6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,046 through 3,060 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #525038

    Lite bröst, triceps och mage kördes idag! Brukar ju inte köra dessa muskelgrupper tillsammans men förkylningen har pajat mitt upplägg och nu håller jag på att träna ikapp det jag missat för att komma in i rutinerna igen. :)

    BRÖST

    Bänkpress – Hög TUT
    15*50kg
    10*80kg
    10*80kg
    10*80kg

    Lutande hantelpress
    10*30kg
    9*30kg
    10*28kg

    Kryssdrag i CC
    12*25kg – Uppifrån och ner
    10*25kg – Uppifrån och ner
    12*15kg – Nedifrån och upp

    TRICEPS

    Dips KV – Långsam excentrisk fas och explosivt upp
    12, 12, 11

    Enarms pushdown i CC
    12*15kg
    11*15kg
    10*15kg

    Tricepspress bakom nacken i maskin
    10*50kg
    10*50kg
    9*50kg

    MAGE

    Körde lite sneda situps i maskin, crunches i maskin på typ 30kg och ett set benlyft sen var jag nöjd. :)

    Nu blir det 400gr ravioli med 200gr burkskinka och ett glas mjölk.

    #525039

    Mätte ju BF% med kaliper och morgonvikt imorse!

    Jackson/Pollock 7-punkts gav ett BF% på 7,61% och Durnin/Womersley gav ett värde på 8,80%…. Vet inte om det är den självklara sanningen men det gör inte så mycket hur som helst! Det är mest skillnaden jag vill åt under deff.
    Men troligtvis ligger jag under 10% iaf och då troligtvis runt 7-9%. :)

    Morgonvikten låg på 80.0kg precis!

    [http://img36.imageshack.us/i/dsc01012tl.jpg/ [img=http://img36.imageshack.us/img36/5757/dsc01012tl.jpg]]

    #525040

    Håller med föregående talare! Riktigt stiligt, symetrin går ju verkligen inte att klaga på! :up:

    #525041
    malawiglenn wrote:
    stiligt Tommy!

    Vad har du för planer med din deff?

    Tack Glenn!

    Planen är att köra mina högreps i ytterligare 6 veckor ungefär, ev med små variationer till medelhöga/låga reps under någon av veckorna. Sedan drar deffen igång i början på Mars med en viktnedgång på 0,5kg/vecka fram tills början på juni. Men lite tur och om allt går som jag vill kommer vikten ligga på ca: 72-73kg med en BF% på runt 4% vilket leder till att jag kommer ställa upp i Ahlströmertrofén i år! :)

    Givetvis är detta inga exakta siffror, men det är en grundplan som jag kommer gå utefter fram till sommaren!

    Freppazz wrote:
    Håller med föregående talare! Riktigt stiligt, symetrin går ju verkligen inte att klaga på! :up:

    Tack Teppas! ;)

    Just symmetrin är det jag jobbat hårdast med nu sista månaderna och kommer fortsätta justera fram till sommaren så det känns ju bra att du tycker den ser ok ut iaf. 😮

    Dock har jag vissa områden som släpar och det finns inga planer på att minska i massa på de områden som ligger före och då är enda möjligheten att kämpa på med de släpande muskelgrupperna. :D

    #525042

    Håller med alla andra Tommy! Riktigt bra form där på dina 80kg! :up:

    #525043

    Ser stabilt ut Tommy!:up:

    Dock svårt att se från bilden vad som släpar och vad som är vassare än annat…

    Från avataren tycker jag mej skymta att du kanske behöver lite mera lats (V-form)

    Men det är så liten bild att inte ser man egentligen nå bra där heller!

    Vad tycker du själv att släpar?

    #525044
    malawiglenn wrote:
    Ahlströmertrofén. Det var inte illa!

    jag tänkte med börja deffa i mars, inte ta ner mig till 4% BF men iaf mindre än nu så att det går lättare på fitness5

    kör hört

    Nä, det är planen just nu! Gillar att ha mål uppsatta. Brukar sporra och motivera mig bra vilekt leder till att träningen alltid går bättre. ;)

    Tack detsamma! :emo-thumb

    Nic Nordin wrote:
    Håller med alla andra Tommy! Riktigt bra form där på dina 80kg!

    Tack Nic. Nu ligger jag väl typ 8kg under dig så du har säkert mer massa än mig där under bulkmassan…. :)

    Undertaker wrote:
    Ser stabilt ut Tommy!

    Dock svårt att se från bilden vad som släpar och vad som är vassare än annat…

    Från avataren tycker jag mej skymta att du kanske behöver lite mera lats (V-form)

    Men det är så liten bild att inte ser man egentligen nå bra där heller!

    Vad tycker du själv att släpar?

    Ja, den bilden var väl inget jag tog för att visa symmetri direkt. ;) Mer som en dagsformsbild som togs för skojs skull.

    Du har helt rätt i att latsen ligger efter. Behöver även mer djup i ryggen, vaderna behöver givetvis mer stryk och baksida låt ligger lite efter framsida!

    Så mer ryggträning med fokus på latsen ihop med vader (som jag kör en hel del redan, mer baksida lår och en seriös deff så hoppas jag det blir bra i slutet. ;)

    #525045

    :up:

    Då ska det nog bli bra!

    #525046

    Hmm… vi ska se till att träna vid samma tider oftare! Kul o se förändringen ju! :D
    Kanske köra ett pass nån gång?

    #525047
    Pixi wrote:
    Hmm… vi ska se till att träna vid samma tider oftare! Kul o se förändringen ju! :D
    Kanske köra ett pass nån gång?

    Jag ser fram emot deffen faktiskt, kul att se hur de stackars musklerna man slitit länge för faktiskt tittar fram mer och mer när fettet rinner av. :)

    Jag tränar allt som oftast under förmiddagarna, olika tider iofs beroende på hur skoldagarna ser ut men försöker komma dit under förmiddagen eller iaf innan 16.00 för därefter blir det ju ganska trångt. ;)

    Ett pass vore kul att bränna av tillsammans någon gång! Kan bli kul att se om jag orkar med ditt tempo. ;)

    #525048

    Sen har jag faktiskt lyckats träna lite idag med. :D Ben och Vader blev det, höll ett hyfsat tempo tyckte jag med passet tog nog fan 80min ändå. Skyller på knäböjen. :p

    BEN

    Raka marklyft
    15*60kg
    10*90kg
    10*100kg
    10*100kg
    10*100kg

    Sittande lårcurl
    10*40kg – DROP – 6*50kg
    12*50kg
    10*60kg – DROP – 6*50kg
    10*50kg – DROP – 8*40kg

    Knäböj
    10*60kg
    10*80kg
    10*115kg
    10*115kg
    10*100kg
    12-15*60kg – LB-utförande

    Sittande benspark
    12*40kg
    12*50kg
    10*60kg
    10*60kg

    VADER

    Stående vadpress Sjukt jobbig idag, grym pump i vaderna
    10*100kg
    12*130kg
    15*130kg
    10*160kg
    10*160kg
    12*140kg

    Fick räcka där, vaderna och låren bar inte riktigt kroppen efter passet så man fick gå utan att sträcka ut benen ordentligt hela vägen bort till omklädningsrummet. :D

    Precis käkat dagens andra mål (första vid 8.30) bestående av 200gr ris och couscous samt 250gr stekt kyckling och några matskedar Creme Bonjour samt 3dl mjölk.

    Får ägna kvällen åt ätande nu igen för att hamna på kaloriöverskott, gillar iofs att sitta hemma i soffan med datorn i knät och tv:n påsatt och bara ägna mig åt slappande och ätande. :P

    #525049

    Fan va grymma knäböj å raka mark Tommy!:worship::worship:

    #525050
    Undertaker wrote:
    Fan va grymma knäböj å raka mark Tommy!:worship::worship:

    Tack du! 😮

    Det var säkert PB i böjen med antal reps! Har dålig koll på mina reps-PB men det känns som om det måste ha varit PB. :)

    #525051

    Riktigt riktigt fina knäböj där, som vanligt! Jag förväntar mig inget annat ifrån dig ;)

    Bra stående vadpressar också faktiskt! :emo-thumb

    #525052
    Nic Nordin wrote:
    Riktigt riktigt fina knäböj där, som vanligt! Jag förväntar mig inget annat ifrån dig ;)

    Bra stående vadpressar också faktiskt! :emo-thumb

    Tack Nic! Fan vilken press jag kände nu när du skrev att du förväntar dig bra böjar! Gäller att inte svika dig nu känner jag…. Och med min takt måste jag helt enkelt köra 10:or på 117,5kg eller 120kg nästa pass = AJ! :whistle:

    Men jag gör givetvis ett försök! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 3,046 through 3,060 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.