AFanatic’s journal version BODY

Home Forums Seriösa träningsjournaler AFanatic’s journal version BODY

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 259 total)
  • Author
    AFanatic wrote:
    Facepulls:Stående med rep i CC, annars som på bilden.

[img=http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.gif]Edit: jvla andreas Fast dina bilder var bättre.

Min semester börjar imorn efter kl 18.

:up: Den måste jag prova!Tyckte du den tog bra?/kändes bra?
    Ha en underbar/skön semester J!Kram//s*

SUSAN wrote:
    :up: Den måste jag prova!Tyckte du den tog bra?/kändes bra?
    Ha en underbar/skön semester J!Kram//s*

Den är lite svår, man måste hålla uppe armbågarna annars tycker jag kontakten försvinner ganska lätt. Får ge den ngra pass till så man verkligen får in tekniken. Den kändes bra, när jag väl fick kontakt. :D U2

Idag blev det följande:

60 min MP

Biceps, triceps

Stångcurl
    20 kg x10x10
    30 kg x10
    35 kg x5x3
    20 kg x10x10

Alt. hantelcurl
    12,5 kg x10
    15 kg x5x2 (v. handled ville ej vara med längre)
    12,5 kg x4

Konc. curl
    9 kg x8x8x8

Sittande hantelextension
    15 kg x10
    17,5 kg x10
    20 kg x10
    22,5 kg x10
    25 kg x6
    20 kg x10

Pushdown
    25 kg x10x10x10x10

Kickback
    4 kg x10
    5 kg x8x7x7

Blir bara svagare o svagare i biceps…dags för ngt nytt tror jag. Eller så är jag inte van att köra rygg längre. Var ju ett tag sen nu så vi får se om jag ska slänga om passen lite till.

Ganska oinspirerat pass idag annars, men man måste ha sådana ibland också. Dags att äta mer kanske. :P

AFanatic wrote:
    Dags att äta mer kanske. :P

Nej. Deffa nu så uppbyggnaden kan börja snart.

Kanske dags för ett nytt upplägg totalt sett? ;)

Jay: Ja du har rätt deff blire snart på allvar. Och nytt upplägg är på G. :emo-thumb

Igår:

70 min MP

Ben

Front
    20 kg x10x10x10x10
    30 kg x8x5x5

Benspark
    20 kg x10x10
    25 kg x8x8x8x8

Zizzyz :hbang:
    10x10x10x10

Finnen
    12x10x10x10 fick nästan kramp redan i första setet. Älskar den övningen.

Stå. bencurl
    15 kg x8x8x8x8

Bra pass trots lite problem med ryggen och stabiliteten.

Hur blir det med tävling i år egentligen ? :P

Ahh, facepulls. Se där, nu vet jag vad den övningen heter också. :D

Ät mer nu och deffa om några månader. :emo-thumb

AFanatic wrote:
    Lite poseringsgodis efter träningen. Tyvärr är jag så off (läs ca 12 kg) att det inte är mkt till markeringar, men kanske kan det glädja ngn.

[img=http://img504.imageshack.us/img504/7792/picture102hs4.jpg][img=http://img504.imageshack.us/img504/8057/picture106ur9.jpg][img=http://img504.imageshack.us/img504/9075/picture114nk5.jpg]

det kan glädja att se resultaten av att ”våga” vara off…mer muskler! mycket snyggt! :P precis som du har! kommer bli bra det här! keep on fighting the weights!

Anna B wrote:
    Hur blir det med tävling i år egentligen ?

Ahh, facepulls. Se där, nu vet jag vad den övningen heter också.

Ät mer nu och deffa om några månader.

I år blir det ingen tävling, kanske nästa år…beror på hur långt jag hunnit. Och med tanke på hur slö jag är nu, så får vi nog vänta några år. :|

Jag började faktiskt dieta i söndags, tyvärr har jag varit förkyld i snart 1,5 vecka så det går sådär med både diet, träning och motivation nu. Jag har officiellt blivit en säck potatis. :p

athleticmia wrote:
    det kan glädja att se resultaten av att ”våga” vara off…mer muskler! mycket snyggt! :P precis som du har! kommer bli bra det här! keep on fighting the weights!

Tack tjejen! Kanske lite därför det inte känns motiverat att köra diet nu heller, men det är billigare än att köpa nya kläder. :D Tack igen, skall försöka komma tillbaka efter den här lilla tvåveckorssvackan.

En uppdatering på dieten:

Vikt: 65,1 (-1,7) kg

Midja (smalaste): 72,5 (-2) cm
    Över naveln: 81 (-1) cm
    Rumpa: 100 (-2) cm
    Lår: 56 (0) cm

Första gången gjordes mätningen på kvällen, så ta måtten med en nypa salt.

Körde också första passet på två veckor i förrgår – träningsvärken lät inte vänta – och det känns skönt att vara igång igen.

Duktigt tappat redan tjejen. Jag ska också försöka komma i mina älskade träningsbyxor igen. Har ju dessutom köpt nya kläder (på postorder) som sitter alltför tight för att jag ska våga använda dom. Men tänk att det ska va så svårt att gå ner några ynka kilo när man faktiskt har varit i tävlingsform. :frust:

camilla wrote:
    Duktigt tappat redan tjejen. Jag ska också försöka komma i mina älskade träningsbyxor igen. Har ju dessutom köpt nya kläder (på postorder) som sitter alltför tight för att jag ska våga använda dom. Men tänk att det ska va så svårt att gå ner några ynka kilo när man faktiskt har varit i tävlingsform. :frust:

Tack! Har bara hållt på en vecka än så länge. :D

Det fixar du – då blir det extra roligt sedan när kläderna sitter supersnyggt – herregud du var ju stenhård på tävlingen.:nod Försöker intala mig att det blir billigare att gå ner i vikt än att köpa ny garderob – men jag lurar ju ingen, så roligt som det är med kläder. :P

Återigen glömde jag förträningsdrinken och kreatinet hemma, och om det inte vore nog så glömmer jag som vanligt av att dricka så mkt som jag borde (speciellt på så här varma dagar). Tar lite tid att komma ihåg allt när man haft semester.

Jag har iaf kört ett löjligt slött pass, men bra tog det, efter 2v uppehåll. :D

Triceps, vader

Smalbänk
    20 kg x10x10
    40 kg x8x6x5

Rep-pushdown
    15 kg x8x8x8x8x8

Kickback
    4 kg x10x10x10x10

Sittande vadpress
    20 kg x20x20
    45 kg x7x7x7x7

Fick träningsvärk nästan med en gång efteråt. :D Det som ska bli spännande nu är att se hur mkt jag går ner andra veckan på dieten. *popcorn*

KUL att allt rullar på, duktigt jobbat!
    Men varför dieta om ingen tävling? Bättre att bygga än mer eller?
    Lycka till! /J.

Haha, stenhård var väl att ta i, men jag var iaf ”slippa skämmas ihjäl hård”. Man kan ju inte vara både räkig och fet… :D

Nej, nu blir det till att plocka fram vågen och räkna på maten. Jag får antagligen i mig mer näring än jag tror. :)

superberggren wrote:
    KUL att allt rullar på, duktigt jobbat!
    Men varför dieta om ingen tävling? Bättre att bygga än mer eller?
    Lycka till! /J.

Hehe jo för jag gick upp lite för mkt nu halvåret efter tävlingen och jag känner att en vikt runt 62-63 kg skulle kännas bättre, både mentalt och för mina kläder. :D Det kommer bli en ganska kort diet, mest för att bara skala bort lite överflödigt, och sedan är det dags att lägga på sig lite kvalitativa kilon.

camilla wrote:
    Haha, stenhård var väl att ta i, men jag var iaf ”slippa skämmas ihjäl hård”. Man kan ju inte vara både räkig och fet… :D

Nej, nu blir det till att plocka fram vågen och räkna på maten. Jag får antagligen i mig mer näring än jag tror. :)

Va fan säger du? Menar du att jag är fet o räkig? Va?!!

Impad att du kör våg, jag orkar aldrig det – kör på ögonmåttet/känsla istället. Det känns mindre stressande på något vis. :up:

Du är mega-biff mot mig vet du. (jag tränar bara lätt för jag vill ju inte bli så där äckligt stor, host…)
    Vi får väl se hur länge jag pallar väga käket. Jag har också gått på känsla men uppenbarligen har jag för dålig karaktär för det.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 259 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.