6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,911 through 2,925 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524903

    Rygg, Axlar och Vader på schemat idag! Gick väl hyfsat iaf.

    RYGG

    Latsdrag bakom nacken
    8*60kg
    8*60kg
    7*65kg

    Marklyft
    10*60kg
    10*90kg
    6*110kg
    6*140kg
    6*160kg
    4*180kg
    1*190kg
    1*200kg

    Chins KV – Strikt och med långsam negativ fas
    8, 8, 6

    AXLAR

    Press bakom nacken i smith
    17*40kg
    15*40kg
    15*40kg

    Utåtrotationer i CC
    12*10kg
    12*10kg
    10*12,5kg

    Hmm, fan vet vad denna övningen heter :)
    15*15kg
    15*15kg
    15*15kg

    Tränar M.Serratus anterior iaf :)

    Körde stångshrugs på slutet, det blev 45*30kg – Mmm mjölksyra. :)

    VADER

    Enbens vadpress KV
    20, 20, 17, 15

    Sen gick jag runt på tårna lite med en 20kg viktplatta i ena handen.

    Körde även idag lite stretching för höften och ländryggen! Känns som om jag börjar mjukna lite iaf! ;)

    Nu blir det thaikäk och Ahlgrens bilar (inte samtidigt).

    #524904

    Dina marklyft e grymma som vanligt!:up:

    #524905
    Undertaker wrote:
    Dina marklyft e grymma som vanligt!:up:

    Tack ska du ha! ;)

    Kom nu på att jag körde en ryggövning till där jag hänger i chinsräcket, böjer ryggen och benen bakåt så jag hamnar i brygga och drar mig upp med var sida utav Erector spinae åt gången!
    Detta då för att de är lite ojämnt stora och behöver bli jämnstarka!

    Blev väl 2 set med 6 reps åt gången, 6 reps åt varje håll dvs totalt 12 reps per set!

    #524906

    Gött jobbat! Men vad har hänt med att köra armar på fredagar? ;) haha.

    #524907

    Som alltid maffiga Marklyft

    #524908
    Freppazz wrote:
    Gött jobbat! Men vad har hänt med att köra armar på fredagar? ;) haha.

    Som jag skrev igår så fick jag ju stressa då jag bara hade 30min på mig och då skulle jag aldrig hunnit med ryggen så det blev armar igår istället.. Fast egentligen ska det ju vara armar på fredagar, så är det bara. ;)

    Oggelit0 wrote:
    Som alltid maffiga Marklyft

    Tack Ogge! Tyckte dina såg riktigt bra ut också.

    #524909
    Tommy Ivarsson wrote:
    Kom nu på att jag körde en ryggövning till där jag hänger i chinsräcket, böjer ryggen och benen bakåt så jag hamnar i brygga och drar mig upp med var sida utav Erector spinae åt gången!
    Detta då för att de är lite ojämnt stora och behöver bli jämnstarka!

    Blev väl 2 set med 6 reps åt gången, 6 reps åt varje håll dvs totalt 12 reps per set!

    Intressant, hur drar du med en sida bara?

    #524910
    henkebenke wrote:
    Intressant, hur drar du med en sida bara?

    Du vrider dig och drar dig upp lite snett! Svårt att förklara men du känner direkt att ena sidan aktiveras mycket mycket mer än andra…Prova och se! Viktigt att hänga som en banan, man får spänna latsen för att kunna göra detta lite, men som sagt testa och utvärdera! ;)

    #524911
    Tommy Ivarsson wrote:
    Du vrider dig och drar dig upp lite snett! Svårt att förklara men du känner direkt att ena sidan aktiveras mycket mycket mer än andra…Prova och se! Viktigt att hänga som en banan, man får spänna latsen för att kunna göra detta lite, men som sagt testa och utvärdera! ;)

    Ah, tror jag fattar! :up:

    #524912

    Sjukt bra marklyft Tommy, imponerande! :up:

    #524913
    Tommy Ivarsson wrote:
    Kom nu på att jag körde en ryggövning till där jag hänger i chinsräcket, böjer ryggen och benen bakåt så jag hamnar i brygga och drar mig upp med var sida utav Erector spinae åt gången!

    Sku gärna se en film på detta Tommy!

    #524914
    Nic Nordin wrote:
    Sjukt bra marklyft Tommy, imponerande! :up:

    Tack Niccy-Boy! :)

    Undertaker wrote:
    Sku gärna se en film på detta Tommy!

    Kan försöka filma lite nästa gång om jag kommer ihåg detta!

    #524915

    Den övningen intresserar mig också, kan den gynna marklyftandet månne?
    Du kanske har skrivit det redan men finns det någon särskild anledning till att du börjat stretcha höfterna?

    Dina vikter är riktigt bra, liksom formen. :up:

    #524916
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Den övningen intresserar mig också, kan den gynna marklyftandet månne?
    Du kanske har skrivit det redan men finns det någon särskild anledning till att du börjat stretcha höfterna?

    Dina vikter är riktigt bra, liksom formen. :up:

    Den gynnar väl marklyftandet till den grad att den tränar musklerna som även används vid just marklyft. :)
    Jag kör just denna mest för att försöka balansera upp en visuellt synlig storleksskillnad mellan mina båda halvor utav Erector Spinae.

    Angående höfterna så stretchas dessa + hamstrings och vader en del nu för att jag är allmänt stel i höften. Jag har en lite ojämn tryckfördelning över höften kan man väl säga. Beror troligtvis på några års arbetande i konstig sittposition med lite vridet bäcken hela tiden.

    När jag kör t.ec knäböj så vill jag alltid placera höger fot lite längre fram än vänster, dvs vrida höften lite åt vänster då det känns mest naturligt. Om jag ska stå gött så hänger jag även lite åt höger och lägger störst belastning på höger halva utav höften.

    Lite ojämt stark/stel runt höftpartiet och då bäckenbottenmuskulaturen och den allmänna höftmuskulaturen är som botten på en tunna. Dvs den är absolut viktigast och utan ett stark botten rasar snart tunnan samman (beskrivning från lärare :D).

    Försöker således störka höft eller snarare balansera upp och utjämna div ojämnheter! :up:

    Man blir lite skadad från utbildningen men det finns säkert fördelar också. Du anar inte hur jag numera analyserar personers gångstil och hållning på ett helt annat sätt än vad jag gjorde tidigare. :D

    #524917

    Hmm…

    Tur att du inte sett mej gå eller stå eller sitta då!! :p

Viewing 15 posts - 2,911 through 2,925 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.