6 år senare, första journalen!

Home Forums Seriösa träningsjournaler 6 år senare, första journalen!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,136 through 3,150 (of 3,214 total)
  • Author
    Posts
  • #525128
    Pixi wrote:
    Hehe, duktigt det! Inte ens krångel när du byter övn o så?
    Tss… jag som trodde du blev rädd när du såg mina vikter så du flydde! ;)
    Nä, du får väl God natta honom ikväll ist.. haha!

    Nopp! 2 pass är aldrig identiska, har väl vissa basövningar som är med för det mesta men resten av övningarna ändras så gott som hela tiden och jag lyckas allt komma ihåg vikterna och repsen ändå. :)

    #525129
    Undertaker wrote:
    Grymma marklyft!:up:

    Tack skidåkaren! :emo-thumb

    #525130

    AXLAR

    Sidolyft
    10*8kg
    10*11kg
    5*15,5kg
    6*13kg

    Stångrodd till hakan med brett grepp
    10*25kg
    8*30kg

    Rotationer
    12*7kg – Inåt
    12*7kg – Utåt

    Sittande hantelpress
    8*20kg
    6*25kg
    8*31kg
    6*31kg

    Omvänd pecdeck
    10*40kg
    10*40kg
    10*30kg – En arm i taget
    10*30kg – En arm i taget

    MAGE

    Crunches i maskin
    10*25kg
    6*40 – 2*50kg
    4*55kg – 4*40kg
    4*60kg

    Körde lite benlyft, situps (sneda och raka) samt hängande sneda benlyft men inget som är värt att skriva ner direkt.

    VADER

    Enbens tåhävningar KV
    20, 15, 15

    Stående vadpress
    12*180kg
    10*180kg
    10*180kg

    Körde 2 set greppträning där jag bara höll en 20kg platta i varje hand så länge jag orkade på slutet.

    Nu är det hög tid för käk som vanligt, ris och köttfärssås samt 1 morot och ett glas mjölk står på schemat. :)

    #525131

    Finfina sittande axelpressar där Tommy! Även väldigt bra sidolyft. Inte många som börjar med sidolyften dock, blev det inte jobbigt i pressarna? :)

    #525132

    Håller med biffen ovan! Finfina pressar och riktigt starka sidolyft :up:

    #525133
    Nic Nordin wrote:
    Finfina sittande axelpressar där Tommy! Även väldigt bra sidolyft. Inte många som börjar med sidolyften dock, blev det inte jobbigt i pressarna? :)

    Tack! Jag gillar att börja med sidolyft, känns som en skön övning att starta med. Stångrodd till hakan aktiverar samma muskler med så deltoiderna får en hel del stryk innan det är dags för pressarna.
    Och givetvis blir det lite jobbigare i pressarna men tanken är att det ska var jobbigt så det gör inget. :D

    Freppazz wrote:
    Håller med biffen ovan! Finfina pressar och riktigt starka sidolyft :up:

    Tack din gamle källarbiff! :p

    #525134

    Träning idag igen. Snoozade bort min frukost imorse, gick på en övning i skolan, sedan gymmet där jag pratade bort min middag och fick stressa till nästa föreläsning som precis är avklarad. :)

    Så nu 15.30 sitter jag med dagens frukost framför mig bestående av ris och köttfärssås.

    Gick riktigt kasst i början, lågt blodsocker men fick ordning på det en bit in i passet.

    BEN

    Stela marklyft
    10*60kg
    10*60kg
    6*90kg
    6*90kg

    Knäböj
    10*60kg
    6*90kg
    6*120kg
    6*120kg
    10*90kg – LB utförande
    10*90kg – Lång excentrisk fas och så snabbt upp som det bara gick

    Liggande bencurl
    10*8 plattor (40kg kanske)
    9*10 plattor
    10*9 plattor

    Sittande bencurl
    Kommer ej ihåg men körde 10-15 reps * 3 set på mellan 40-50kg

    Benspark
    Kommer ej ihåg men körde 10-15 reps * 3 set på mellan 50-60kg

    VADER

    Stående vadpress
    10*120kg
    12*140kg
    12*120kg
    12*120kg
    10*120kg

    Tror nog det var allt. Fastnade i en sjukt intressant diskussion med gymägarna så den tid jag skulle haft till att äta försvann.. Men får äta desto mer i eftermiddag/kväll istället. :D

    #525135
    J.v.K wrote:
    bra böjt! :) får man fråga vad som var intressant att diskutera? ^^

    Tack! Dock gick iofs knäböjen verkligen sjukt kasst idag men resten gick hyfsat iaf!

    Vi diskuterade främst träningsmetodik. Eller ja, de pratade mest och jag lyssnade! Jag har stor respekt för de som faktiskt lyckats inom byggarbranshen och eftersom de är äldre, har mer erfarenhet osv så känns det bäst att bara lyssna. Åka hem, låta det sjunka in, fundera lite och ev omsätta tipsen i praktiken. :)

    Diskuterades lite tävling och liknande också för den delen! :up:

    #525136

    Jag tycker defentivt att du böjde bra idag, fastän du inte håller med :up: Bra jobbat overall!

    #525137

    Tack Nic! Är nöjd med passet över lag jag också men det va inte riktigt perfekt… Men men, bara att ladda inför nästa pass. :)

    #525138

    Bra knäböjar Gräddmannen :) Och jag håller med, det är alltid kul att sitta och lyssna på de erfarna gubbarna och lära sig lite :)

    #525139
    Niclas Holgersson wrote:
    Bra knäböjar Gräddmannen :) Och jag håller med, det är alltid kul att sitta och lyssna på de erfarna gubbarna och lära sig lite :)

    Tack! Mmm grädde :P

    Indeed, lyssna är kul!

    #525140

    Pratar du med tvärtomspråket här inne eller? :D BRA böjt!! :up:

    #525141
    Freppazz wrote:
    Pratar du med tvärtomspråket här inne eller? :D BRA böjt!! :up:

    Nja, som sagt så var det knappast mina bästa böjar men jag fick bra kontakt i de stackars låren iaf…. Var lite problematiskt att få på jeansen efteråt då låren sväller ganska bra under träningen. :)

    #525142

    säger som dom andra bra böjt!, din styrka är ju grym , ska titta in här lite oftare! ;)

Viewing 15 posts - 3,136 through 3,150 (of 3,214 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.