8 försök på Abs

Home Forums Seriösa träningsjournaler 8 försök på Abs

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag bestämde mig idag för att göra 8 pass med crunches och se vad som händer. Första passet just klart, tror det blev runt 20 minuter. Naturligt nog lyfter jag då inte ryggraden mer än till skulderbladen – och tänker inte lägga in några som helst andra tyngre magövningar heller. Det är en lätt mängdövning. Inte heller någon annan styrketräning kommer med, och resten kommer bestå av jogging och promenader.

Annars ser träningshistorian ut såhär; styrketräning med fria vikter mestadels våren 2006 – våren 2010, simning 1998-2006, innan dess löpning, innan dess styrketräning, och innan dess fotboll.

När jag börjar med detta är det efter ett flera månader långt uppehåll från träning men med flera mil per vecka promenader under sommaren. På sistone har jag börjat lite smått med löpningen.

Vikt 93 kilo
    Längd 187 cm

Nu får du ursäkta om jag missuppfattat något, men du tänker alltså få magrutor av 8 pass?

Hehe som det ser ut nu kommer det bygga axlar – enda stället jag har träningsvärk.

Chaan wrote:
    Hehe som det ser ut nu kommer det bygga axlar – enda stället jag har träningsvärk.

Hahaha, vafan?

Edit. Va?

Kör hårt, eller nåt

Länka bild, det är omöjligt att avgöra om det är lätt eller svårt för dig att få det på 8 pass om vi inte vet hur byggd du är

Andra crunchpasset blev också runt tjugo minuter. Utöver det gått fyra kilometer om dagen plus några korta löpturer.

Den här dieten blir det. Jag har aldig direkt studerat näringslära men läst läkarfysiologin och har grundläggande förståelse. Jag har gjort en lista på känn istället för att räkna kalorier, och den baserar sig på tidigare dieter jag gjort som dock varit ännu mer improviserade. Jordnötter blir synden som ska få mig att över huvud taget göra detta. Jämfört med resten av listan är de bomber med energi. Å andra sidan har jag strukit snabba kolisar utom frukt. Tanken är att hålla den här dieten under 6 veckor och göra de 8 träningspassen under den tiden. Sedan kanske jag blir tvungen att göra en fasta, av lite olika skäl, men det får vi se då.

När jag skriver ”obegränsat” betyder det inte ”frossa som fan”. Jag gillar visserligen allt som smakar gott men är inget direkt matvrak. När jag hade styrketränat med (fokus på tyngd) några år kom jag upp i 100 kilo men var inte fet för det. Jag har lagt upp ett par bilder på ett annat ställe utan att fråga efter något särskilt, och fick kommentaren ”inte fet i alla fall” spontant på en bild där jag vägde 98 och en där jag vägde 96. Sedan är det inte rätt att enbart mäta med vågen. I juni i år – efter att jag slutat styrketräna – gick jag upp ett par kilo utan att ändra diet. Detta med att bli större utan vare sig mer mat, träning, eller någon doping alls är ett debattämne i sig, som dock ligger utanför crunch-experimentet, som tråden handlar om.

Innan den här tråden åt jag ”obegränsat” med chips, kakor och glass men var för den skull inte helt ur form. Jag vägde ungefär 94 men rört mycket på mig under sommaren. Promenader har regelbundet varit en mil men nu har jag börjat gå varje dag istället.

ja obegränsat
    kyckling
    kalkon
    jordnötter (även rostade!)
    grönsaker
    rotsaker
    frukt
    linser
    bönor
    jos osötad
    dressing, sötsur sås, ketchup, soja osv

ja begränsat
    mejeri (ost, normalfet, lättmjölk osv)
    rött kött
    ris
    knäckebröd
    portvin
    pasta
    mjölk

nej
    socker (ingen absolutism men väljer osötade joser tex)
    sirap
    glass
    chips
    godis
    vitt bröd (dock lasagne i begränsad mängd, vitt mjöl)
    kakor osv
    öl

Fisk glömde jag. Tanken där är att gå direkt på tonfisken och skippa fisk med bröd dvs fiskpinnar. I en undersökning visade det sig att närmare hälften av fiskpinnar brukar vara bröd, nu tror jag inte det gäller sorten jag ätit från Lidl men försöker begränsa friterade finmalda ljusa mjöler nu.

dvs

ja obegränsat
    tonfisk, även i olja, har inget moratorium mot vegetabiliskt fett alls men undviker animaliskt fett med ganska låg tolerans, äter aldrig smör ändå och kommer inte bli fetaste köttfärserna nu iaf, faktiskt brukar jag göra rejäla laddningar, och lägga det som blir över i kylen, och när det kallnat, peta bort fettet, som då stelnat längs kanterna.

nix
    fiskpinnar

Det har inte gått så bra med promenaderna, missade nästan tre dagar i rad nu. Inga bortförklaringar behövs dock. Träningen går istället bra – crunch3 blev 20 minuter och mer intensiv, något har hänt, fått kontakt. Var ute på en språngmarsch också som gav redig träningsvärk i tibialis anterior. Se där en bortförklaring.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.