AFanatic’s journal version BODY

Home Forums Seriösa träningsjournaler AFanatic’s journal version BODY

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 259 total)
  • Author
    Vanessa Frykman wrote:
    Du måste ha fått bra pump av bensparken !!!!

Det fick jag.:pop:

TeTe wrote:
    GAH!! Det är inte mänskligt att göra 20 st finnar..och inte 16 heller..o absolut inte 11 efter det..U ANIMAL :nod :emo-thumb

Nej, men det var därför jag hade en bänk framför och tog emot på, vilket jag glömde skriva naturligtvis. :) När jag klarar riktiga finnar så kommer jag kalla övningen: ”Riktiga finnar”. lol

Johannez wrote:
    byggartumme upp! beefcake!

Yo! Thx. Roxzor. (PS. Jag kommer inte till K-stad, men däremot SM i Västerås. Ses då.) [/b]

Vanessa Frykman wrote:
    Du måste ha fått bra pump av bensparken !!!!

Det fick jag.:pop:

TeTe wrote:
    GAH!! Det är inte mänskligt att göra 20 st finnar..och inte 16 heller..o absolut inte 11 efter det..U ANIMAL :nod :emo-thumb

Nej, men det var därför jag hade en bänk framför och tog emot på, vilket jag glömde skriva naturligtvis. :) När jag klarar riktiga finnar så kommer jag kalla övningen: ”Riktiga finnar”. lol

Johannez wrote:
    byggartumme upp! beefcake!

Yo! Thx. Roxzor. (PS. Jag kommer inte till K-stad, men däremot SM i Västerås. Ses då.) [/b]

Bröst, rygg

Bänk
    20 kg x10x10
    40 kg x10
    50 kg x7x7x7 ökning
    55 kg x4x3 ökning

Nu är jag förbi styrkenivån jag hade innan jag ändrade tekniken! Känns jätteskönt så nu är det bara att börja mata på tills jag är tillbaka till den gamla styrkan…vilket iofs lär ta betydligt längre än det här ”momentet”.

Lut. hantelpress
    15 kg x10
    17,5 kg x7
    15 kg x8
    12,5 kg x12

Blev av med hantlarna jag hade så jag fick byta lite hullerombuller. :Virro

Lut. flyes
    7 kg x10x10x10x10

Kom mkt djupare än i plana flyes. Nice.

Latsdrag
    30 kg x16x12
    45 kg x10x7x7x6 (känns att man inte har kvar styrkan i rygg eller underarmar)

Chins
    4×2(+2) :D

Sedan blev det en hel det stretching.

Blev ett lätt pass idag, men fi fn vad det tog bra.

Biceps, triceps

Stångcurl
    20 kg x10x10x10x10x10

Sittande hantelcurl
    10 kg x10x9x8x8

Bamsecurl
    20 kg x10x9x7

Dips
    17x10x8x8

Helt sjukt vad lätt det var idag! Haha gissa om jag blev förvånad när jag drog iväg med så många, det är ju ändå bara fem reps ifr PB.

Pushdown
    25 kg x10x10x10x10

Kickback
    3 kg x12x12x12x12

Armarna är orubbliga nu. Fint pass. :)

AFanatic wrote:
    Blev ett lätt pass idag, men fi fn vad det tog bra.

Biceps, triceps

Stångcurl
    20 kg x10x10x10x10x10

Sittande hantelcurl
    10 kg x10x9x8x8

Bamsecurl
    20 kg x10x9x7

Dips
    17x10x8x8

Helt sjukt vad lätt det var idag! Haha gissa om jag blev förvånad när jag drog iväg med så många, det är ju ändå bara fem reps ifr PB.

Pushdown
    25 kg x10x10x10x10

Kickback
    3 kg x12x12x12x12

Armarna är orubbliga nu. Fint pass. :)

;) Wow!17 dips grymt bra(och ändå har du gjort fler)
    Mycket bra pass J.:emo-thumb
    Hur se det ut för dig framöver?Tänkte på våran dejt:P
    Ha en skön dag,ska snart hem och sova*susan trött*Kram//S*

SUSAN wrote:
    Wow!17 dips grymt bra(och ändå har du gjort fler)
    Hur se det ut för dig framöver?Tänkte på våran dejt

Jag blir själv förväntansfull nu och tänker bara på hur många jag kan dra till med nästa gång och gången därpå. Tack!

Jag PMar dig under dagen. :pop: Du med, gonatt. :D

SUSAN wrote:
    Wow!17 dips grymt bra(och ändå har du gjort fler)
    Hur se det ut för dig framöver?Tänkte på våran dejt

Jag blir själv förväntansfull nu och tänker bara på hur många jag kan dra till med nästa gång och gången därpå. Tack!

Jag PMar dig under dagen. :pop: Du med, gonatt. :D

Igår var jag hos en naprapat då jag haft stora problem med ryggen i ett par veckor nu igen, och jag tror tamefan att ryggen kommer att bli bra nu. Jag fick det bekräftat att det verkligen är en låsning o högersidan av bäckenet (vilket jag har trott hela tiden – men alla säger olika, beroende på vem man går till).

Det är första gången på flera år som jag känner att jag sitter på sittbenen på ”samma sätt” att jag har lika mkt belastning så att säga på båda sidor. Tidigare har det känts ”snett”. Fick även höra att det var en djvla låsning jag hade, jag hade i stort sett ingen rörelseförmåga alls i höftleden, vilket innebär att om jag drar upp höger knä så lyfter jag hela högersidan av höften. Det är lite lol. I vilket fall som helst så känns det här mycket positivt och jag ser att jag kommer att bli bra nu, och det är inget jag känt tidigare.

Det lönar sig att gå till en kille som vet vad han snackar om och som har en historik inom SL och styrketräning. Grymt.

Igår var jag hos en naprapat då jag haft stora problem med ryggen i ett par veckor nu igen, och jag tror tamefan att ryggen kommer att bli bra nu. Jag fick det bekräftat att det verkligen är en låsning o högersidan av bäckenet (vilket jag har trott hela tiden – men alla säger olika, beroende på vem man går till).

Det är första gången på flera år som jag känner att jag sitter på sittbenen på ”samma sätt” att jag har lika mkt belastning så att säga på båda sidor. Tidigare har det känts ”snett”. Fick även höra att det var en djvla låsning jag hade, jag hade i stort sett ingen rörelseförmåga alls i höftleden, vilket innebär att om jag drar upp höger knä så lyfter jag hela högersidan av höften. Det är lite lol. I vilket fall som helst så känns det här mycket positivt och jag ser att jag kommer att bli bra nu, och det är inget jag känt tidigare.

Det lönar sig att gå till en kille som vet vad han snackar om och som har en historik inom SL och styrketräning. Grymt.

AFanatic wrote:

Gott att höra tjejen! Hoppas verkligen att dina ryggproblem går över nu :nod Det är så viktigt att hitta någon nappe eller liknande som själv idrottat och själv känner igen eller kan tänkas veta vad som gått snett under träning. Nu väntar jag på att den idrottsläkare jag fått rek. ska kunna hitta felet på min skitrygg oxå 👿 Fi fäään vad grymma vi kommer bli när ryggen är frisk, se upp alla andra säger jag bara, chixen är nära toppen nu hehehehehe

Kram på dig fanatico ;)

Skönt att det finns en ljusning.

Vad gjorde han? Knäckte och bände?

En bra och kunnig naprapat är otroligt viktig.

TeTe wrote:
    Gott att höra tjejen! Hoppas verkligen att dina ryggproblem går över nu Det är så viktigt att hitta någon nappe eller liknande som själv idrottat och själv känner igen eller kan tänkas veta vad som gått snett under träning. Nu väntar jag på att den idrottsläkare jag fått rek. ska kunna hitta felet på min skitrygg oxå Fi fäään vad grymma vi kommer bli när ryggen är frisk, se upp alla andra säger jag bara, chixen är nära toppen nu hehehehehe

Kram på dig fanatico ;)

Ja verkligen. De jag har varit hos innan (förutom en för ca 10 år sedan) har ju inte ens hittat ngn låsning, vilket han gjorde med en gång i stort sett. Jag håller tummarna för att läkaren skall kunna fixa din rygg, när har du tid? Hahaha du är skön. :D

Kram!

Jay wrote:
    Skönt att det finns en ljusning.

Vad gjorde han? Knäckte och bände?

Mycket. You know it!

Vanessa Frykman wrote:
    En bra och kunnig naprapat är otroligt viktig.

Det stämmer bra, går du ofta? :emo-thumb

Vad bra att du har fått hjälp med ryggen! :up:

Nej inte å ofta men jag var hos min naprapat förra veckan för en vanlig check och allt såg bra ut . Min naprapat tycker det är bra att gå hos en även om man inte har ont för att se att allt är bra .Jag brukar vilja gå 1 gån varannan månad för att ha en omgång hahaha.

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 259 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.