Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Angel´s nya satsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 december, 2006 at 22:46 #85495Anonym anvandareMember11 december, 2006 at 22:46 #878061Anonym anvandareMember
Det blev dags för en ny träningsjournal då den gamla blev så hackig av olika orsaker och för att jag behöver en ”restart”
Vem är då jag?
Angelica är namnet..
Jag har tränat till o från sedan 1999 ca. Styrka, löpning, spinning, inlines, yoga, core och allt som engagerar hjärtat likväl som kroppen.
Just styrketräningen ligger mig varmt om hjärtat då jag fastnade för hur man kan forma kroppen med lite vilja.Jag har levt hela mitt liv med normalvikt men förra året gick jag upp 16 kg.
De kilona har jag sedan kämpat med att gå ner..
Det går inte så bra, men nu är det nya tag..Jag har fastnat lite i en ond psykisk stresscirkel (enlikgt läkare)
Gått upp i vikt, aldrig behövt gå ner förut, tränar redan mycket och äter bra.
Vad göra mer? Varför händer inget? Hela garderoben full av kläder i stl. 38.
Satsat för fullt i flera veckor, inga direkta resultat, gett upp för att sedan försöka igen, då blir man sjuk..Just nu har jag vart ganska inaktiv sedan nov..
Dels p.g.a tenta och dels p.g.a sjukdom.
Jag har astma och den förvärras grymt några veckor varje höst/vinter då vädret slår om..
Hostar nätterna igenom, tar stark hostmedicin, blir snurrig och seg, får ingen luft o.s.v..Smygstartade förra veckan med lite styrka+cardio (Det blev 3 dagar av 4 tränat. Bättre än inget)
Därifrån startar jag idag.. 11/12-06
ÅLDER: 28
LÄNGD:1.77
VIKT: 86 kgMÅL: Att komma i mina kläder igen 31/5-07[/b]
Träningen december ut:
MÅNDAG: Rygg/mage
TISDAG: Bröst/axlar
ONSDAG: VILA ev. Cardio
TORSDAG: Ben/Mage
FREDAG: Armar
CARDIO: 20-30 minuter efter varje styrkepassMinimål under dec.. Träna 4 dagar/vecka..
Ev. läggs något spinning/core/yogapass till under veckan då det passar.
MAT: Ca 2300 kcal till att börja med.
Mått kommer i morgon..
Jag kommer inte att väga mig något nämnvärt ofta
då jag tycker att måtten visar mer.Angel[/b]
11 december, 2006 at 22:49 #878062Anonym anvandareMemberLycka till! och kör hårt nu :up:
11 december, 2006 at 22:54 #878063Anonym anvandareMemberLycka till tjejen! Kommer hålla lika bra koll på denna journalen som jag gjorde med den förra och sparka dig i häcken när det behövs :p
Hoppas att du känner dig bättre psykiskt, det sätter många käppar i hjulen innan man ordnat upp det.Som sagt lycka till nu
11 december, 2006 at 22:58 #878064Anonym anvandareMemberdeadlift wrote:Lycka till! och kör hårt nu :up:TACK!
Ska börja med att lägga in dagens pass + mat..
Och tänka på att jag faktiskt kom iväg till gymet
trots sömnbrist och andnöd:)11 december, 2006 at 23:02 #878065Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Lycka till tjejen! Kommer hålla lika bra koll på denna journalen som jag gjorde med den förra och sparka dig i häcken när det behövs :p
Hoppas att du känner dig bättre psykiskt, det sätter många käppar i hjulen innan man ordnat upp det.Som sagt lycka till nu
TACK, Charlotte
Sparkar kan man aldrig få för många. Jag lär behöva dem nu.
Segt att dra sig iväg när hela kroppen bara vill sova:(
Men jag kör på lugnt och försiktigt.
Huvudsaken är ju att jag rör på mig..Psyket trasslar fortfarande till det.
När man vet hur man sett ut och hur dagsläget är så dalar allt men
HEY, vet du vad?? Jag är frisk (nästan) och har två ben och två armar så det är rätt okej med mig ändå..Nu kör vi//ANGEL
11 december, 2006 at 23:13 #878066Anonym anvandareMemberMÅNDAG 11/12[/b]
Så var det dags att dra igång lite lagom efter 5 veckors ”vila”
STYRKA: RYGG/MAGE
CHINS I MASKIN:
4 x 13, 36 kgRAKA LATSDRAG:
3 x 12, 15 kgRODD I MASKIN:
4 x 15, 40 kgBAKSIDA M. REP:
3 x 12, 15 kgKORSRYGG I MASKIN:
3 x 10, 40 kgCRUNCHES PÅ BOLL
3 x 10CRUNCHES (BÖJDA BEN)
3 x 10CARDIO: 30 minuter, Gluteal på CT
Tungt, svettigt men ack så SKÖNT.. Träning är livet!!
MATEN:
FRUKOST: rågbröd, light kaviar, ägg, juice, minimjölk, thé
LUNCH: Kyckling, fullkornspasta, wokgrönsaker
MELLANMÅL: SWE BAR, banan
EFTER TRÄNING: Gainomax
MIDDAG: Nötfärs, fullkornspasta, minikeso, grönsaker
KVÄLLSMÅL: Keso, solrosfrön, äpplemosCa 2200 kcal
12 december, 2006 at 09:04 #878067Anonym anvandareMemberJag tycker då inte det ser ut som att du tappat särskilt mycket i styrkan, har jag fel?
Ang psyket så förstår jag att det är svårt när man tänker på ”hur det var innan” men ofta hänger man kvar i detta för länge och ingen mår bra av att titta bakåt, se framåt istället och se denna viktminskningen som något som du gör bara för Din skulle och för att Du ska må bra!
12 december, 2006 at 11:31 #878068Anonym anvandareMemberHej tjejen!
kul o träffa dig på mässan!
lycka till med din träning!
KRam Tess
12 december, 2006 at 14:35 #878069Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Jag tycker då inte det ser ut som att du tappat särskilt mycket i styrkan, har jag fel?Ang psyket så förstår jag att det är svårt när man tänker på ”hur det var innan” men ofta hänger man kvar i detta för länge och ingen mår bra av att titta bakåt, se framåt istället och se denna viktminskningen som något som du gör bara för Din skulle och för att Du ska må bra!
Nej, jag har nog inte det:9
Det sitter ju i psyket det med..
Nästa vecka då kör jag på för fulla muggar igen..
Om luftrören tillåter. Det är ju det här med syresättning och styrketräning:) Det måste ju klicka..Nu ser jag bara framåt.. Mot beach-07 i min gamla bikini (ny som aldrig hann bli använd iofs)
Små små mål och roliga belöningar så som massage och att komma i de ”gamla” kläderna hägrar..
Det ska nog gå bra det här..
Tack för stödet..Har du ingen träningsjournal??
12 december, 2006 at 14:40 #878070Anonym anvandareMemberTess wrote:Hej tjejen!kul o träffa dig på mässan!
lycka till med din träning!
KRam Tess
Tack Tess..
Detsamma även om det blev en snabbis.
Det var ju skönt att vi redde ut vilka vi var..
Annars hade du väl gått & undrat var det var för galning som glodde på damtoan:pHoppas du hade trevligt?! Var du kvar till söndagen också?
Kram
12 december, 2006 at 17:58 #878071Anonym anvandareMemberIQA wrote:Har du ingen träningsjournal??Inte ”än”! PT:n ordinerade vilovecka och en snällare kost så att jag inte skulle gå in i väggen, har dessutom varit lite väl viktstressad så nu är det lugnt december ut. Men sen hade jag tänkt starta en i januari tror jag, lite rädd för att ingen ska läsa och kommentera 😮
Lycka till nu Så står jag vid sidan om och hejjar på ett tag till12 december, 2006 at 18:15 #878072Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Inte ”än”! PT:n ordinerade vilovecka och en snällare kost så att jag inte skulle gå in i väggen, har dessutom varit lite väl viktstressad så nu är det lugnt december ut. Men sen hade jag tänkt starta en i januari tror jag, lite rädd för att ingen ska läsa och kommentera 😮
Lycka till nu Så står jag vid sidan om och hejjar på ett tag tillJag vet en som kommer kommentera & göra inlägg iaf:emo-thumb
Mmm, jag håller mig ganska lugn december ut med så blir det lite hårdare efter jul/nyår..
Det är ju ingen direkt diet för att komma ner i 14% fett jag kör
utan bara en get fit-kampanj..
Och för att jag vill må så bra som möjligt här och nu som det bara går..Angel
12 december, 2006 at 18:29 #878073Anonym anvandareMemberTISDAG 12/12[/b]
STYRKA: BRÖST/AXLARHANTELPRESS
3 x 12, 11 kgFLYES (SNEDBÄNK)
3 x 14, 6 kgBAKSIDA (C.C, stående)
3 x 10, 5 kg
BAKSIDA (MASKIN)
3 x 10, 20 kgAXELPRESS (MASKIN)
3 x 10, 20 kgHANTELLYFT ÅT SIDAN
3 x 10, 5 kg
DRAG TILL HAKAN
3 x 10, 15 kg
CARDIO: stepmaskin, motstånd 8, 30 minuter
Det kändes bra. Lätt och skönt pass..
Det känns gudomligt att ha kommit igång igen..MATEN:
Frukost: Fibergröt, juice, ägg, minimjölk, äpplemos
Mellanmål: clementin, banan, kaffe
Lunch (UTE): Pastasås (kyckling, grädde, paprika, purjolök), pasta, vitkål, champinjoner, keso, stekt fläsk, koljafilé, cremé fraiche sås, mineralvatten
Mellanmål: Kesella, jordgubbar, honung, minimjölk
Efter träning: Gainomax
Middag: Lax, spenat
Kvällsmål: Whey-80, minimjölkCa 2500 kcal
13 december, 2006 at 09:39 #878074Anonym anvandareMemberONSDAG 13/12[/b]
Morgonpromenad avklarad..
Det var meningen att jag O mamma skulle iväg till Gbg & tittat på systersonens lussefirande, men det råder typ undantagstillstånd där (nästan)
Så vi tog beslutet att stanna hemma:(MÅTT & VIKT 13/12-06
84,9 kg
Arm: 32 cm
Knä: 47 cm
Lår: 69 cm
Midja: 79 cm
Stuss: 110 cm
Bröst: 95 cmInget skoj, men nu kan det bara bli bättre iaf..
10/7-06
79,9 kg
31,5 cm
44 cm
67 cm
76,5 cm
105 cm
92 cmÖkning sedan sommaren i mått, Ca 14 cm & vikt:(
Bara att köra på.. Jag ska se om jag hinner med ett pass till idag..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.