Alexander Nilsson Träningjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Alexander Nilsson Träningjournal

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 301 through 314 (of 314 total)
  • Author

Tisdag 2012-05-08

Träning: Bröst + Triceps

Bänkpress
    20 x 20kg
    12 x 50
    10 x 50
    8 x 70
    6 x 90
    6 x 100
    4 x 100
    8 x 80

Sedan blev det lite komplementövningar såsom hantelpressar (bröst) och Pushdowns (triceps).

Framöver så kommer jag enbart att skriva vilka reps/set/vikter jag har kört i basövningarna såsom Knäböj, Bänkpress, Marklyft och Pushpressar för det är dessa övningar som jag jobbar på, andra övningar lägger jag inget krut på förutom som komplement.

Torsdag 2012-05-10

Träning: Ben + Bålstabilitet

Knäböj utan bälte
    12 x 20kg
    10 x 20
    8 x 40
    8 x 60
    4 x 100
    3 x 120
    1 x 130
    1 x 140
    10 x 100 ATG

Försöker köra så mycket ATG (ass to ground) böjar som möjligt även på tyngre vikter men blir ju lite automatiskt att man inte går riktigt ända ner när det börjar bli tyngre, men har jobbat på det ett tag nu och det börjar kännas riktigt bra flera som kommenterat att jag går ganska djupt senaste tiden så det är kul.
    Tror att Atlasstenar, Däckvält och Marklyft bla kommer att få en extra skjuts om jag tränar upp bottentrycket mer.

Efter knäböjen så blev det lätta benspark samt lite tyngre baksida lår i maskin.
    Sedan blev det Bålstabilitet i vanlig ordning.

Torsdag 2012-05-10

Träning: Axlar, Biceps

Pushpress
    15 x 20kg
    10 x 40
    10 x 40
    6 x 60
    4 x 70
    2 x 80
    2 x 90
    0 x 100
    0 x 100
    6 x 80

Var väldigt nära på 100kg i pushpressen men det ville sig inte riktigt idag.
    Efter Pushpress så körde jag Hantelpressar och Rotatorcuffar för axlarna.
    Biceps så körde jag sittande Bicepscurl med z-stång och stående Hantelcurls.

Tisdag 2012-05-15

Träning: Rygg + Bålstabilitet

Marklyft utan bälte
    12 x 50kg
    10 x 80
    8 x 110
    6 x 140
    2 x 160
    2 x 175
    1 x 190
    1 x 200
    1 x 205 PB (utan bälte)

Kändes riktigt bra i marken idag, ligger endast 10kg under mitt PB med bälte, vill också tillägga att mitt PB på 215kgs lyftet med bälte så hitchade jag (drog stången på låren) så 205kg utan bälte och utan att hitcha är jag väldigt nöjd med :)
    Efter Marklyften så blev det Rodd med brett handtag och några set Latsdrag sedan 6 set med bålstabilitets övningar.

2012-05-16

Träning: Bröst + Triceps

Bänkpress
    20 x 20kg
    10 x 50
    10 x 50
    5 x 70
    5 x 70
    3 x 90
    2 x 100
    3 x 110
    2 x 110

Kändes sådär i bänkpressen har en tendens att tappa en del där ganska fort men det får jag jobba på.
    Efter Bänkpress så körde jag lite lutande Hantelpressar som sista övning för bröst.
    Sedan när det var dags för triceps så kände jag mig sugen på att testa lite Dips för det var inte igår man körde det, och det märktes både att jag inte kört den övningen på länge samt att jag gått upp säkert 10kg sen jag körde den sist.
    Så 10 Reps som max på en kroppsvikt på 92kg är väl kanske inte att skryta med direkt :)
    Sen så blev det några set smalbänk för att få ut det sista.

2012-05-19 Lördag

Träning: Ben + Bålstabilitet

Knäböj utan bälte
    12 x 20kg
    12 x 20
    10 x 50
    8 x 70
    4 x 100
    3 x 120
    1 x 130

Kände mig inte alls motiverad idag samt att knäna sa emot så det gick väldigt trögt, blev inget mer knäböj efter det.
    Körde lite en-bens benspark sen några set bålstabilitet så fick det räcka för idag.

2012-05-21 Måndag

Sittande militärpress med fri stång
    15 x 20kg
    12 x 40
    10 x 40
    5 x 50
    5 x 60
    5 x 65
    3 x 70 PB
    6 x 50

Ganska nöjd med en 3a på 70kg strikt sittande press, var ett helt okej pass idag.
    Körde sittande hantelpressar efter militärpressen samt 4 set rotatorcuffar för stabiliteten för axlarna.
    Sen så blev det sittande hantelcurl för biceps samt sittande bicepscurl med z-stång som sista övning.

På torsdag så blir det inga marklyft för ryggen för att spara på knäna och benhinnorna som jag haft sjukt ont i senaste dagarna.
    Så det blir endast träning för övre delen av ryggen men det kan vara kul för omväxlings skull.

Starka strikta pressar där, grattis till pb. Tråkigt att höra att benhinnorna och knäna krånglar, får hoppas det blir bättre med vila. Blir det nåt tävlande i strongman för dig i år?

Hence wrote:
    Starka strikta pressar där, grattis till pb. Tråkigt att höra att benhinnorna och knäna krånglar, får hoppas det blir bättre med vila. Blir det nåt tävlande i strongman för dig i år?

Tack så mycket :) ja det är väldigt tråkigt att knäna och benhinnorna strular, känns som att det går lite i perioder dedär så hoppas de blir en bra period snart.

Det blir nog inget tävlande i strongman för mig i år, har sagt att jag ska upp till 95kg morgonvikt innan jag gör något som har med strongman att göra för att ha lite mer att ge där.
    Ligger just nu på 92-93kg så det är nära, men sen så måste jag komma igång med grenträningen igen så man kommer in i det innan några tävlingar så nästa år kan det nog bli hoppas jag på :)

Själv, vad har du för planer framåt? mål, tävlingar?

2012-05-24

Träning: Rygg + Bål

Skulle inte kört några marklyft idag egentligen men det kändes ganska bra med knäna och benhinnorna så kunde inte slita mig :)

Marklyft utan bälte
    12 x 50kg
    10 x 80
    8 x 110
    6 x 140
    4 x 160
    2 x 180
    1 x 195
    0 x 205 nära men det ville inte riktigt idag, får skylla på värmen :)
    6 x 160

Kändes bra idag förutom 205kgs lyftet, ville haft den men men ibland måste man faila.
    Sen så blev det lite Rodd och Latsdrag samt lite övningar för Bålen sen var det dags att hoppas på cyklen hem i solen!

hollowm4n wrote:
    Tack så mycket :) ja det är väldigt tråkigt att knäna och benhinnorna strular, känns som att det går lite i perioder dedär så hoppas de blir en bra period snart.

Det blir nog inget tävlande i strongman för mig i år, har sagt att jag ska upp till 95kg morgonvikt innan jag gör något som har med strongman att göra för att ha lite mer att ge där.
    Ligger just nu på 92-93kg så det är nära, men sen så måste jag komma igång med grenträningen igen så man kommer in i det innan några tävlingar så nästa år kan det nog bli hoppas jag på :)

Jo det är nog klokt att lägga på sig vikt om man ska va med och fightas. Kul med strongman intresserande här på forumet, de växer inte på alla träd:)

Här är inga tävlingar inplanerade, jag tänker samma sak måste lägga på mig mer muskelmmasa och vikt, väger nästan 80kg nu, vilket är ett stort steg framåt då jag lagt på mig ca 5 kg extra 2012 hitills. Mitt mål är ju fortfarande att lyckas dra 200kg raw i mark känns en bit bort målet, ett annat mål är 100kg i frontböj, vilket känns närmare då jag utvecklat mig fort där den senaste tiden.

Ska åka och hejja på kärvarydsgänget i SSm i norrköping och där lär man väl få en hög portion av ny motivation till hösten:)

hollowm4n wrote:

Ställer ner väskor och däck på gammla gymmet imorgon eventuelt kommer det några stenar också… så nu kommer du inte undan bara å kötta på så ses vi på vaggeryds starkaste man 25 augusti :up:

Hence wrote:
    Jo det är nog klokt att lägga på sig vikt om man ska va med och fightas. Kul med strongman intresserande här på forumet, de växer inte på alla träd:)

Här är inga tävlingar inplanerade, jag tänker samma sak måste lägga på mig mer muskelmmasa och vikt, väger nästan 80kg nu, vilket är ett stort steg framåt då jag lagt på mig ca 5 kg extra 2012 hitills. Mitt mål är ju fortfarande att lyckas dra 200kg raw i mark känns en bit bort målet, ett annat mål är 100kg i frontböj, vilket känns närmare då jag utvecklat mig fort där den senaste tiden.

Ska åka och hejja på kärvarydsgänget i SSm i norrköping och där lär man väl få en hög portion av ny motivation till hösten:)

Ja det krävs ju lite massa bakom vikterna som skall flyttas :)
    Frontböj känns ju som att du kan klara rätt snart, i mark är de ju lite mer kvar men fixar du. Hade du testat att köra Ort/Mag mark schema? Kan rekomendera det alla fall :) ökat bra med det

cc4 wrote:
    Ställer ner väskor och däck på gammla gymmet imorgon eventuelt kommer det några stenar också… så nu kommer du inte undan bara å kötta på så ses vi på vaggeryds starkaste man 25 augusti :up:

Nehe blir det så nu, de e ju för jädra gött :) då skall det tränas hårt :)

2012-05-29

Träning: Ben + Bål

Knäböj
    15 x 20kg
    12 x 50
    10 x 50
    8 x 70
    5 x 90
    3 x 110
    2 x 130
    2 x 130
    1 x 130
    5 x 110
    5 x 110
    5 x 110

Har haft ont i mina benhinnor samt knäna senaste tiden men nu känns det som att benhinnorna börjar släppa men har fortfarande kvar värken i knäna.
    Träffade David på gymmet och vi konstaterade att jag står väldigt smalt när jag kör knäböj som gör att man fäller ryggen väldigt mycket när man går djupt samt att man får nästan pressa ner sig själv lite granna för att i huvud taget komma ner hyffsat djupt när man stå för smalt så det känns väldigt knöligt.
    Så jag kände efter och testade att stå brett respektive smalt och märkte skillnad direkt både i styrkan samt att det blir en helt annan belastning på rygg, ben och knän som känns mycket bättre iom att man inte fäller ryggen så mycket om man står mycket bredare med fötterna.
    Har stått lite bredare innan men av någon konstig anledning börjat köra smalt utan att märka det själv, tyckt att det inte känts riktigt som innan men så fort David sa till mig att stå bredare så kände jag igen mig igen :)
    Så om jag har tur så kan en del av mina knäsmärtor bero på detta för det känns som att det kan hänga ihop en del.
    skall också köra några dagar med Voltaren för att snabba på läkningen för knäna.

2012-05-30

Sittande militärpress med fri stång
    15 x 20kg
    12 x 20
    10 x 20
    8 x 40
    6 x 50
    6 x 70 PB (film)
    2 x 80 PB (film)
    5 x 70
    4 x 70
    7 x 60

Gick riktigt bra idag så det blir en liten film från militärpressen.
    Körde lite rotatorcuffar efter militärpressen sen så blev det några övningar biceps
    där jag körde sittande stångcurl med z-stång samt stående hantelcurls.

[youtube=6Ac81Fs8-_8]

2012-06-08

Träning: Ben

Knäböj utan bälte
    15 x 20kg
    12 x 20
    10 x 40
    8 x 60
    6 x 80
    4 x 100
    4 x 120
    4 x 130
    1 x 140
    1 x 150
    8 x 120

Idag så gick det riktigt bra, nästan ingen smärta alls i knäna och ett bra tryck i benen och bålen kändes stabil.
    Så det blev upp på 150kg och vände utan bälte, djupet var väl gränsfall om de var godkänt men det är mest för att jag inte vågade riktigt på den vikten iom att jag inte lyft det på ett tag.
    Mitt PB med bälte ligger på 155 så det känns som att jag kommer att plocka på en del kg i knäböj äntligen om knäna vill hålla ett tag nu.
    David var med och puschade på och kollade lite teknik och djup och det är alltid kul!

Skulle ha kört lite Bålstabilitet idag efter knäböjen men det blev istället in och känna lite lätt på däcken och väskorna som har kommit ner på gymmet och det kändes som att det kan gå ganska bra så fort jag börjar komma igång med det igen, känns som att viktuppgången har varit till nytta då jag kunde trycka till lite mer med kroppen.

Viewing 14 posts - 301 through 314 (of 314 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.