6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,091 through 3,105 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #525083

    Håller med kören alltså, grymt böjt på 120 där! Impressive I tell you ;)

    Haha, visst är det jobbigt när verkligheten kommer ikapp en sådär. Att gå in med en mentalitet som om man vore hulken, för att sedan få reda på att man inte ens…….är i närheten.. ::D

    #525084
    Nic Nordin wrote:
    Håller med kören alltså, grymt böjt på 120 där! Impressive I tell you ;)

    Haha, visst är det jobbigt när verkligheten kommer ikapp en sådär. Att gå in med en mentalitet som om man vore hulken, för att sedan få reda på att man inte ens…….är i närheten.. ::D

    Tack Nic!

    Ja, att bli krossad av sina egna uppbyggda förväntningar är jobbigt. Nu visste jag iofs att 10or på 120kg skulle vara om inte omöjligt så iaf väldigt nära omöjligt.

    Men men, jag är nöjd ändå. :)

    #525085

    Körde varannan biceps och varannan tricepsövning som vanligt. Bra pump fick jag iaf. :)

    BICEPS

    Stångcurl
    10*20kg
    10*30kg
    10*42,5kg
    7*42,5kg – DROP 5*30kg

    Sittande hantelcurl
    10*18kg
    9*18kg
    6*18kg – DROP 3*18kg stående

    TRICEPS

    Frenchpress
    10*30kg – Stående
    8*42,5kg – Liggande
    8*42,5kg – Stående
    10*30kg – Stående

    Repextensions
    10*30kg
    9*40kg
    10*35kg – DROP 6-7*35kg över huvudet

    MAGE

    Benlyft
    2*10-15

    Knästående balansering på boll
    Så länge det gick i några omgångar

    Blev även squatstretch i 5-10 minuter efteråt samt något set i vadpressen men det räknas inte. :P

    Har som vanligt slarvat med ätandet, eller ja, jag har mina ätarfönster framåt kvällen typ varje dag. Åt frukost vid 10, en macka vid 13 och middag nu vid 19.30 bestående av bruna bönor, stekt potatis, abcon och ägg samt några dl mjölk… Mmm english breakfast

    #525086

    Bra armpass!
    Kanske inga monstervikter, men det gick säkert dessto snabbare istället!:up:

    Alltid skönt med pump i armarna!

    #525087
    Undertaker wrote:
    Bra armpass!
    Kanske inga monstervikter, men det gick säkert dessto snabbare istället!:up:

    Alltid skönt med pump i armarna!

    Tack!

    Nä, verkligen inga monstervikter numera! Men desto bättre kontakt, tempo och pump. :)

    #525088
    Tommy Ivarsson wrote:
    Benlyft
    2*10-15

    Grymma benlyft! Vill se PB nästa vecka! :ph34r:

    #525089
    grekelito wrote:
    Grymma benlyft! Vill se PB nästa vecka! :ph34r:

    :D😀

    Nu va la du rolig!

    #525090

    Drar du ner på antal set när du reppar mycket för att hålla ungefär samma volym?

    #525091

    Är du säker på att benlyft är optimalt för dina kortisolnivåer? Har för mig att Hejsvejs55 nämnt att det ändrar dygnsrytmen enligt Arnold

    #525092
    anders172 wrote:
    Drar du ner på antal set när du reppar mycket för att hålla ungefär samma volym?

    Nja, försöker hålla samma set som innan (eller iaf 3 arbetsset) men ibland blir det något mindre pga trötthet och liknande. Känner mig lite allmänt mer sliten under dessa högrepsveckor.

    grekelito wrote:
    Är du säker på att benlyft är optimalt för dina kortisolnivåer? Har för mig att Hejsvejs55 nämnt att det ändrar dygnsrytmen enligt Arnold

    Hoppas jag klarar mig ändå, empiriska bevis från eget leverne säger att det bör gå bra ändå…

    Kanske OT men han är ju bannad numera!

    #525093

    Vilka dagar samt tider tränar du? Tänkte om vi skulle kanske köra ett pass när jag är nere i halmstad. Alltid trevligt att träffa nytt folk med samma intresse.

    #525094
    Grenen wrote:
    Vilka dagar samt tider tränar du? Tänkte om vi skulle kanske köra ett pass när jag är nere i halmstad. Alltid trevligt att träffa nytt folk med samma intresse.

    Kör allt som oftast mån, tis, tors, fre. Tiderna är olika hela tiden då jag studerar och vårat schema ser olika ut dag för dag! Men i regel är det dessa dagar och oftast mitt på dagen någon gång (mindre folk då).

    Kan bli helgpass ibland också för dend elen. :emo-thumb

    Träna ihop är alltid sköj, hör av dig när du är på plats så kan vi nog styra upp något tillsammans…

    #525095

    Rygg och Axlar samt lite Vader stod på schemat idag… Var lite lätt bakfull när jag stack till gymmet men inte så farligt som jag trodde. Det blev hyfsat lugnt igår (fast sent) :D

    Det roligaste utav allt var att jag och ”Tyskn” blandade bål och bjöd på, den bestod av 6dl vodka, 1,5l Fanta exotic och 0,5l vanlig fanta, massa kiwi, mango och stjärnfrukt och som pricken över i…….. Massa BETA-ALANIN.. :D

    Reaktionerna från gästerna efter ungefär 45min var oslagbara, speciellt när de sitter och håller det för sig själv jättelänge tills någon utbrister ”fan va det kliar” och då börjar ju alla andra också berätta att det kliar… Sen hade vi skitkul åt detta. Mer info och bilder från jävulskapet kanske kommer upp senare. :D

    Värmde upp med lite rotationsövningar för rotatorcuffen först!

    RYGG

    Latsdrag till bröst med parallellt brett grepp
    10*50kg
    10*60kg
    10*65kg
    10*70kg
    9*70kg

    Chins KV
    10, 10, 8

    Latsdrag till bröstet med V-handtag – Grym kontakt
    10*55kg
    10*65kg
    10*70kg
    10*55kg

    Marklyft
    10-15*60kg
    10-12*100kg
    10*120kg
    10*120kg – Mixat grepp
    10*130kg – Dragremmar på, kände att greppet hade fått en del stryk tidigare under passet…

    AXLAR

    Omvänd Pec-Deck
    20*30kg
    12*40kg
    12*40kg
    10*40kg

    Drag till hakan med brett grepp
    10*37,5kg
    10*37,5kg

    Stående militärpress
    10*30kg
    10*37,5kg
    10*42,5kg
    12*42,5kg – Ryck och stöt teknik

    Sittande framåtlutande sidolyft – Skönt avslut
    10*5kg
    10*7kg
    10*7kg

    VADER

    Vadpress
    15*100kg
    12*130kg
    10*130kg
    8*150kg – DROP 8*120kg
    10-12*120kg

    Det var allt, nu blir det 500gr ärtsoppa med kalkon och massa ost nedsmält samt lite timjan och stark senap över…. Givetvis några dl mjölk med.

    Efterrätten kommer bli MASSA tårta eftersom vi har hur mycket som helst kvar från igår..

    PS: Tog lite bilder på den lite flötiga dagsformen som kanske kommer upp sen om jag orkar.

    #525096

    Hahaha lät ju som en riktigt lyckad fest!! :D
    Finfint pass också som vanligt :up:

    #525097

    Hahahahhahahhahahhaa!

Viewing 15 posts - 3,091 through 3,105 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.