6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,971 through 2,985 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524963
    Nic Nordin wrote:
    Bra jobbat Tommy! Kör du lätt på grund av känningarna i halsen eller hade du bara lust? :)

    Tack!

    Som jag skrev i inlägget innan jag redovisade passet så kommer jag träna 8-10 veckor framöver med fokus på hypertrofi (muskeltillväxt/volym) så det blir allt mellan 10-15reps framöver. :)

    #524964

    Jag vet, värsta stekigt. Ska du fjollträna länge?

    #524965
    anders172 wrote:
    Jag vet, värsta stekigt. Ska du fjollträna länge?

    Haha, nä 8-10 veckor är målet. Kan bli något kortare eller något längre men det tror jag absolut inte. :)

    #524966
    Tommy Ivarsson wrote:
    Haha, nä 8-10 veckor är målet. Kan bli något kortare eller något längre men det tror jag absolut inte. :)

    okej, låter inte kul, men lycka till.

    #524967

    Onödig fakta:[/b] Du har skrivit 225 poster i min träningsjournal, och jag har nu skrivit 224 i din, ganska jämt måste jag säga :D

    #524968

    skönt med högreps som omväxling?

    #524969
    Nic Nordin wrote:
    Onödig fakta:[/b] Du har skrivit 225 poster i min träningsjournal, och jag har nu skrivit 224 i din, ganska jämt måste jag säga :D

    Hehe, du har för mycket tid som orkar kolla sånt. :D

    Ska ner och träna om en timma, blir snart uppdatering då med. Håll dig undan Nic så du inte drar ifrån mig för mycket. ;)

    Undertaker wrote:
    skönt med högreps som omväxling?

    Jadå, lite jobbigt nu i början när man har noll och ingen mjölksyratålighet utan dör ut totalt efter 6 reps. :D
    Men det ska det snart bli ändring på!

    #524970

    Körde lite Rygg och Axlar idag eftersom jag var sugen på det! :)

    RYGG

    Frihandslatsdrag i CC Lätt
    20*30kg
    15*35kg

    Enarms kabelrodd uppifrån och ner i CC
    12*35kg
    12*35kg
    12*35kg

    Sittande kabelrodd
    13*60kg
    15*60kg
    12*60kg

    Marklyft
    15*50kg
    15*100kg
    12*100kg
    12*100kg
    Teknikvelade lite i sista setet, körde lite sumomark, mark med fötterna helt ihop bland annat.

    Hängande hyperextenderade Erector Spinaedrag Fan vet vad jag ska kalla den :D
    10, 10

    AXLAR

    Press bakom nacken Smith
    15*48kg
    15*48kg
    12*48kg

    Militärpress i Smith
    15*48kg
    12*48kg

    Shrugs i Smith
    20*118kg – Framför
    15*118kg – Bakom
    15*118kg – Framför – DROP 8*118kg – Bakom

    Utåtrotationer i CC
    12*13kg
    12*13kg
    13*13kg

    Axelprotraktion i CC Serratus Anterior
    15*35kg
    12*40kg
    12*40kg

    Gjorde 12 chins på väg till omklädningsrummet på slutet också sen var jag gött nöjd! Blev 2 rullar Tacos 1h innan passet och 3 rullar tacos nu efter passet så jag är ävenmätt och belåten.

    Ikväll blir det ett par hg lösgodis med. ;)

    #524971

    Härligt pass där högreppar’N ! Trots höga reps så är det ju goa vikter du använder :up:
    Godis.. gud vad gott, har en skål står på bordet men ska nog försöka hålla mig undan.. :|

    #524972
    Freppazz wrote:
    Härligt pass där högreppar’N ! Trots höga reps så är det ju goa vikter du använder :up:
    Godis.. gud vad gott, har en skål står på bordet men ska nog försöka hålla mig undan.. :|

    Tack du glade! :)

    Godis är klart underskattat, köpte en påse direkt efter passet och slängde i mig 1hg, drack precis 1½ kopp kaffe med lite godis till och blir nog även en del godis precis innan läggdags så jag somnar gott…..

    Länge leve diabetesen! :D

    #524973

    Indeed ett väldigt bra pass! Imponerande pressar bakom nacken :up: …och högreps i marklyft är la förjävla jobbigt för pulsen :D

    #524974
    Nic Nordin wrote:
    Indeed ett väldigt bra pass! Imponerande pressar bakom nacken :up: …och högreps i marklyft är la förjävla jobbigt för pulsen :D

    Spank You! 😮

    Högreps i marklyft är verkligen sjukt jobbigt, nu i början körde jag kanske lite lättare än jag ska göra framöver, 1 setet på 100kg t.ex var verkligen lätt. Släppte aldrig ner stången i backen där utan vände precis innan nedslag.
    Men puls fick jag verkligen och lite otrevliga känslor i magen (hade ju käkat 90min tidigare)…

    Men kör lite lugnare nu första veckan iaf så kroppen hinner vänja sig lite lite extra iaf. :D

    #524975

    Nu när du kör ditt hypertrofi-trams, kör du touch’n’go i marklyftet då? Det borde ju vara lämpligt som variation om du nu ska trilskas med dett påfund.

    #524976
    anders172 wrote:
    Nu när du kör ditt hypertrofi-trams, kör du touch’n’go i marklyftet då? Det borde ju vara lämpligt som variation om du nu ska trilskas med dett påfund.

    Fan va gnällig du var då, gå och baka dina negerbollar till pojkvännen och kontrollera din mens!

    :D

    Det blev helt utan touch/markkontakt i första setet och ett snabbt touch´n´go i andra setet och sen velade jag lite i tredje så då var det döda lyft varje gång!

    Men visst ska jag försöka variera så mycket som möjligt även i marken, ska tänka på det inför nästa pass. :up:

    #524977

    Morgonvikt idag efter all julledighet och skräpmatsätande!

    80,8 kg

    Dvs en viktuppgång på ca 1,5-2kg mot för en månad sedan! Har säkert tappat lite muskelmassa med. :p
    Känner mig lite tjockare iaf, magrutorna har gömt sig lite extra iaf. Blir träning utan tanke på vikten i ytterligare ett par månader framöver.

Viewing 15 posts - 2,971 through 2,985 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.