6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,061 through 3,075 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #525053

    Stämmer in i kören som vanligt när man inte hinner kommentera först :p Bra böjt som vanligt! :up:
    Sen måste jag bara fråga vad LB-utförande är för något? 😮

    #525054
    Freppazz wrote:
    Stämmer in i kören som vanligt när man inte hinner kommentera först :p Bra böjt som vanligt! :up:
    Sen måste jag bara fråga vad LB-utförande är för något?

    Tack då Teppas!

    Ja inte fan behöver man vara först, såna krav ställer jag inte :P När jag väl tänker efter så ställer jag ju inga krav alls. Ni behöver ju inte ens läsa men det är sjukt kul att ni gör det och ger lite kommentarer så journalen blir lite intressantare! :emo-thumb

    LB = LowBar. Stången lägger man längre ner på ryggen, oftast nere på mellersta trapezius. Man måste även skjuta bak armbågarna en hel del för att få lite köttmassa att lägga stången på.

    Du kommer inte lika djupt och SKA inte komma lika djupt som i en highbar squat heller för då knäcker du snart ryggen på dig själv. ;)

    Testar du förstår du vad jag menar.. :D

    Liten film där utförandena jämförs: Sen får du titta på filmer om du vill se hur folk gör.

    [http://www.youtube.com/watch?v=mC5-g1Ugmgc]

    #525055
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag ser fram emot deffen faktiskt, kul att se hur de stackars musklerna man slitit länge för faktiskt tittar fram mer och mer när fettet rinner av.

    Jag tränar allt som oftast under förmiddagarna, olika tider iofs beroende på hur skoldagarna ser ut men försöker komma dit under förmiddagen eller iaf innan 16.00 för därefter blir det ju ganska trångt. ;)

    Ett pass vore kul att bränna av tillsammans någon gång! Kan bli kul att se om jag orkar med ditt tempo. ;)

    Det låter bra :)
    Jag brukar träna nån gång mitt på dagen… beroende på när jag vaknar! :p Men det ska vi nog kunna tajma ihop snart! Ska iväg i helgen men vad sägs om runt nästa helg nånting?
    Haha, mitt tempo… vilket skämt! Vilan mellan seten är lååång, så det blir lååånga pass! :| Så snarare jag som kommer ha svårt att hitta med utan 5mins pauser hela tiden! hehe.

    Föresten, imponerande pass, speciellt knäböjen!!!

    #525056

    Den helgen funkar bra för mig! Ska ut med barlaget och dricka på lördagen men på fredagen hade funkat bra! Sedan börjar min massageutbildning och det blir lite mindre tid framöver.

    Men jag hänger ju här så vi kan kika på det lite närmare slutdatum. Vore kul iaf. ;)

    Tack du!

    #525057

    Jobbade i baren igår kväll/natt. Kom hem vid 4 imorse, drog i mig några knäckebröd och nu på morgonen/förmiddagen hade jag iaf energi till att träna lite.
    Fortfarande sjuk träningsvärk i benen sedan i tisdags men det fick bli lite marklyft idag ändå. Dock lite lättare vikter då benen kändes av ganska ordentligt.. :yikes:

    RYGG

    Rodd i maskin Lite olika höjd mellan seten
    12*40kg
    12*60kg
    10*60kg
    10*60kg

    Marklyft
    10*60kg
    10*90kg
    10*120kg
    10*120kg
    8*130kg – Greppet svek, eller ja! Det gjorde mest ont bara. :)

    Hantelrodd
    10*30kg
    10*35kg
    10*35kg

    Chins i maskin med lite hjälp Vikten hjälper alltså till att lyfta mig
    10*30kg
    10*30kg – Militärgrepp
    10*30kg

    AXLAR

    Div rotationsövningar i CC
    Körde väl en 5-6set med ca 15reps i varje set på 10kg

    Stående militärpress Körde lite bakom nacken och lite framför
    12*40kg
    12*40kg
    10*50kg

    Frontlyft med viktskiva
    15*15kg
    15*15kg

    MAGE

    Hängande benlyft Sneda och raka blandat
    10, 10

    Situps och fällkniven
    15, 15, 15

    Balansering på pilatesboll
    1*Max tid

    Testade några enarmsmarklyft med 40kg på slutet också sen var jag nöjd! :)

    Dags för frukost, det blir 250gr kyckling och 200gr ris och lite kladdig creme bonjour också.

    #525058

    Marklyft gör sig bäst med träningsvärk!

    #525059
    anders172 wrote:
    Marklyft gör sig bäst med träningsvärk!

    Om du säger det så! Enda fördelen var att aktiveringen i ryggen blev något bättre eftersom jag drog mycket mer med ryggen och inte använde så mycket höftdriv idag.
    Ingen teknik direkt för att lyfta mycket men grymt härlig kontakt märkte jag.. .:D

    #525060

    Bra pass där store björn! :up: Finfin vikt och reps på hantelroddarna :)

    #525061
    Freppazz wrote:
    Bra pass där store björn! :up: Finfin vikt och reps på hantelroddarna :)

    Tack du din lille björn! :|

    Hantelroddarna var egentligen lite för lätta men jag körde riktigt strikt och testade lite olika vinklar att dra ifrån…

    #525062

    Fan, jag vill ju inte verka tjötig men jag har faktiskt tränat idag igen… :whistle:

    Körde varannan övning biceps och varannan triceps genom hela passet och lade in lite vadträning på slutet. Så jag redovisar inte precis som det kördes (som vanligt) :)

    Värmde upp med lite rotatorcuffsövningar och kickbacks för triceps samt lätta stångcurl på 20kg sen var det dags. :D

    BICEPS

    Sittande hantelcurl
    10*18kg
    10*18kg
    9*18kg

    Enarms hammercurl i scott
    15*15kg
    12*15kg
    12*15kg

    Stångcurl
    10*40kg
    8*40kg
    9*35kg – DROP 5*25kg

    TRICEPS

    Frenchpress
    12*27kg
    8*47kg + 6 smalbänk
    7*47kg + 5 smalbänk
    Körde smalbänk med stången på slutet när jag inte orkade köra ordentliga frenchpress längre

    Tricepsextensioner Hantel bakom nacken
    15*30kg
    10*40kg
    7*40kg

    Dips KV – Dessa kördes med lååång excentrisk fas och explosivt upp
    20, 16, 12

    VADER

    Vadpress i hacklift
    15*40kg
    12*60kg
    10*80kg

    Stående vadpress
    10*150kg
    12*130kg
    10*130kg
    11*100kg – DROP Max*80kg

    Nöjd idag igen, lite svårt att få kontakt i vänster biceps idag av någon anledning men annars helt ok.
    Käkade frukost (gröt, jordnötssmör, mjölk, 2 äggmackor, 2koppar kaffe) vid 9.30 sen ett ägg och ett glas mjölk vid 12.30 och en kiwi vid 14.00 annars dåligt med käk.

    Fast ska å andra sidan på afterworkbuffé om en timma och då JÄVLAR ska det ätas :) Kostar bara 20kr med så även en student har råd, sen blir det ”Luftslottet” på bio = massa snacks, så kvällen är uppbokad.

    #525063

    Mustigt curlat Tommy :up: Hur går det med bulkandet?

    #525064
    Niclas Holgersson wrote:
    Mustigt curlat Tommy

    +1 på det! :emo-thumb

    Dipsen är ju riktigt mustiga dom med. Du kommer inte bli besviken på filmen heller tror jag ;)

    #525065
    Niclas Holgersson wrote:
    Mustigt curlat Tommy :up: Hur går det med bulkandet?

    Tack till dig och din mås. ;) Jag är verkligen kass på att bulka men det går uppåt iaf, ska testa att väga mig i helgen igen men troligtvis ligger jag hyfsat stilla i vikt… Ska försöka fläska på något kilo eller två till iaf. :)

    Freppazz wrote:
    +1 på det! :emo-thumb

    Dipsen är ju riktigt mustiga dom med. Du kommer inte bli besviken på filmen heller tror jag

    Tack Teppas!

    Filmen va fan den klart bästa i den trilogin så jag är nöjd. Och tacobuffén satt som en smäck + en stor låda popcorn på bion.

    #525066

    Jag tycker dina frenchpressar är riktigt bra :up: ..och vaderna köttar du på som vanligt också! Bra jobbat ;)

    #525067
    Nic Nordin wrote:
    Jag tycker dina frenchpressar är riktigt bra :up: ..och vaderna köttar du på som vanligt också! Bra jobbat ;)

    Tack, frenchpressarna var skitjobbiga men gick iaf. :) Och givetvis plågas vaderna 3 dagar i veckan som alltid. :)

Viewing 15 posts - 3,061 through 3,075 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.