AFanatic’s journal version BODY

Home Forums Seriösa träningsjournaler AFanatic’s journal version BODY

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 259 total)
  • Author
    AFanatic wrote:
    Idag:

60 min morgonpromenad

Ikväll blir det ett tricepspass och vader.

Slänger upp ett par bilder så ni har lite koll på hur formen ser ut. En vecka gamla bilder, men formen är densamma.

Ahhh, mina ögon tåras. ;) Den grymma BF-posen. :D

Latsen vill jag ha nu !

Ah snyggt Big J – nu kan du förnedra mig i biffighet även på min hemmaplan;)

Vanessa Frykman wrote:
    Va kul med en seriös Journal !!!

Jag hänvisar till TeTes svar. :p

Pinglan wrote:
    Dina lats är ruggiga AFan!!! Snyggt!!!

Tack Pinglan. Dina ben är ruggiga hehe.

TeTe wrote:
    Seriös.. *visslar* åkejj vi säger väl det *host* värre GODISGRIS än jag *host*

Kul att du startar en journal här Fanatico, nu kommer jag tjecka leget på dig här oxå hajaru

Godis är gott. Lösgodis är mitt elixir. =) Jag hajar! Bäst jag passar mig då kanske.

Anna B wrote:
    Ahhh, mina ögon tåras. Den grymma BF-posen. :D

Latsen vill jag ha nu !

Gör det så ont? :p

Tack Anna! Det värmer att höra att du vill ha ngt jag har. Jag skulle kunna ta dina axlar.

Andreas Guiance wrote:
    Ah snyggt Big J – nu kan du förnedra mig i biffighet även på min hemmaplan;)

Thx Little John! (Förnedring är inget jag pysslar med…)

Tjena!
    Jag vet att du kommer att lyckas med dina mål så som du sliter på gymmet. Jag kommer följa denna var så säker:emo-thumb .
    Ses på GB..

Blev ingen träning igår då min rygg bestämde sig för att bete sig som en trotsig treåring. Kände mig riktigt invalid igår faktiskt.

Idag har jag varit en sväng hos sjukgymnasten, för att en gång för alla komma tillrätta med det onda. Det verkar som att jag har stressat flera diskar i ryggen (med för mycket ryggträning och förmodligen lite slarvig sådan också) och att det ev. är dessa som spökar och sänder iväg smärtsamma meddelanden till musklerna i ländryggen och höften.

Tydligen så är jag väldigt rörlig i ryggen när det kommer till hyperextension, vilket inte blir bättre av att jag svankar fruktansvärt mkt. Nu har jag fått strikta order om att börja träna bålstabilitet och framför allt träna upp de djupa magmusklerna (transvers.), samt stretcha quadriceps och hamstrings mer mer mer mer mer.

I vilket fall som helst, om ett par timmar blir det tricepsträning.

Fjollboll ftw :buttrock: Nejmen allvarligt, att träna på balansboll är väldigt bra träning för bålstabiliteten. Hoppas det blir bättre!

Patrik Andersson wrote:
    Tjena!
    Jag vet att du kommer att lyckas med dina mål så som du sliter på gymmet. Jag kommer följa denna var så säker:emo-thumb .
    Ses på GB..

Nämen tjena! Tack för det Patrik. Bara jag får vara hel, men framtills dess blir det lugn träning…:

Det gör vi. :up:

Pinglan wrote:
    Fjollboll ftw :buttrock: Nejmen allvarligt, att träna på balansboll är väldigt bra träning för bålstabiliteten. Hoppas det blir bättre!

Den där bollen har bara fått vara med när det gäller vanliga crunches. Det finns ju dock väldigt många bra övningar till man kan göra med den. Fast jag behöver hålla på så ofta att jag funderar faktiskt på att köpa en egen.

Tack vännen, detsamma.;)

Triceps, mage

Smalbänk
    20 kg x12x10
    40 kg x10
    45 kg x10
    50 kg x7x5

Pushdown
    25 kg x10x10
    30 kg x10
    32,5 kg x7
    35 kg x3

Sittande hantelextension
    15 kg x10x9x8 halvdöd

Kickback
    4 kg x12
    5 kg x10x10x10x8 helt död

Transversuscrunches
    Flera set

Smalbänken gick riktigt bra idag, över förväntan, däremot gick resten hyffsat så smalbänken visste verkligen var den tog idag.

jag tycker ni är svikare.
    jag vägrar att läsa

Det tyckte jag med förut, men I ca ca caaan caaan’t he help myself! Arrrgh!

Olivia wrote:
    jag tycker ni är svikare.
    jag vägrar att läsa

you will come in time too :pop:

Nu har jag varit och fått en second opinion. Jag har fått en ny teori berättad för mig om vad som skulle kunna ha hänt mig under de här ryggpassen då mina problem med korsryggen har uppstått.

Eventuellt så har jag lyckats sträcka ryggmärgen och/även framför allt lyckats sträcka till ischiasnerven, vilket jag upplevde väldigt tydligt när jag fick testa att sitta med ett ben utsträckt framåt och det andra ner i golvet och samtidigt böja huvudet framåt. Den smärtan är inte att leka med. Tydligen kan sådant här hända även om det är ovanligt. Låter ju livsfarligt och lite otänkbart, men ont som fan gör det…

Nu blir det ett besök till Apoteket samt mååånga promenader och lätta försöka att ”stretcha” djävulsnerven.

knarka ftw!!!
    skicka lite till mig med eeehhhhhh

hoppas du blir bättre snart.
    men du är ju ovanlig/unik så inte så konstigt att det händer dig!!!

Olivia: Haha va fan går du på nu vännen? Du ska inte slicka på färgglada svampar när du är ute och går morgonpromenad har jag ju sagt.

60 min promenad

Biceps, vader

Stångcurl
    20 kg x10x10
    30 kg x8
    35 kg x4x3
    30 kg x4

Rep-hammercurl
    10 kg x12
    17,5 kg x10
    20 kg x8
    22,5 kg x6x6x6 PB

Alt. hantelcurl
    12,5 kg x5x4x3

Sittande vadpress
    25 kg x14x14
    45 kg x8 (sjuk kontakt, var som ngn satte tänderna i vaderna redan på första repet)
    50 kg x7x6x6x6 PB

Helt OK pass med tanke på att jag glömde både mellanmål och förträningsdrinken. :Virro

AFanatic wrote:
    Olivia: Haha va fan går du på nu vännen? Du ska inte slicka på färgglada svampar när du är ute och går morgonpromenad har jag ju sagt.

60 min promenad

Biceps, vader

Stångcurl
    20 kg x10x10
    30 kg x8
    35 kg x4x3
    30 kg x4

Rep-hammercurl
    10 kg x12
    17,5 kg x10
    20 kg x8
    22,5 kg x6x6x6 PB

Alt. hantelcurl
    12,5 kg x5x4x3

Sittande vadpress
    25 kg x14x14
    45 kg x8 (sjuk kontakt, var som ngn satte tänderna i vaderna redan på första repet)
    50 kg x7x6x6x6 PB

Helt OK pass med tanke på att jag glömde både mellanmål och förträningsdrinken. :Virro

Mycket bra pass vännen!
    Hoppas verkligen du snart blir bra i ryggen!
    Lät inte bra det där,nya teorin om din rygg,stackare:friends:
    Du får njuta av dina promenader!!*finns ju inget skönare*
    Hmm,har du gjort något med??……Som vi snackade om på gymmet*färg*
    Nyfiken ju?Hehe!!Jaja,det får jag väll se imorgonbitti på Frukosten!Ha en underbar dag!Kram//s*

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 259 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.