Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Alex Approves
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 juli, 2012 at 20:36 #1065084Anonym anvandareMember
10/7 Kickboxning pass 2
Alltid ett nöje att få sparras lite och det var precis det som stod på schemat idag.
Ca 1 h sparring med både boxning, kickboxning och k1. Överlag gick det riktigt bra och jag kände att jag hittade på timing och tryck i slagen. Måste fortsätta jobba på mina sparkar, men det är work in progress.Avslutade med ett par min sparkar på mits och clinch.
Riktigt roligt pass, rejält mör i kroppen nu!
Imorgon bjuds det på styrketräning och ev en tid på säcken
11 juli, 2012 at 12:55 #1065123Anonym anvandareMember11/7 Styrketräning
Sov rätt dåligt inatt pga en del smärta i ryggen. Viss överbelastning av musklerna i nedre delen av ryggen tror jag efter 2 st dubbelpass mån/tis. Dagens rygg/triceps/axlar låg lite dåligt i tiden då, men skippade helt enkelt bara övningarna som berör nedre delarna
Chins
Kroppsvikt + 20kg*8*5*4
Riktigt go första set, men sen var jag rätt slut i ryggenLatsdrag
36kg*15*15*15
Teknisk, försöker nypa korrekta musklerAxelpress – hantlar
2 st 21kg*8*6*4
Även här riktigt gott första set, men sen tog det stopp. Får se upp lite med svank i den här övningen.Baksida axlar – hantlar
2 st 11kg*8*8
2 st 13,5kg*10
Börja på 13.5kg, fick bra kontakt därStående rodd – cable
48kg*8*8*8Liggande tricepspress – zstång
40kg*8*8*8
Jädrar vad den här tarSen var jag trött i kroppen och hade lite bråttom, så fick räcka för idag. Får se om jag ev drar upp till klubben ikväll och kör lite, beror på om jag har något annat för mig eller inte.
12 juli, 2012 at 15:36 #1065195Anonym anvandareMember12/7 Konditionsträning pass 1
Lite halvseg i kroppen med sliten rygg, men det fick inte hindra dagens lopp.
Tid: 23 min 29 sek
Distans 5 kmPå senaste två passen har jag förbättrat min tid på 5km med 1 min och 31 sek. Det känns riktigt bra. Dock inte nöjd på långa vägar. Vill under 22 min 30 sek, så jag snittar 4.30min/km. Men skam den som ger sig, det kommer
Kändes helt okej i kroppen, lite halseg var jag i början och hade inte riktigt med mig skallen. Nu gäller det dock att ladda om då det vankas kickboxning om 3h
12 juli, 2012 at 20:35 #1065208Anonym anvandareMember12/7 Kickboxning pass 2
Fyspass på klubben. Rätt soft pass.
Började med cirkelfys där vi körde olika övningar för axlar, rygg och ben. Ca 30/30 arbete/vila
15 min uppvärmning och sen 15 min fys.
Sen gick vi vidare ett par st och körde lite mitsträning. 5*2min ronder vardera. Alla tekniker, fullt ös. Riktigt roligt. Jag och en kompis avslutade med att rulla lite, testade lite tekniker från bjj:n. Skoj och en bra avslutning på passet
13 juli, 2012 at 18:09 #1065259Anonym anvandareMember13/7 Pass 1 Kickboxning
Lovade en vän att komma upp o träna lite idag på förmiddagen
Del 1 – Uppvärmning.
1 min hopprep. 1 min skuggboxning. 10 knäböj/armhävningar/situpsDel 2 – Varann serie. 2 min arbete, 1 min vila. Började med boxningsserier och vidare till hela slag och sparkserier. Fortsatte senare med lättare flowsparring, vilket kändes helt okej
Del 3 – Fys. 50 rundsparkar med varje ben, föjt av 25 pushkicks med varje ben. Avslutade lite lätt med ett par highkicks också
Skönt pass, rätt soft.
Del 2 styrketräning
Tvingade med min kombo som inte tränat på 5 veckor att det var dags att börja lyfte lite vikter igen.
Bencurl – maskin
45kg*8*8*8
Ingen knäböj idag då ländryggen är rätt sliten. så var mycket piggare i maskinerna, inget konstigtBenspark – maskin
72,5kg*8*8*8Bänkpress
75kg*8*8
80kg*7
Bra kontakt, kändes stabiltBicepscurl – hantlar
2 st 21kg*8*8*8
Stanna ett pass till, sämre kontaktOch så lite mage på det. Rätt soft pass, men kändes lagom
16 juli, 2012 at 19:55 #1065395Anonym anvandareMember16/7 Pass 1 Kickboxning
Som planerat tog jag två dagar ledigt från träningen, gott få ladda om lite. Gjorde faktiskt ett litet försök på gym igår, men fick sådan sabla huvudvärk, så fick gå hem efter bara någon övning. Men idag gick det bättre
12.00 – 13.30
Del 1 Uppvärmning. Hopprep och lite basic rörlighet bara.Del 2 Pingpong. Först varannan slagserie, sedan varannan spark, följt av varann helt valfri serie
Del 3 Sparring. Tror vi hann med ca 7 ronder sparring. Riktigt bra träning där jag arbetade mest på att kontrollera och hitta svagheter hos min motståndare. Gick på ett par mindre smällar, men överlag gick det riktigt bra. Långt ifrån att toppa form, men känner mig start
Del 4 Lite basic bjj. Jag kan tyvärr inte mycket om bjj, men körde någon månad, så vi testade runt lite med försvar/anfall från bla mountad position mm. Riktigt roligt
Pass 2 Styrketräning
Hem och äta upp mig lite, för att lite senare dra ned till gymmet och köra ett lite softare passBörjade med 3*8 pullups som uppvärmning
Stående axelpress – hantlar
2*21kg*8*6*6
2*18,5kg*5
2*16kg*5
2*11kg*8
Försökte trycka ut sista, då jag inte riktigt fick till full r.o.m på de tunga repsenRotering i cable – rehab för axlarna.
Insida 12kg per sida* 45
Utsida 6kg per sida*45
Antal rep fördelade på 3 set utan vila mellanSidolyft – cable
12kg per sida*8*8*12Bicepcurl – z-stång
35kg*8
40kg*8
40kg*8 – 35kg*5 – 30kg*6Preachercurl – stående med hantlar. 1 i taget
13,5kg per sida*7*6*6
Riktigt bra kontaktSmalbänk
38,5kg*12*12*12
Fått till mig att jag ska köra den istället för triceps, så kände på det liteTricepspress – enarm cable
12kg per sida*12*10*8
Utan vila mellan setBlev ett sånt skönt, lite slöpass
Imorgon väntar träff med pt:n och klubben på kvällen.
17 juli, 2012 at 15:01 #1065439Anonym anvandareMember17/7 Pt träff nr 2
Andra passet med min pt. Idag fokuserade vi på att gå genom det nya schemat jag ska följa. Kommer bli ca 8-9 pass i veckan
En del övningar vi gick genom var. Bröstpress i trx. Utfall i trx. Tunga kettleball-svings. Någon form av rodd med kettlebells. En helkroppsövning med hantlar plus lite till.
Vi påbörjade även en del korrigeringsarbete för att synka hela kroppen, i det här läget är det nedre delarna av magen som ska lära sig att aktiveras. Kändes inte så jobbigt där o då, men redan nu känner jag typ träningsvärk i magen
Gick även genom en stretchövning jag ska köra 5ggr om dagen
Så nu kör vi
18 juli, 2012 at 19:10 #1065497Anonym anvandareMember18/8 Pass 1 Intervallträning
Började med ca 10 min uppvärmning, något som visade sig vara alldels för dåligt, då jag inte var 100% uppvärmd
Tid: 15 min
Intervaller: 10 sek arbete, 5 sek vilaJag kan inte med ord beskriva hur jobbigt det här var. 5 sek hinner man fan inte ens stanna på. Och köra intervaller själv är som att bjuda in till att skita i det och gå hem. Men skam den som ger sig och jag genomled faktiskt alla 60 intervallerna. Kändes rejält bra efteråt, förutom spykänslan då
Pass 2 Fys
Blev fyspass på klubben
Värmde upp med ca 5 min hopprepKnäböj
40kg*10*10*10
Har inget powerrack på klubben, så höll nere vikternaBröstpress i trx
Kroppsvikt*10*10*10
Fick inte riktigt kontakt, men go övningTunga kettlebellsvings
32kg*10*10*10
Jädrar, den här gick riktigt bra faktiskt, fick bra kontakt o kontroll i övningenUtfall i trx
Kroppsvikt*20*20*20
10 per ben. Sista setet var bäst, då det var svårt att hålla balansenRenegade rows med kettlebells
2st 8kg*20*20*20
10 per arm. Jädrar vad den här övningen togTricepspress – stång, kopplad till ett rep med en 24kg kettlebell
24kg*10*10*10Bicepscurl – hantlar
2st 16kg*10*10*10Avslutade med en magövning
Riktigt gott pass o körde med en klubbkamrat, alltid skoj vara ett par st
En av de bättre träningsdagarna på länge. Nu ska jag äta hamburgare och njuta av livet lite
23 juli, 2012 at 13:14 #1065732Anonym anvandareMember19/7 Styrketräning- MF
Nya schemat och den 19e var det dags för första mf-morgonfys passet
Rehab axlar
Både inåt och utåtrotering i cablecross
45 rep åt båda hållenFrivändning
40kg*10*10
45kg*10*10
Viss ovana, var ett tag sen jag körde frivändningarSitups – lutande
Kroppsvikt*20
Kroppåsvikt+15kg*10*10
Inga problemChins
Kroppsvikt+15kg*10*7*6
Körde 10 på varje, men i andra och tredje sett fick jag jobba med lite upphopp mmPasset var lite stressat då jag skulle iväg under helgen, men tog förvånadsvärt bra ändå
23 juli, 2012 at 13:19 #1065733Anonym anvandareMember23/7 Pass 1 Mf – morgonfys
Var på bröllop o helgen, så hade tre dagar utan träning. Kört en del stretch samt en del övningar för nedre del av mage, enligt schema från min pt, men varit rejäl vilohelg
Rehab axlar – inåt/utåtroterande i cable
12kg per sida*50
6 kg per sida*50
20-15-15 utan vila, då jag körde en arm åt gångenFrivändning
50kg*10*10*10
Bra tryck i den, på gränsen i slutet, höjer lite nästa gångSitups – lutande
Kroppsvikt + 20kg*15*15*15
Sista set tog braChins
Kroppsvikt + 15kg*10*9*7
Klar förbättring mot senast, även om jag inte riktigt når hela vägen framBicepscurl
2 st 11kg*20*15*10
Med minimal vila mellan setenTricepspress – enarm
12kg per sida*20*15*10
Ingen vila mellanPrecis lagom, ska upp o sparras lite ikväll o har energi kvar att ta av i kroppen
23 juli, 2012 at 22:39 #1065768Anonym anvandareMember23/7 Pass 2 Kickboxning
Lite extra-pass med en kompis som gärna ville sparras lite
Värmde upp med lite hopprep för att sen direkt gå vidare med lite tekniker
2 ronder med bara boxningsserier
1 rond med endast varannan spark
1 rond med hela serier
6-8 ronder vanlig sparring
Vi körde rätt mycket hårdare idag än förra gången och gasade på lite. Jädrigt skoj. Han jag körde med är ganska ny, men lär sig snabbt och fick jobba på bra för att han inte skulle träffa för mycket. Riktigt skoj köra med honom också, då jag får chans att träna på de saker jag vill bli bättre påAllt som allt körde vi ca 45 min, sen körde jag mina magövningar och lite stretch. Roligt pass!
24 juli, 2012 at 12:40 #1065791Anonym anvandareMember24/7 Pass 1 intervaller
Finns inget som är så underbart som att vakna upp och veta att det första man ska göra på dagen är löpintervaller… Jag bara skämtar, det är ren ångest
Tid 35 min
Intervaller: 10 sek arbete / 5 sek vila15 min uppvärmning, och idag värmde jag faktiskt upp så mycket. Joggade runt, körde en del knäböj, sprang upp för lite trappor och stod även och tränade lite på stancen, för att få upp värmen
15 min intervaller.
Gick klart bättre än förra gången och jag sprang även snabbare idag. Till stor del var det nog pga att jag är lite mer van samt att jag faktiskt värmde upp ordentligt5 min nedvarvning
Lätt jogg, sen satte jag mig och njöt av solen ett par min. Men nu vill jag äta, då jag inte ätit frukost än24 juli, 2012 at 22:03 #1065824Anonym anvandareMember24/7 Pass 2 kickboxning
Jo då, även när solen skiner ska det tränas också
Uppvärmning i form av hopprep och skuggboxning
Över till 2 ronder mitsträning
Främre, bakre slag följt av främre knä
Främre uppercut, bakre slag, främre krok. Ducka under en främre krok följt av ett bakre slag, en främre krok och en bakre rundspark. Riktigt go teknikerSparring sen då. Blev 9 ronder idag
Fokus på att hitta kontakten i magen och fortsätta jobba med rena tekniker. Överlag kändes det riktigt bra och jag åkte inte på några rejäla smällar. så jag är nöjdImorgon ska jag upp tidigt och åka ut på kusten, men ska nog tusan träna lite innan
28 juli, 2012 at 17:39 #1066075Anonym anvandareMember28/7 Styrketräning
Har tränat både onsdag, torsdag och fredag, men har glömt uppdatera här och orkar inte gå tillbaka o se vad jag haft för mig
idag var det dags för träning igen, dock lite bakfull
Knäböj
70kg*10*10*10
Inte sugen alls på att kötta vikt där, så tog det lugntBröstpress i trx
På mark*10
På bänk*10
På medicinboll*10
Testade lite olika sätt att göra övningen på. Medicinboll var krångligt som tusanKettlebell-svings
32kg*10*10*10
arbetade även på att slänga tillbaka kettlebell:en, inte bara låta gravitationen göra jobbetUtfall i trx
*20*20*20
Inga problemRenegade row
2 st 8kg kettlebell*20*20*20
Blä, riktigt trött var jaghelt okej pass. ska ta det lite lugnt resten av helgen och tagga en bra vecka sen
30 juli, 2012 at 12:28 #1066171Anonym anvandareMember30/7 Pass 1 konditionsträning och prehab
Fy farao vad otaggad jag var till dagens träningspass, men det var första för veckan och tänker då inte börja veckan med ett misslyckande. Lite smått förkyld o slö tog jag mig ned till gymmet för ett intervallpass
Tid 15 min
Intervaller: 10 sek arbete, 5 sek vilaGick ju skit att köra det på löpband. blir alldels för ryckigt och man får ingen bra flow i träningen. Samt att explosiviteten jag vill få fram i baksida lår var helt borttappat. Blir garanterat att springa utomhus nästa gång istället, även om det regnar
Men svettig blev jag, och är glad över att jag kom iväg o tränade. Fortsatte med prehab som bestod av fyra övningar för knän och tre övningar för axlar. Alla med gummiband
Ska ta det lite chill nu och sen tagga till för kvällens pass med min pt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.