ABCDE Dieten – Ett längre experiment

Home Forums Seriösa träningsjournaler ABCDE Dieten – Ett längre experiment

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 81 total)
  • Author

Så, tebax

Jag startar nu en träningsbok just för att hålla lite koll på tärningen och för att försöka hålla uppe motivationen.

Lite bakgrund. Tränat sen jag gick i 8an, idag är jag 27. Är numera permanent bosatt i Karlskrona där jag tränar på SATS och på TK Trossö.
    Jag studerar till Hälsostrateg i Halmstad, en utbildning som tillåter skarpa projekt i företag/organisationer. Jag valde att studera detta med anledning av mitt hälsointresse men även för att jag ville arbeta på Strategisk nivå med Hälsofrågor(som projektledare med analys av hur företaget ”mår”, vad som bör göras för bibehållen hälsa eller förbättring. ) Fokus ligger på sjukskrivningar).

Förra hösten vägde jag 90 pannor. I oktober eller nov. drog jag och flickan till Egypten och därefter tappade jag helt sugen på träning. Från 3-5 dagar i veckan ner till 1 gång i månaden var väl hur det egentligen såg ut. Därefter blev jag sjuk med svåra magproblem och tappade runt 15kg i vikt. Idag ligger jag på runt 78kg.

Med anledning av mitt extraarbete framför kameran har jag numera en hel del begränsningar vad gäller form och mått. Det har minst sagt blivit en hel del resor och arbeten under de senaste månaderna.

Just nu är min form mkt god, men muskulärt är jag way back och samma gäller styrkan. Men, jag har som mål att dra upp mig till en 80-82kg i samma form som nu innan vintern kommer till Karlskrona.

Träningsprogram

Jag varierar min träning väldigt mycket. Jag har därav inget fast schema, det funkar inte med mitt flackande runt på olika ställen. Denna träningsdagbok kommer därför att innehålla många olika träningsupplägg, sen om det är bra eller ej att skifta som jag gör får resultaten avvisa.

Idag, 11 oktober, körde jag knäböj, benpress, bänkpressar, och lite triceps
    Plats: Karlskrona, SATS

Knäböj