Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Alex Approves
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2012 at 00:14 #1070528Anonym anvandareMember
Tis 17 okt 2012 Pass 1 Styrketräning
Efter 5 dagar förkylning kickade jag igång veckan med träning. Dagen bjöd på styrketräning på förmiddagen och ett kickboxningspass på eftermiddagen
Gym: Fick info från min pt att jag ska superseta övningarna för att sedan ta 3 min vila mellan varje avklarat set. Hade läst schemat fel Inne på 3e av 6 veckor med maxstyrkeutveckling.
Superset 1
Frivändningar
40kg*3
60kg*4*3*3
2 fail, 1 fail, 1 failDrag i cable
24kg*3
30kg*4*4*4Gick helt okej, men stopp som sagt på frivändningarna
Superset 2
Renegade row
2 st 24kg*6 (3 per sida)
2 st 32kg*8*6*6 ( 4,3,3 per sida)Heavy situps på pilatesboll
21kg*4
31kg*4*4*4Renegades gick riktigt bra, men fick sänka på situps då jag fått dålig kontakt innan.
Superset 3
Utfall med skivstång (front)
50kg*3 per ben
70kg*3*3*3 per benBröstpress med hantlar på pilatesboll
2st 28,5kg*3
2 st 36kg*3*3*3Vågade inte gå på samma vikter som tidigare, då jag redan tömt en del av energin under passet. Men kändes bra
Slag i cable
24kg*4
30kg*4*4*4
Avslutade med slag, fick inte riktigt till det som jag vill, men bra rotation och kontakt i obliquerna. Avslutade med ett par min stretchPass 2 Kickboxning
Inte mycket att snacka om. Bra rejäl uppvärmning, fokus på slag och förflyttningar. Börjar hitta mitt flow och min ”smarta” boxning, vilket känns bra. Något stort är på g känns det som i min träning, då jag förhoppningsvis börjar bli ett taktisk fighter, på sätt jag inte varit det innan. Skulle vara niceAvslutade med en hel massa mat. En liten bit över 3000kcal stannade jag på idag, vilket är målet
22 oktober, 2012 at 17:40 #1070694Anonym anvandareMemberMån 22 okt Pass 1
Styrketräning
Superset 1
Utfall med skivstång (front)
70kg*6*6*6 (3 per ben)
Fortsätter nöta ny teknik i utfallet, så stannar kvar där
Bröstpress på pilatesboll
72kg*4*4*4
Gick riktigt bra, går upp o stannar på nästa vikt ett par veckor nuSuperset 2
Renegade row – hantlar ( Gått förbi maxvikt de har i kettlebells)
2st 33,5kg*8*6*6
Gick riktigt bra, lättare att hålla balansen än med kettlebell upplever jag
Heavy situps på pilatesboll
36kg*4*4*4
Klockren kontakt, ökar till nästa gångRätt kort och intensivt pass idag, var rejält sliten från lördagens sparringträff där vi körde rejäl med träning i 2,5h. Men nu är det snart dags för kvällens sparringpass igen så bara ladda på med min vitargo o köra
23 oktober, 2012 at 23:49 #1070748Anonym anvandareMemberMån 22 okt pass 2
Kickboxning som vanligt och det var tävlingsgruppen som samlades och slog lite på varandra. Vi hade även lite besök från en annan kickboxningsklubb här i göteborg så det var rejält med folk som trängdes och tränade med varandra.
värt att notera från det här passet var att vi som klubb är extremt starka och har bra grundkondition. Jämför man med andra klubben låg vi en bit framför dem. Det var dock sjukt skoj och alla var duktiga och gjorde sitt bästa. Jag hade personlig ett av de bästa passen på länge, så jag var då verkligen nöjdTis 23 okt pass 1
Börjar dagen med lite korrektiva övningar. Kör endast en kortare summering. Fortsätter att öka i höftlyft och marklyften. Får bra kontakt och kan fortsätta öka i vikter. Har lite problem med balansen i en av magövningarna, men det blir allt bättre. Överlag ett bra pass, men var förvånadsvärt trött efteråt.
Tis 23 okt pass 2
Fick äran att hålla i nybörjarpasset innan det var dags för egen träning, alltid en go uppladdning. Passet idag fick vi fokusera på förflyttningar och smarta kontringar. Mycket boxningstekniker som jag gillar. Körde mot en av mina kollegor som ligger på ungefär samma tekniska nivå som mig, så vi kunde köra på riktigt bra. Fysen bestod av en längre rond med tre slag, ett knä och en burpee som upprepades i säg 3-4 min. Vi avslutade även med en uppsjö magövningar. Pass 2 kändes rejält mycket bättre än pass 1, ungefär som det brukar
10 november, 2012 at 14:40 #1071364Anonym anvandareMember10/11 Styrketräning
Oj oj, sällan en lördagsträning var så njutningsfull som denna. Fick rejält med sömn och mat i kroppen, vilket resulterade i ett av de bästa passen den här säsongen
Styrketräning
Superset 1
Frontböj
80kg*4
90kg*4
100kg*4 – PB- kändes rejält stabilt
Bröstpress på pilatesboll
2st 38,5kg*4*4*4 – pb även här, bra kontroll hela vägenSuperset 2
Frivändning
65kg*4*4*4 – Pb, lite halvdålig teknik, men kändes rejält bra
Drag i cable-cross
36kg*4
42kg*4*4 – Pb. Bra teknik!Renegade row
2 st 38,5kg*8*8*6 – Pb igen! Sicken dag det blev, svettigt värre!Tricepspress enarm
24kg per sida*10*8*8 per sidaDragonflags
Kroppsvikt*3Underbart pass!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.