6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,881 through 2,895 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524873
    Flessa wrote:
    Fan Tommy! Ser ju riktigt bra ut och posera kan du med. Tävlingsplaner i framtiden månne?
    Oggelit0 wrote:
    Grymma mark !! och formen ser ut att vara bra (Y)

    Tack grabbar!

    Tävlingsplaner finns givetvis, tanke var först att ställa upp i Alströmertrofén 2010 men jag får se hur det går nu när jag studerar. Vill ju inte att skolan ska bli lidande för att jag deffar och hjärnan går på halvfart. :D

    #524874
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack grabbar!

    Tävlingsplaner finns givetvis, tanke var först att ställa upp i Alströmertrofén 2010 men jag får se hur det går nu när jag studerar. Vill ju inte att skolan ska bli lidande för att jag deffar och hjärnan går på halvfart. :D

    Du kanske får vara mer noggrann i val av matintagets placering över dagen så går det säkert bra, och göra någon särskilt plan för tentaveckorna!? :)
    Det ska säkert gå bra! Folk som står på scen brukar ju sköta sitt jobb (får man väl anta) :)

    Bestäm dig tycker jag!! :)

    #524875

    Körde ju lite Ben/Vader igår! Riktigt kul var det faktiskt. Är inte direkt sugen på en vilovecka längre men jag ska nog försöka ta en under jul ändå. :)

    BEN

    Enbens enarms hantelmarklyft
    10*20kg
    10*24kg
    6*30kg
    6*30kg

    Knäböj
    10*50kg
    10*80kg
    8*100kg
    6*120kg
    4*130kg – Bälte på här och nästa set
    3*140kg
    12*100kg

    Finnen KV
    6, 6, 6

    Benpress
    10*100kg
    12*150kg

    Benspark
    10*40kg
    9*50kg
    12*40kg – DROP – Max*30kg – Max*20kg

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    Kommer inte ihår repsen men det blev 6 set med ca 20reps per ben och set.

    Lite stretching för höft och vader på slutet sen duschen, hem till en kompis för spaghetti och köttfärssås, en fjärdedels Aladdinask och några pepparkakor och kaffe.

    Just det ja, bollade lite i bencurlen med men inget värt att skriva upp!

    #524876
    Neco wrote:
    Du kanske får vara mer noggrann i val av matintagets placering över dagen så går det säkert bra, och göra någon särskilt plan för tentaveckorna!? :)
    Det ska säkert gå bra! Folk som står på scen brukar ju sköta sitt jobb (får man väl anta) :)

    Bestäm dig tycker jag!! :)

    Jo, saken är den att jag kommer inte grisbulka för fem öre utan hålla en hyfsad form så jag inte ska behöva stressdeffa om jag blir tävlingssugen. ;)

    Tänker inte bestämma mig än, just nu är jag absolut inte nöjd med formen/symmetrin men får se vad som händer framöver.

    #524877

    Härligt pass där Tompa! Träningsvärk idag då hoppas vi på? ;)

    #524878
    Freppazz wrote:
    Härligt pass där Tompa! Träningsvärk idag då hoppas vi på? ;)

    Ja tack, grym träningsvärk i hamstrings iaf. ;) :up:

    #524879
    Pierre Simonsson wrote:
    Du gör ständigt framsteg i knäböjen Tommy! Tycker det är kul att se att det går bra för andra när det inte går alls för en själv, haha :D

    Har nog missat lite, men vad är planen? Deff/bulk/året-runt-form?

    Tack Pierre! 😮 kul att se ditt nylle här inne ibalnd också. Jag läser din blogg emellanåt och du håller ju igång träningen märker jag vilket måste betyda att det kan gå bra! Eller menar du att det inte blir några PB bara? ;)

    Planen är just nu att hålla en hyfsad form fram tills hösten och se om jag ska tävla eller inte?

    #524880

    Flessa – Tack du! Ja, jag kommer göra det som känns rätt och ställer jag upp i tävlingen kommer jag göra det för erfarenhetens skull och kommer garanterat bli nöjd oavsett placering. Men som sagt så får jag se vad jag gör.

    Tränade ju lite idag igen. :D

    BRÖST

    Bänkpress
    10*50kg
    8*85kg
    6*100kg
    5*110kg
    3*115kg – Lite lite hjälp på sista
    18*60kg

    Sned hantelpress
    10*20kg
    8*36kg
    6*41kg
    6*41kg
    5*41kg – Lite hjälp på sista

    Flyes med hantlar
    15*15kg
    10*20kg
    9*20kg
    8*20kg
    Avslutade sista två seten med ca 10st pullowers med ena 20kg hanteln

    AXLAR

    Rotatorcuffar
    5kg och väldigt många i 1 set

    Sittande hantelpress
    8*20kg
    8*25kg
    6*25kg
    6*25kg

    Uppercuts med hantlar
    12*5kg
    12*7kg
    10*9kg
    10*9kg

    MAGE

    Körde bara lite situps, benlyft och plankan stående på sidan. 1 set på varje övning då jag hade lite bråttom på slutet (tjötade för mycket :whistle:)

    Skönt pass var det! Bra energi genom hela passet. Nu har jag precis dragit i mig 1kg kikärtor, bönor, pasta, köttfärs, oliver, fetaostmix

    #524881

    sjuka pressar tommy! helt sjukt :bb:

    #524882

    Härligt pass!
    5:an på 110kg imponerar!:up:

    #524883

    Mycket fina pressar där :)

    #524884
    _Toobbe wrote:
    sjuka pressar tommy! helt sjukt :bb:
    Undertaker wrote:
    Härligt pass!
    5:an på 110kg imponerar!:up:
    Oggelit0 wrote:
    Mycket fina pressar där :)

    Tack gott folk! 😮

    5:an på 110kg var verkligen plågeri men ack så nödvändig. ;)

    #524885

    Stämmer in i kören, riktigt bra pressat :emo-thumb Det är några ton (totalt sett) (än så länge)) som blir förflyttade när du tränar.. ;)

    #524886
    Freppazz wrote:
    Stämmer in i kören, riktigt bra pressat :emo-thumb Det är några ton (totalt sett) (än så länge)) som blir förflyttade när du tränar.. ;)

    Tack du! ;)

    Det blir ju lite roligare om amn räknar på totalvikt under ett pass ja. 7525kg bara under bröstdelen. :D

    #524887

    Kör på bara om du vill tävla, du får ju gratis prottepulver!

Viewing 15 posts - 2,881 through 2,895 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.