Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › ABCDE Dieten – Ett längre experiment
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 oktober, 2006 at 10:18 #820883Anonym anvandareMember
Hur gör du för att inte känna av eller lindra symptomen av falsk ichias? Min läkare säger att jag måste träna under längre tid för att bli av med det, men hur?!
15 oktober, 2006 at 10:21 #820884Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Hur gör du för att inte känna av eller lindra symptomen av falsk ichias? Min läkare säger att jag måste träna under längre tid för att bli av med det, men hur?!Jag råder dig till att gå till en ny läkare. Om du har falsk ichias så kan du fixa det hos en kiropraktor. Det finns altid en bakomliggande orsak till smärtan och i ditt fall kan det vara att ryggraden är sned(som ett S) eller att kotorna är aningen låsta(att de ej rör sig som de skall). Det finns även en mängd andra orsaker. Det man gör är att ta en ryggröntgen, där framgår hur din ryggrad ser ut och mår.
15 oktober, 2006 at 12:15 #820885Anonym anvandareMemberAllt jag vet är att symptomen förvärras efter jag har hoppat med hästen… Men jag ska kolla med en kiropraktor, tack för tipset!
15 oktober, 2006 at 14:16 #820886Anonym anvandareMemberMathias Blomberg wrote:TjenaJag var det från med start 98, sen la jag ner det där eftersom att jag inte orkade pendla till agenturen i sthlm. Därefter blev jag för stor, 105kg och modell är inte så ball. Innan sommaren började folk visa intresse igen då jag blivtit ”smal”, jag gick med i en stor utländsk agentur och på den vägen är det. Sen dess har det blivit resor, catwalks, katalog osv.
Det är ett välbetalt och roligt jobb när man exempelvis går en visning. Tänk själv, tokmycket folk från hela världen(i sommras bl.a. utländska kungligheter), pressfolk som ser allt du gör och plåtar som idioter(trillar man så är man körd hehe). Adrenalinet pumpar så ini h-e innan man går ut, sen in och klä om på några sekunder, ut igen osv. Det är verkligen kul just i den stunden. Däremot så suger det att ibland få sitta still på en stol i 7 timmar och vänta.Folk säger vad de tycker och tänkter och många visar absolut ingen respekt mot andra, men man får lära sig att ignorera och de som inte kan det är de som far illa. Vad gäller betalning så är det som alla andra jobb där du arbetar mot en agentur.
Min hemsida kommer upp i ny skepnad inom kort. Där kommer dock inte visas så mycket bilder från press o media pga copyrighten.
105 kg? När jag vägde 80-82 kg sågs det som för stort.
Vilken agentur har du i Sverige och vart har du varit utomlands? Pengarna är skit i sverige.
15 oktober, 2006 at 14:59 #820887Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:105 kg? När jag vägde 80-82 kg sågs det som för stort.Vilken agentur har du i Sverige och vart har du varit utomlands? Pengarna är skit i sverige.
Jag är inte med i någon svensk agentur längre, jag skrev utländsk.
Vilken skriver jag inte här, då får du PMa mig.
Jo att pengarna är skit i sverige är jag medveten om, hur stort är Sverige som modemetropol egentligen? Flertalet svenska märken är uppköpta eller numera förlagda utomlands.Jag hatar att skriva att jag ”är” detta, modell alltså. De flesta har en så tvär bild av detta yrke. Många tror att det är ett glamoröst arbete, vilket det absolut inte är. De som syns ofta och mycket, de har oftast kämpat som idioter under en lång tid. Skall man dessutom lyckas så krävs det kapital, tid och envishet, men även svett, blod och tårar.
Kanske ser man att jag har en liten negativ ton när jag skriver. Men jag tycker inte att man skall se det så sjukt seriöst och tro att det ena leder till det andra. Man måste kunna ta allt med en ”klackspark”, speciellt i detta yrke, annars far man troligtvis illa.
Nog om detta nu :nono:
15 oktober, 2006 at 17:33 #820888Anonym anvandareMemberMathias Blomberg wrote:Jag är inte med i någon svensk agentur längre, jag skrev utländsk.
Vilken skriver jag inte här, då får du PMa mig.
Jo att pengarna är skit i sverige är jag medveten om, hur stort är Sverige som modemetropol egentligen? Flertalet svenska märken är uppköpta eller numera förlagda utomlands.Jag hatar att skriva att jag ”är” detta, modell alltså. De flesta har en så tvär bild av detta yrke. Många tror att det är ett glamoröst arbete, vilket det absolut inte är. De som syns ofta och mycket, de har oftast kämpat som idioter under en lång tid. Skall man dessutom lyckas så krävs det kapital, tid och envishet, men även svett, blod och tårar.
Kanske ser man att jag har en liten negativ ton när jag skriver. Men jag tycker inte att man skall se det så sjukt seriöst och tro att det ena leder till det andra. Man måste kunna ta allt med en ”klackspark”, speciellt i detta yrke, annars far man troligtvis illa.
Nog om detta nu :nono:
Inte mycket glamour i det yrket nej. Du kommer ingenstans om du inte investerar väldigt mycket tid och offrar en hel del andra saker i livet. Det lärde jag mig tidigt och var även en anledning till att jag slutade efter tre års konstant resande.
Nåväl, lycka till med ABCDE-dieten. Du gör nog bra i att modifiera upplägget eftersom originalet mest gjorde folk feta och svaga. Ett mindre kaloriöverskott följt av en period med mindre underskott låter som en bra kompromiss.
16 oktober, 2006 at 17:00 #820889Anonym anvandareMemberDå var det ny vecka. Idag har det blivit några timmars idrott på morgonen, ett fall på huvudet med en person på ryggen(man bär en annan på ryggen och springer en sträcka). Därefter innebandy.
Hemkomst och lunch, därefter ett 50 minuters Axelpass, riktigt strikt och lättSidolyft med hantel
10 x 15
10 x 15
10 x 13
10 x 11
10 x 10Drag till bröst(med skivstång)
30 x 15
30 x 10
40 x 10
40 x 8
40 x 6Lyft med skivstång, frammåt
4 set, á 10reps på 30-35kg
Baksida axlar, framåtlutad rodd
3 set med 30kg, max antal reps
Stående Militärpress bakom nacken
30 x 12
35 x 12
35 x 10
35 x 7
30 x 8Militärpress framför
3 set på 30kg
Idag körde jag verkligen med låga vikter och ettväldigt strikt utförande. Min axelutveckling är inte den bästa så jag kommer at lägga prio på kontakt, något jag verkligen fick idag.
Imorn blir det 5 set Bröstpress, Tricepspress, Sculls, SLDL, lårcurl och glutte :up:17 oktober, 2006 at 13:30 #820890Anonym anvandareMemberIdag var det då ett nytt pass. Jag tränade först en av mina klienter. Två av de klienter jag hjälper med kost, träning och personlig utveckling är delvis eller helt sjukskrivna. De har även hjärtproblem vilket gör träningen lite svårare än jämfört med att träna någon annan ”icke” sjuk. Men samtidigt är det fruktansvärt roligt att få arbeta tillsammans med människor som i princip gett upp allt hopp om att bli bra igen från diverse skador och sjukdomar. Denna typ av personlig träning involverar så väldig tmycket mer än man är van vid. Man måste ha läkemedel i åtanke vid kostupplägg, vissa typer av övningar måste uteslutas ur program, osv.
Dagens programLite bröst, ben, röv och tricce
Bröstpressar 4 set
Raka marklyft
70 x 12
90 x 12
90 x 10
90 x 8
70 x 12Bencurl
30 x 12
40 x 6
30 x 6, 25 x 5, 20 x 5 (dropset)Maskin för insida och utsida ben(insida och röv)
5 set vardera
Utfall
2 set på 40kg
1 set utan viktDips
BW x Max
+15 x Max
+15 x 10
+15 x 6
BW x max, 2 setTricepspress(hantel) ovan huvudet
34kg x 8
24 x maxSvettigt pass minst sagt :emo-thumb Imorn blir det antaghligen till att vila. Skall hålla en föredrag i Halmstad imorn och presentera ett Hälsoprojekt. Får se hur lång tid det där tar
18 oktober, 2006 at 16:12 #820891Anonym anvandareMemberÄnnu en dag i Halmstad är över. Dagsintaget av kalorier ligger i underkant, frukost vid 06 sen keso och mjölk till mellanmål. Till lunch blev det i princip detsamma och nu blir det snart en kycklingrätt med ris till middag. Ingen träning idag, känner mig helt pajj i huvudet.
Som sagt trillade jag i måndags under en aktivitet med huvudet rakt ner i backen, jag bar då på en annan på ryggen likt någon typ av brandmannaövning. Idag är vänstra delen av huduet, strax ovanför tinningen svullet och rejält ömt. Får hoppa satt det lägger sig imorn.
Igår kväll fick jag värsta värmeattacken, började svettas extremt vid 21 tiden varför vet jag inte. Kanske har jag nått skit i kroppen som ligger och väntar på att bryta ut.Att träningen igår tog riktigt bra känner jag verkligen idag. Jag är sjukt öm i benen och då speciellt på insidan av låren.
19 oktober, 2006 at 10:16 #820892Anonym anvandareMemberJag brukar inte kunna tröna efter ett program, men nu skall jag likt förbannat försöka.
Det blir 3 dagars träning, följt av 1 dags vila. Programmet kommer att se likadant ut, dock kommer det ibland att läggas in mer vila pga resor och annat.
Dag 1: Ben, Vader
Framsida(böj, benpress, benspark) 6-10set
Baksida(liggande lårcurl, SLDL) 6-8 set
Insida och utsida(maskin) 2 x 2 set
Utfall 3-4 set
Stående vadpressar: 3 set, högreps. Sittande vadpressar, 3 set, högrepsDag 2: Bröst, Biceps, Triceps
Exempel:
Bänk, snedbänk, Flyes 6-8set
Skivstångscurl/Hantelcurl, scottcurl, hammarcurl eller Spidercurl 6-8set
Dips, Frenchpress, Tricepspressar 6-8setDag 3: Rygg, Axlar, Mage
Exempel:
Breda Latsdrag, SkivstångsRodd, Smala latsdrag 8-10set
Militärpressar, Hantelpressar, sidolyft, baksida axlar 8-10set
Crunches 3-4setAntal reps kommer att variera från gång till gång.
Dag 4: Vila
Dag 5: Börja om
Detta progran startar inom kort, antagligen efter helgen
Idag blir det en genomkörare då jag i helgen inte alls kommer att kunna träna.19 oktober, 2006 at 12:31 #820893Anonym anvandareMemberIdag blev det som sagt en genomkörare, utelämnade ben pga träningsvärk i hamstrings. Jag skall nu testa att sänka proteinintaget endel och öka kolhydraterne. Jag tror rent av att jag fått i mig för lite kolhydrater den senaste tiden.
Så till mitt träningspass:
Bröst:
Bänkpress lätt
2 set på 50
3 set på 80Hantelpressar
1 set på 34
1 set på 24Axlar:
Militärpressar
5 set på 50kgArmar:
Hantelcurl
2 set på 20kgSculls
1 set på 40kg
1 set på 37.5
1 set på 27.5Scottcurl
1 set på 27.5Tricepspress maskin
1 dropset(65kg, 45kg, 30kg)Koncentrationscurl 1 set
Frenchpressar med rep, lätt 1 set
Spidercurl Lätt 1 setDetta var ett rätt bra pass, bra kontakt och en rätt nice pump i armarna
23 oktober, 2006 at 13:15 #820894Anonym anvandareMemberDå var det måndag igen. Idag körde jag ett benpass. Det var länge sedan jag var så otroligt svettig under ett pass, löjligt äckligt rent av.
Jag började med cykel som uppvärmning. Därefter fick jag bort till benpressen. Der blev idag alltså benpress, böj i smith, böj fri stång, Raka mark, Utfall i smith, utfall i maskin(typ benpress).
Därefter någon till gluteusövning, sen bencurl följt av några magövningar.Meningen var nu att jag skulle stanna i Karlskrona några dagar denna veckan, men jag måste nu bege mig till Köpenhamn imorn bitti för en plåtning. Så kan det gå Tisdag kväll blir det antingen till Hbg, eller till Ystad rent av. Jag får se vart jag drar, fredag är det halmstad i alla fall.
23 oktober, 2006 at 23:01 #820895Anonym anvandareMemberSitter nu och ser över min kosthållning. Jag skall nu boka besök hos en läkare för att få en lite mer fast diagnos på mitt ”problem”. Jag har haft magproblem under några år, men det senaste året har besvären tilltagit. Att dömma på besvären har jag en inflammation i tarmen, något som gjort mig fast beslutsam på att släppa allt det som framkallar detta.
Jag skall nu i så stor utsträckning som möjligt gå ifrån allt vad heter vete, korn, råg, havre, jäst och glutamat.
Kosten kommer istället att baseras på Potatis, bovete, hirs, majs m.m.
Oxkött äter jag sällan, fläskkött ännu mer sällan. Anledningen är enkel, jag kan i princip inte bryta ner skiten. Alla sockerarter kommer att uteslutas, allt UTOM mörk choklad.Jag kommer antagligen att lägga mitt kolhydratintag runt 100g per dag, detta tar jag i samband med träningen. Jag kan inte dricka vassleprotein, utan håller mig till keso och nu tänkte jag börja med EsaPro och öka supplementeringen från detta tillsammans med BCAA, sen kanske jag eldar för kråkorna men men…Exempelvis blir det kyckling eller fisk till de fasta målen, därmellan EsaPro(intag per dag är oklart, men kan tänka mig att jag hamnar kring 20g). Det totala intaget protein per dag kommer att sänkas(från fast föda).
Intag av Omega-3 tar jag redan, till det olivolja som adderas.
Vi får väl se hur detta utvecklasm jag är dock fast beslutsam om att detta är ett måste.
24 oktober, 2006 at 07:56 #820896Anonym anvandareMemberSkall strax bege mig till Köpenhamn. Frukosten idag bestod av följande:
20-30g Ris
Advocado
100g Frysta hallon
20g proeinpulver
250g Keso
Omega3Advocadon och Riset drog jag i mig när jag blandade det andra i en skål
Vad det blir till Lunch idag är oklart, jag får sopa i mig nått i danmark helt enkelt.
:up:24 oktober, 2006 at 16:58 #820897Anonym anvandareMemberSådär ja, då var man hemma i sin andra bostad nu då. Precis kommit hem från Köpenhamn där allt gick fint. 2 timmars körning från Blekinge i ösregn var dock inget jag gillade. Matintaget idag mellan frukost(typ 06.30) och lunch var väldigt knappt. Jag käkade lunch först vid 14.30 då jag var hemkommen, hatar att stressa i mig ett större mål mat. Därmellan blev det nyponsoppa och proteindrink, liksom en burk keso.
För att komma igen på kalorierna adderade jag in extra mycket fett främst från advocado och olivolja i lunchen och middagen. Det blev råris, kyckling, grönsaker, och runt 15-20g olivolja, + 10g fett från Advocado.
Vad fettintaget hamnar på idag vetefan, men jag tippar på strax över 100gram.
Imorn blir det att träna Rygg/Axlar, ett pass jag verkligen ser fram emot. Återkommer med siffror på det där. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.