen? :emo-thumb

    Tack, nä jag hoppas den försvinner. Jag stretchar lite extra varje dag nu och ibland bränner det som bara fan i hela ryggen. Skitkonstig känsla men hoppas det släpper snart. Vaderna har som sagt svarat bra och till och med blivit synligt större de senaste 3 månaderna när jag plågat dem 3ggr/vecka!

    Nic Nordin wrote:
    Ser ut som ett riktigt ordentligt pass det där Tommy!

    Mycket fina benpressar och stela marklyft :up: Hur kändes det i ryggen vid de stela marklyften då, ingen fara eller?

    Tack, marklyften gick riktigt bra. Det skumma är att jag känner inget i ryggen när den blivit varm under träning. Värst är det på morgonen när det är stelt och jävligt men det lättar under dagen. :|

    Oggelit0 wrote:
    Fint pass. Feta rakamark

    Tack Ogge-Dogge-Boy! :emo-thumb

    #524809
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack, nä jag hoppas den försvinner. Jag stretchar lite extra varje dag nu och ibland bränner det som bara fan i hela ryggen. Skitkonstig känsla men hoppas det släpper snart.

    Tack, marklyften gick riktigt bra. Det skumma är att jag känner inget i ryggen när den blivit varm under träning. Värst är det på morgonen när det är stelt och jävligt men det lättar under dagen. :|

    Låter jävligt bekant det där med ryggen!
    Först hade jag så sjuk rygg att jag bara kunde göra chins som ryggträning…
    Sen började det så att det värkte och var styvt på morgonen, inget på dagarna, sen blev det värre så att jag vaknade på natten av värken….

    Nu är den sjuk på dagarna men inte på nätterna…
    Nu känns det närmare normalt, men jag får låsningar stup i kvarten.

    Skit jobbigt å inget roligt alls!

    Får du träningsvärk på båda sidorna i ryggen/rumpan?

    #524810
    Undertaker wrote:
    Låter jävligt bekant det där med ryggen!
    Först hade jag så sjuk rygg att jag bara kunde göra chins som ryggträning…
    Sen började det så att det värkte och var styvt på morgonen, inget på dagarna, sen blev det värre så att jag vaknade på natten av värken….

    Nu är den sjuk på dagarna men inte på nätterna…
    Nu känns det närmare normalt, men jag får låsningar stup i kvarten.

    Skit jobbigt å inget roligt alls!

    Får du träningsvärk på båda sidorna i ryggen/rumpan?

    Skräms inte! : Jag har ju också lite skolios!

    Nja, jag är lite obalanserad kring höften, ojämt stark i de små musklerna antar jag för det är lite obalans vid tunga knäböj t.ex. Vill alltid rotera min höft lite åt vänster, dvs stå med höger ben lite längre fram än höger i t.ex knäböj men i de flesta andra övningar också.
    Dock tror jag att jag får hyfsat jämn träningsvärk. Fast det va en stund sedan jag hade riktigt schysst värk i arslet alltså. ;)

    #524811

    Jag får nämligen mycket mer träningsvärk i vänster skinka och nedre rygg!

    Men det lär bero på att nån nerv varit klämd, och att det blir bättre… Tror jag iaf…

    #524812

    Inga knäböj? Det är ju nästan så man gråter en skvätt…

Viewing 15 posts - 2,806 through 2,820 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.