6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,926 through 2,940 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524918

    Tack för ett mycket uttryckligt svar, jag fick veta allt jag undrade över och lite till. :)
    Trots att vi studerar olika ämnen känner jag igen det du nämner, det blir som en arbetsskada att se allt ur akademisk synvinkel.

    #524919

    Rastlös idag, har inte gjort annat än ätit, smågrejat lite och pluggat en kort stund…. Behöve röra på mig!

    Klant som man är så glömde jag givetvis löparskorna nere i Halmstad så någon skön vinterlöpning blir det inte. Fick åka till gymmet istället och springa på bandet.

    Sträcka – 5km
    Tid – 27min
    Medelhastighet – 10,5 km/h
    Lutning – Incline 1-5

    Efter detta passade jag på att köra lite vader när jag ändå var på gymmet så det blev:

    Tåhäv i CC KV
    20*Fullt mag (70kg tror jag)
    20*Fullt mag
    20*Fullt mag

    Gick runt på tå efteråt en stund med.

    Just det ja, körde även lite stretching för höft och vader samt ländrygg i ca 10min. Delade upp det i 4 delar!

    Nu blir det julskinksmackor med senap och ett glas mjölk

    #524920

    Körde Bröst/Mage idag fast jag egentligen hade Ben på schemat! Skulle testa att maxa men en stel axel satte stopp för detta. Har jobbat mycket med axlarna på jobbet idag och det kändes verkligen när jag skulle bänkpressa.

    BRÖST

    Bänkpress
    10*50kg
    6*65kg
    5*90kg
    3*110kg – Skittungt idag :(
    5*105kg
    12*60kg

    Excentrisk bänkpress Väldigt långsamt i den excentriska fasen
    6*97kg
    6*92kg
    6*87kg

    Kryssdrag i CC Uppifrån och ner
    12*27kg
    10*32kg
    15*27kg – Sista med böjda armbågar och pressade bara ur det sista

    Körde väl 15 dips med på slutet för att pressa ur det sista ur brösten med! :)

    MAGE

    Rotatorn
    12*50kg
    12*50kg
    10*55kg

    Sneda plankan
    2*Max tid

    Crunches i maskin
    12*50kg
    8*60kg

    Hjulet
    2*Max

    Lite situps på slutet med sen var jag helt slut i magen!
    Det var iaf allt för idag, skulle ha testat på 130kg i bänkpressen idag men kände direkt att det aldrig skulle gå. Får testa igen efter nyår någon gång!

    #524921

    Bra bänkat trots axelstelhet! 130kg tar du säkerligen om du värmer upp ordentligt och tar i så in och helvete! :emo-thumb

    #524922

    Tycker det ser ut som ett bra pass ändå tompa!! Vill också kunna bänka så mkt :(

    Bra jobbat som sagt, och som vanligt :emo-thumb

    #524923
    Nic Nordin wrote:
    Bra bänkat trots axelstelhet! 130kg tar du säkerligen om du värmer upp ordentligt och tar i så in och helvete! :emo-thumb

    Tack Nic! Tyckte jag värmde upp ordentligt men tydligen inte. sen saknade jag verkligen den där extra energin som man har ibland på passen då det känns som om man kan lyfta hur mycket som helst. :D

    Freppazz wrote:
    Tycker det ser ut som ett bra pass ändå tompa!! Vill också kunna bänka så mkt

    Bra jobbat som sagt, och som vanligt :emo-thumb

    Tack här med då Freppazz (kanske första gången jag kallar dig det :))

    Du bänkar snart så mycket, bara att kämpa på så är det en piece of cake. ;)

    #524924
    Pierre Simonsson wrote:
    Jag instämmer med övriga. Alla har vi våra dagar där vi presterar sämre. Det är bara att bita ihop och ta igen det nästa pass. Du ångar på bra Tommy! Lycka till med styrkestatsen nu före årsskiftet (har för mig du hade satt upp mål i de tre stora som du skulle klara av innan året var slut)!

    Tack du glade Pierre! ;)

    Hade satt upp 130kg bänk, 220kg i mark och 150kg i knäböj innan nyår!

    220kg i marklyft blir svårt, tänker inte riskera att dra upp det med dålig teknik bara för sakens skull utan väntar hellre en stund till. Klarar jag det under januari är jag lika glad för det.

    150kg i böjen har jag redan klarat med marginal. Ska köra ben imorgon och kanske provar på tyngre vikter om jag känner mig energisk.

    130kg i bänk är också utom räckhåll. Hade kanske gått om jag varit riktigt laddad, ätit ordentligt hela dagen och sovit ordentligt m.m m.m… Kan säkert hitta massvis med bortförklaringar. Eller så är det helt enkelt fortfarande lite för tungt. Ska testa igen en vacker dag men vet ej när.

    Kommer ha vilovecka mellan 25dec och 1jan. Träningen drar igång 2januari igen…. Känner verkligen att jag behöver vila kroppen då ligament, senor och leder börjar kännas av en del. Och då inte på ett bra sätt.

    #524925

    Körde lite ben och baksida axlar idag! Inga vader då jag har ruskig träningsvärk i dessa! :)

    BEN

    Knäböj
    10*60kg
    8*90kg
    6*110kg
    4*130kg
    3*140kg – Bälte på härifrån och framåt
    1*150kg
    1*155kg – PB
    12*60kg – LB-utförande (teknikträning)

    Enbens benspark
    12*25kg
    12*25kg
    10*25kg

    Stela hantelmarklyft Vikt per hantel
    10*20kg
    10*30kg
    10*30kg
    10*30kg
    Inte speciellt tungt utan jag körde riktigt långsamt och fokuserade på att sträcka ut ordentligt istället

    AXLAR

    Omvända flyes på snedbänk
    12*5kg
    12*5kg
    11*5kg

    Rotatorcuffar
    15*5kg
    15*5kg

    Stretchade/Töjde lite höft och ländrygg på slutet fast denna gången genom att köra knäböj med en 7kg stång som jag höll ovanför huvudet med fullt utsträckta armar och gjorde därefter knäböjsrörelsen samtidigt som jag försökte att inte falla framåt med överkroppen!
    Gick inge vidare. :whistle:

    Hyfsat snabbt pass, hade det inte varit för knäböjen hade det gått ruskigt fort men den tog som vanligt en hel del tid. :)
    Nöjd över ett PB iaf, kan ev få upp 160kg med om jag inte kör så tungt precis innan men inget jag ska testa detta året.

    #524926

    Riktigt grymma böjjar Grattis till PB

    #524927
    Oggelit0 wrote:
    Riktigt grymma böjjar Grattis till PB

    Tack kompis!

    Alla böj var enligt en åskådare ner till godkänt SL djup men kanske inte ner till mitt maximala ATG-djup.

    Nästa pass blir på julafton under förmiddagen när amn ändå inte gör något vettigt. Allt för att öka på aptiten lite också.

    #524928

    Riktigt riktigt bra PB där Tommy, grymt! Grattis!! :up:

    Du gör som jag och ser till att få en ordentlig aptit på julafton genom att köra ett tungt pass på morgonen :emo-thumb

    #524929
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt riktigt bra PB där Tommy, grymt! Grattis!! :up:

    Du gör som jag och ser till att få en ordentlig aptit på julafton genom att köra ett tungt pass på morgonen :emo-thumb

    Tack Nic! Själv ganska nöjd faktiskt.

    Ja, jag körde ett helkroppspass förra året på julaftons förmiddag och tänkte köra något liknande iår. Dock inte helkropp men det blir iaf Rygg, Biceps, Triceps, Vader och framsida axlar. :)

    #524930

    Grattis till ett riktigt bra PB Tommy! I äm proud of you :emo-thumb

    #524931

    Maffigt böj PB!:up:
    Grattis!
    Å God Jul!

    #524932
    Freppazz wrote:
    Grattis till ett riktigt bra PB Tommy! I äm proud of you :emo-thumb
    Undertaker wrote:
    Maffigt böj PB!:up:
    Grattis!
    Å God Jul!
    malawiglenn wrote:
    Mitt nyårslöfte är att bli starkare än dig! :)

    Tack allihop!

    Ju mer jag har att jämföra min lilla styrka med desto bättre! The chase is better than the catch! :)

    God Jul allihop! :up:

Viewing 15 posts - 2,926 through 2,940 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.