6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,001 through 3,015 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #524993
    Nic Nordin wrote:
    Goa knäböj, verkligen! En 11 på 100kg är inte helt fel :up:

    Haha, jag tyckte det stod ”utan utblåsning” på ditt sista knäböjsset! Förstod inte riktigt varför man skulle vilja hålla andan under ett set bestående av 12 reps :D

    Tack Nic! 11st på 100kg var absolut inte till failure men tungt var det iaf. :)

    12 reps utan att andas hade garanterat slutat med att jag legat på golvet avsvimmad. Fast även utan utlåsning i toppläget är sjukt jobbigt. Det blir en ruskig pump och mjölksyra. ;)

    J.v.K wrote:
    finfina ben & gött käk! härligt benpass

    Hej och välkommen!

    Och givetvis tack, nöjd med både benpass och käk faktiskt. Lite spaghetti, köttfärssås och vita bönor samt massvis med chili så va jag nöjd. En bit chokladkaka med vaniljsås efteråt blev pricken över i.

    Ser att en benbild inte kom med så jag laddar upp den igen!

    #524994

    [http://img264.imageshack.us/i/dsc00988x.jpg/ [img=http://img264.imageshack.us/img264/498/dsc00988x.jpg]]

    #524995

    Riktigt goa knäböj som tidigare nämnts, och därav det bra resultatet på benen skulle jag tro, för nog har dom växt en hel del senaste tiden? Likaså vaderna ser ut att ha vuxit på sig en del… något jag reagerade på var knäna, satan så stora!! Lite annat en tjejknäna som man själv besitter :p

    Det jag menar är att det ser bra ut :emo-thumb

    #524996

    Riktigt fina lårmuskler där Tommy! :up:

    #524997

    Du utvecklade ju benstyrkan bra när du hade skadat handen och körde 2 ggr i veckan regelbundet. Ska du inte gå tillbaka till det?

    #524998
    Freppazz wrote:
    Riktigt goa knäböj som tidigare nämnts, och därav det bra resultatet på benen skulle jag tro, för nog har dom växt en hel del senaste tiden? Likaså vaderna ser ut att ha vuxit på sig en del… något jag reagerade på var knäna, satan så stora!! Lite annat en tjejknäna som man själv besitter

    Det jag menar är att det ser bra ut :emo-thumb

    Tack! Ja benen har växt riktigt bra senaste halvåret, det är ett antal jeans jag inte kommer i längre. :D
    Men om knäna är direkt stora vet jag inte, tycker nog jag har normalstora knän. Det är ju bara ben med lite senor över liksom. Men de kanske är stora, vad vet jag! ;)

    Nic Nordin wrote:
    Riktigt fina lårmuskler där Tommy! :up:

    Tack Nic!

    anders172 wrote:
    Du utvecklade ju benstyrkan bra när du hade skadat handen och körde 2 ggr i veckan regelbundet. Ska du inte gå tillbaka till det?

    Ja det är förvisso sant. Men har ingen tanke på att gå tillbaks till det nu, behöver lägga mer krut på ryggen, baksida lår, armar och vader… Eller ja, det mesta. Vill inte skära ner på något i träningen och tror inte jag kommer orka 2 benpass/vecka som det ser ut nu.

    Men en god tanke som säkerligen skulle ge resultat igen, det betvivlar jag inte. :)

    #524999

    Nu vill jag inte sitta och tycka massa, men en sak som jag gjort hade varit att kanske lägga till 5 set benpress efter marklyften på ryggpassen. Jag har märkt väldigt positiv effekt av att köra muskelgrupper med mycket högre frekvens.

    #525000
    anders172 wrote:
    Nu vill jag inte sitta och tycka massa, men en sak som jag gjort hade varit att kanske lägga till 5 set benpress efter marklyften på ryggpassen. Jag har märkt väldigt positiv effekt av att köra muskelgrupper med mycket högre frekvens.

    Jag lyssnar på alla oavsett vad de tycker sedan utvärderar jag helt enkelt och ser om jag tycker svaren och råden verkar vettiga. :) Dumt att bara förkasta alla råd man får!

    Vet dock ej riktigt om benen behöver så mycket mer pisk men jag ska testa att lägga in lite benpressar under ryggpassen och se hur det känns! ;)

    #525001

    Blev ett högintensivt pass idag med rygg/axlar och lite vader samt några set benpress efter Anders172:s tips. :)

    RYGG

    Marklyft
    12*60kg
    12*90kg
    10*120kg
    10*130kg
    8*140kg – Greppet svek 👿 Ryggen hade lätt orkat några till
    Sen körde jag några sista lättare marklyft, typ 15st på 120kg

    Stångrodd
    12*60kg
    10*70kg
    10*70kg – DROP – 6*60kg

    Enarms kabelrodd
    12*30kg
    10*30kg
    12*25kg

    AXLAR

    Omvänd pec-deck
    12*30kg
    12*30kg
    10*30kg
    12*20kg – En arm åt gången
    12*20kg – En arm åt gången
    12*20kg – Gissa vad! Jooo, en arm åt gången. ;)

    Stående militärpress och press bakom nacken
    12*25kg
    12*30kg
    10*40kg
    Blandade lite mellan press bakom nacken och militärpress

    Hantelshrugs
    10*40kg
    12*30kg

    Axelprotraktioner i hiss Serratus Anterior
    15*20kg
    15*25kg
    12*25kg

    VADER

    Enbens vadpress i benpress
    12*40kg
    10*80kg
    9*80kg
    8*80kg – DROP – 10-12*80kg med båda ben

    BEN

    Enbens benpress
    15*40kg
    10*80kg
    8*80kg
    8*80kg DROP – 20*80kg med båda ben

    Precis käkat en tallrik pasta, kalkon, kidneybönor och ketchup med 1 avocado bredvid och ett glas mjölk

    Ooops, ser att bilden blev suddig men det är en bild iaf. :D

    [http://img99.imageshack.us/i/dsc00991dl.jpg/ [img=http://img99.imageshack.us/img99/6407/dsc00991dl.jpg]]

    #525002

    Härligt jobbat tompa! Marklyften och enbens-pressarna är ju skitstarka! Och käket såg gott ut, nu blev man riktigt sugen på avocado

    #525003
    Freppazz wrote:
    Härligt jobbat tompa! Marklyften och enbens-pressarna är ju skitstarka! Och käket såg gott ut, nu blev man riktigt sugen på avocado

    Tack du glade! 😮

    Skitstarka kanske är att ta i. Men ack så slitsamma iaf. Vilan var max 1½ min mellan varje set genom typ hela passet, så fort gick det och sjukt jobbigt var det.

    Avocado e gött, bara att shoppa loss! :up:

    #525004

    Fyfan, starkt pass Tommy! Bra marklyft, synd att greppet svek. Du får införskaffa ett par DupGrips :up:

    Jag åt min första avokado här om dagen och tyckte att smaken påminde om något annat, men jag kommer inte på vad! Hjälp mig! :D

    #525005
    Nic Nordin wrote:
    Fyfan, starkt pass Tommy! Bra marklyft, synd att greppet svek. Du får införskaffa ett par DupGrips :up:

    Jag åt min första avokado här om dagen och tyckte att smaken påminde om något annat, men jag kommer inte på vad! Hjälp mig!

    Tack Nic! Ja irriterande med greppet, det är främst uthålligheten som sviker. Kan hålla ganska mycket vikt en kort stund men så fort tiden rinner iväg är det kört.

    Du kanske tänker på Guacamole? ;)

    malawiglenn wrote:
    Du har börjat köra mark utan remmar nu? :D

    Lilla gubben! Jag kör allt utan remmar så gott det går men ibland åker de fram när det blir riktigt tungt. :)
    200kg har jag hittils dragit utan remmar men då med mixat grepp iofs. ;)

    #525006
    Tommy Ivarsson wrote:
    Tack Nic! Ja irriterande med greppet, det är främst uthålligheten som sviker. Kan hålla ganska mycket vikt en kort stund men så fort tiden rinner iväg är det kört.

    Du kanske tänker på Guacamole? ;)

    Samma för mig :p

    Haha, nej, det har jag faktiskt aldrig smakat :| Jag tycker den påminner lite om någon nöt, typ mandel eller nått :D

    #525007

    Grymma mark Tommy!:up:

Viewing 15 posts - 3,001 through 3,015 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.