Angel´s nya satsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Angel´s nya satsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 280 total)
  • Author

Skönt med lite vila från träningen även om du inte har vilat från något annat.. Bra pass du körde igång med också :D Hur ser veckan ut i övrigt rent träningsmässigt?
    Kram

Aroha: Mmm, vila behövs ibland. Jag behövde en paus från allt.
    Jag tror t.o.m att jag blir stressad av att vara här inne på forumet ibland:(
    Högpresterande, vältränade människor som aldrig missar ett pass O så jag…hehe
    Man ska aldrig jämföra men ibland är det f-n så svårt.. Minsta lilla att mitt liv faller ur rytm så tappar jag motivationen för träning (eller typ allt), vill bara rulla ihop mig under täcket & möjligtvis sticka fram näsan för att läsa lite (skönlitteratur så klart)
    Karlstad, 28-29 mars..
    möjligtvis sammanträffande med en trevlig ”dam”??

:|

Charlotte_ wrote:
    Skönt med lite vila från träningen även om du inte har vilat från något annat.. Bra pass du körde igång med också :D Hur ser veckan ut i övrigt rent träningsmässigt?
    Kram

Hej tjejen..
    Kul att höra ifrån dig.. Ja, jag tänkte att jag börjar lite lätt:D

I morgon: bröst/axlar/bål + 30 min cardio efter.
    Ons: vila, långpromenad om tid finnes
    Tors: Rygg/bål+cardio
    Fredag: (lite ångest här) Styrka egentligen men samtidigt är det ett morronpass jag vill gå på + afro power dance som jag verkligen funnit & d blir nog lite mycket så ev. spinn och afro
    Lördag: Ev. armar+cardio
    Söndag: vila

Så är min vecka ihopknåpad. Hur går det för dig då?

IQA wrote:
    Jag tror t.o.m att jag blir stressad av att vara här inne på forumet ibland:(
    Man ska aldrig jämföra men ibland är det f-n så svårt.. Minsta lilla att mitt liv faller ur rytm så tappar jag motivationen för träning (eller typ allt), vill bara rulla ihop mig under täcket & möjligtvis sticka fram näsan för att läsa lite (skönlitteratur så klart)
    Karlstad, 28-29 mars..

det där allt-eller-inget- tänket är du inte ensam om att ha. många som satsar som du och jag har det…det är värt att jobba med. hur farligt är det att missa ett pass då och då? om man är en person som nästan aldrig vilar från sin träning så kan ju ett missat pass ibland bara göra susen…
    o sen kanske du inte ska tro på allt flit som alla plitar ner i sina trådar :|
    bättre att köra rent spel tycker jag!! visar på mänsklighet… :up:

IQA wrote:
    Jag tror t.o.m att jag blir stressad av att vara här inne på forumet ibland
    Karlstad, 28-29 mars..

Nej jag ska dit 5-8 mars redan… Synd!

Detta om att vara allt eller inget känner jag väl igen… Samma dag som jag insåg att jag måste pausa från gymmet käkade jag pizza för första gången på säkert 1½ år.

Men en sak verkar du ha missat….

– Kan det inte vara så att alla dessa högpresterande människor faktiskt har träningsdagböcker här på forumet?
    – Jo…
    – Så är det så konstigt om de bara skriver om när de tränar?
    – Jo…
    – Och du bara läser när de skriver? ;)

Alltså, helt ärligt, det händer faktiskt att folk inte är så perfekta som de verkar – de låter bara bli att skriva det då. Klart att man inte skriver om dåliga dagar (eller jag tror många inte gör det). Tänk så istället – så känns det bättre. :friends: Forumet är till för att hjälpa en på traven inte ge en ångest!

athleticmia wrote:
    det där allt-eller-inget- tänket är du inte ensam om att ha. många som satsar som du och jag har det…det är värt att jobba med. hur farligt är det att missa ett pass då och då? om man är en person som nästan aldrig vilar från sin träning så kan ju ett missat pass ibland bara göra susen…
    o sen kanske du inte ska tro på allt flit som alla plitar ner i sina trådar :|
    bättre att köra rent spel tycker jag!! visar på mänsklighet… :up:

p r e c i s :emo-thumb

Maria du är alltid så klok – vad vore forumvärlden utan dina kloka och stödjande inlägg? ;)

Aroha wrote:
    Nej jag ska dit 5-8 mars redan… Synd!

Detta om att vara allt eller inget känner jag väl igen… Samma dag som jag insåg att jag måste pausa från gymmet käkade jag pizza för första gången på säkert 1½ år.

Men en sak verkar du ha missat….

– Kan det inte vara så att alla dessa högpresterande människor faktiskt har träningsdagböcker här på forumet?
    – Jo…
    – Så är det så konstigt om de bara skriver om när de tränar?
    – Jo…
    – Och du bara läser när de skriver?

Alltså, helt ärligt, det händer faktiskt att folk inte är så perfekta som de verkar – de låter bara bli att skriva det då. Klart att man inte skriver om dåliga dagar (eller jag tror många inte gör det). Tänk så istället – så känns det bättre. :friends: Forumet är till för att hjälpa en på traven inte ge en ångest!

LOL, du får mig då alltid att tänka till..
    Jag tror att alla är lika ”ärliga” som jag. En träningsdagbok för mig är något man dokumenterar i med & motgång annars visar det ju inte rätt.. Så jag ser nog världen väldigt svart eller vitt:)

Jag blir hjälpt här absolut men ska se till mig själv helt & hållet i fortsättningen. Det är ju för min egen skull jag tränar.

Synd att det aldrig blir någon ”dejt” i Karlstad då.. Du slutar väl nu till sommaren också?

Keep up….

Det är bra att ta en paus ibland – det behövs! Tyvärr kommer man alltid på det lite för sent, jag hamnar som du också i det läget att jag inte vill röra mig ur fläcken på hela dagen ibland, ligga kvar under täcket… I det läget är det bra att ta en paus, vila huvudet lite! Som flera tidigare skrivit, så är nog många men alla skriver det inte… :)

TISDAG 20/2[/b]

Styrka: Bröst/axlar/bål

Hantelpress (plan bänk)
    3 x 10, 13,5 kg

Flyes på boll
    3 x 10, 6 kg (svårt)

Axelpress (utan stöd)
    3 x 10, 9 kg

Hantellyft åt sidan
    3 x 10, 5 kg

Baksida Pec-deck
    3 x 10, 15 kg

Baksida C.C på boll
    3 x 10, 5 kg (rolig ny övning)

Sitdown
    10, 8

CARDIO:
    Intervaller, löpband, 30 minuter

Vad är sit down för något och vad blidde det för övning för baksida axlar i cc, liggande eller?
    Duktig e du som vågar prova på med bollar och grejjs, det har jag inte ens tänkt på att prova
    kram

Charlotte_ wrote:
    Vad är sit down för något och vad blidde det för övning för baksida axlar i cc, liggande eller?
    Duktig e du som vågar prova på med bollar och grejjs, det har jag inte ens tänkt på att prova
    kram

Hm, du sitter på sittknölarna på golvet med knäna nära rumpan & rullar sakta sakta, kota för kota ner helt i golvet. Vänder och går upp igen, sträcker händerna mot taket & gör dig lååång…. Jobbigt värre..

Mmm, liggande fast jag vet inte vad man kan ska kalla det för egentligen så är det nästan bara huvudet som är i bollen. grymt skön..

Jag har bett medlemstränaren lägga in mycket bålstabilitet eftersom jag har denna förbålna vridning på bäckenbenet.
    Peppar peppar så har det onda hållit sig bort i 4 1/2 vecka.:yahoo:

I morgon är det vila, tvätt, vfu och allmänt flummigt:)

Krams

Aroha wrote:
    p r e c i s :emo-thumb

Maria du är alltid så klok – vad vore forumvärlden utan dina kloka och stödjande inlägg? ;)

så klok så :| försöker leva efter det själv oxå :D

ONSDAG 21/2[/b]

Aroha, Mia, Marmeladova & Charlotte: Gott att ni håller ett öga på mig, töser:) Jag behöver lite uppmuntran ibland..

Nu har jag resten ”vilodagen” framför mig.
    Dagen hittills (7-nu) har gått åt till tvätt & plugg men nu får det vara bra.
    En liten promenad har jag väl tänkt mig om minusgraderna tillåter annars blir det soffliggande med nya Body.

Nöjd med nya träningsschemat: Riktigt go träningsverk i bröst & axlar idag
    I morgon är det dags för favvogruppen: RYGG ;) Och någon slags cardio..

Ahh rygg :D det ser vi fram emot, hoppas att plugget gick bra sen idag och att du kan vila dig ordentligt ikväll
    Kramar

Funderade vart du försvunnit :) Hoppas allt flyter på nu. Lycka till på ryggpasset!

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 280 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.