AFanatic’s journal version BODY

Home Forums Seriösa träningsjournaler AFanatic’s journal version BODY

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 259 total)
  • Author
    SUSAN wrote:
    Mycket bra pass vännen!
    Hoppas verkligen du snart blir bra i ryggen!
    Lät inte bra det där,nya teorin om din rygg,stackare:friends:
    Du får njuta av dina promenader!!*finns ju inget skönare*
    Hmm,har du gjort något med??……Som vi snackade om på gymmet*färg*
    Nyfiken ju?Hehe!!Jaja,det får jag väll se imorgonbitti på Frukosten!Ha en underbar dag!Kram//s*

Thx! Ryggen har faktiskt blivit successivt bättre, inte mkt men ändå. Jag har faktiskt tänkt att gå upp till tre promenader om dagen på vissa dagar då jag inte ska ner till gymmet. Känns så mycket bättre av att gå (för ryggen) och att jag då kanske kan bli av med lite isolering, som i dagsläget är lite väl tät.

Nej haha det har jag inte. Jag tänker så här, nu under sommaren kommer det bara blekas ändå så jag väntar nog med det till iaf sensommaren. Om jag kan hålla mig. :D

Detsamma du!

60 min morgonpromenad

Bröst

Bänk
    20 kg x12x12
    50 kg x10
    60 kg x1
    70 kg x(1) inte den här gången heller…men det är förhoppningsvis inte mkt kvar
    60 kg x1x1x1

Lutande hantelpress
    10 kg x12
    15 kg x8x8x8x8

Plan hantelpress supersetat med flyes
    10 kg x10, 15 kg x8x5 + 8 kg x8x6x6

Helt slut. Mage orkade jag inte köra fast jag skulle, nu blir det till att slöa och imorgon frukostbuffé, jobb och bowling!

Du skriver samma saker här med va, så man slipper dubbelkolla?;)

Fed up wrote:
    Du skriver samma saker här med va, så man slipper dubbelkolla?;)

För det mesta…eller än så länge. :

AFanatic wrote:
    Mage orkade jag inte köra fast jag skulle, nu blir det till att slöa och imorgon frukostbuffé, jobb och bowling!

Shame on You! Lazy woman! Botgöring pronto!:D

Janpeter Sangborn wrote:
    Shame on You! Lazy woman! Botgöring pronto!:D

Gills det om man töjer ut magen? Det är träning det med, på hög nivå.

pellelelle wrote:
    Ett tips är att söka upp en tyngdlyftare och lära in och träna tyngdlyftningsövningar. Du kommer att bli stabil som en fura och rörlig som en gelepudding :) Sant! Där snackar vi funktionell rölighet och stabilitet!

/Pellelelle

Tack för tipset. Får se ifall vi kan lägga ner lite energi i den frågan.

Transversuscrunches? Hur gör man dessa?

Jäklar så stark du är kvinna! Kommer att kika in här ofta :up:

olle wrote:
    Transversuscrunches? Hur gör man dessa?

Du kan ligga, stå (på alla fyra) eller sitta, samtidigt som du ”suger” in naveln mot ryggraden. När du gör detta kommer även bäckenet roteras framåt (du ”lyfter upp” underlivet ngt) och du trycker ner svanken mot golvet, om du nu ligger ner. Jag tror det är lättast att börja liggandes så man känner att man verkligen trycker ner svanken i golvet samtidigt som man suger in naveln och får ett visst lyft i bäckenet.

Heidi K wrote:
    Jäklar så stark du är kvinna! Kommer att kika in här ofta :up:

Tackar! Kul att du kommer på besök, ska försöka ge dig ngt att glädjas åt varje gång. :D

Fighterbabe:Tack! Nästa tävling….jadu, ingen som vet.

Axlar, mage

Militärpress
    20 kg x10x10x10x10

Blev lätta pressar idag, då jag inte alls tänkte på att jag körde bröst passet innan, således var energin inte alls vad man kan förvänta sig. (Ska justera ordningen på passen, för så kan vi inte ha det.)

Sittande hantelpress med ryggstöd
    10 kg x10
    12,5 kg x8x8x8x8
    15 kg x5x5x4

Sittande hantellyft
    8 kg x10x10x10x8

Stående framåtl. hantellyft
    5 kg x12x10x10x10x10

Mjölksyran var nästintill olidlig, var så nära att inte slutföra sista övningen. Lol?

Boll-crunches
    6 set

Så med andra blev det ett lätt pass idag med tanke på ryggen och efterverkningarna av bröstpasset. Nu ska jag svulla! Och hädanefter har jag väl tänkt skärpa mig på vardagarna men låta helgerna vara friare, betydligt friare. :pop:

AFanatic wrote:
    Mjölksyran var nästintill olidlig, var så nära att inte slutföra sista övningen. Lol?

:emo-thumb Precis som det ska vara!!! Hade exakt samma känsla jag med efter en massa lyft åt sidan! Underbart när mjölksyran bubblar upp i öronen :D

Pinglan wrote:
    :emo-thumb Precis som det ska vara!!! Hade exakt samma känsla jag med efter en massa lyft åt sidan! Underbart när mjölksyran bubblar upp i öronen :D

exaktemento, det ska bränna av smärta
    hehehehhehee

Pinglan wrote:

Japp, det är en hatkärlek till den där djävla övningen. Den tar bra på mittendeltat, så nu är det bara till att få upp det främre också (vilket inte torde vara så vanligt) – måste börja pressa mer.

Ett snabbt pass blev det ikväll:

Baksida lår

Stående bencurl
    10 kg x12x12
    15 kg x10
    20 kg x10x8x6
    10 kg x20x15

Finnen
    10x10x8x6

Sedan var det dags för krampkänningar – finnen är en överdjvligt bra övning.

Dubbelpost – segt forum.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 259 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.