Angel´s nya satsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Angel´s nya satsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 280 total)
  • Author
    IQA wrote:
    Sugen på benträningen i morgon..

Det är väl snart dags för vikt & mått..så jag inte får skäll..
    Jag tror inte det hänt så mycket sen senast. (julen var hård) :)
    Men nu är det nya dagar, nya möjligheter..

Jag ska avklara tentan i morgon så är det full fokus på träningen sen.
    Vännen som jag har fått med mig på morgonen nu är sugen på spinning fredag morgon, pilates onsdagar & Body Jam på söndagar.. :up:
    Så jag lägger nog till några pass ett tag & ser hur det går..

Nu får jag väl återgå till teknikföreläsningen
    Morgonpromenix inställd imorrn. Magnetismföreläsning istället..

:|

Hoppas tentan går bra! :up:

Tack för alla lyckönskningar..

Ack den pressen, den pressen att fixa detta:)

Tenta 10-13, sedan i eftermiddag ska vi till provgymet & prata med en medlemsrådgivare. Ställa massa frågor om ev. förbättringar & så:nod

Så får vi se hur det blir. Lutar mest åt det gamla vanliga gymet ändå..

FREDAG 19/1[/b]

Vilodag igår, helt färdig både fysiskt & psykiskt efter tentatiden..
    Men nya tag idag..

Morgonträning: Spinning, 45 minuter aktiv tid, 15 minuter cool down+stretch

Styrka: Ben/armar

HACKLIFT
    3 x 15, 30 kg (långsamma)

LiGGANDE BENCURL
    3 x 12, 15 kg

BENSPARK
    3 x 10, 30 kg

HANTELCURLS
    3 x 10, 9 kg

PUSHDOWNS
    3 x 12, 15 kg

ENARMS, CABLE
    3 x 10, 10 kg

Lätt & skönt pass idag..

MATEN
    7.50 gainomax
    8.15 ägg, polarkraft optimal, kaviar, juice
    10.15 Kaffe, grovt bröd, skinka, ost, paprika
    12.45 Räksallad, guacemole, loka citron, grov fralla
    15.45 Jordnötssmör, äpple
    18.30 Kyckling, quinoa, blomkål/broccoli, low carb shake
    21.30 Kesella, jordgubbar

FETT 23%
    KOLHYDRAT 40%
    PROTEIN 37%

2030 Kcal

Hm, enligt Hälsovakten så har jag ständigt brist på natrium/kalium.. Är det hälsoskadligt tro..??

SÖNDAG 21/1[/b]

Vilodag+ätardag igår, lördag. Jag rände runt på stan i 2 timmar + cyklade i snöstorm. Det var min träning…

Mat: Ciabatta m. ost & skinka, vatten, kaffe Mocca, chokladboll, vatten, semla, pralin,
    knäckklubba, Baugette m. kebabröra, Äpple, smågodis, partysnacks, 1 glas rödvin, hallonsoda, 1 flaska julmust (:o )
    varm smörgåstårta (bacon, färska champinjoner, röd aprika, purjolök, mager fracihe, polarkaka, tomater, riven ost) sallad, tomat, gurka, rapsolja…
    Mätt & belåten hela dagen:)

I dag SÖNDAG har jag jobbat 7-15.30.
    Så det var min träning.. Jag är helt slut efter en sådan söndag..
    Lyft brödkartonger, dragit pall och gått konstant, ca 6 h.
    Cykel till jobbet & hem: 24 minuter.
    Rask promenad: 15 minuter

MATEN:
    6.15 Axa proteinbröd, ägg, kaviar, juice, osockrad fibervälling
    9.30 kesella, jordgubbar, 2 tsk honung
    12.30 Kyckling, sås, quinoa, blomkål/broccoli
    15.30 mandlar
    18.30 Kycklingpytt, ägg, morot, rödbetor, mini keso, loka
    21.00 Whey-80, minimjölk

22% Fett
    43% kolhydrat
    37% Protein

2000 kcal

TRÖTT…
    Jag får se om det blir någon morgonpromenad i morgon. Luftrören tål inte denna kalla luften som kom nu.. *rossel*

Riktigt nice fredaags pass där, inte fel.. :)

TISDAG 23/1[/b]

Gee: Tack:)

Veckan blir lite blandad för min del. Ingen motivation att träna styrka på det ”nya” gymet & jag har inte råd att ha kort på 2 ställen så vi får se hur det blir.

Idag blir det nog iaf ett skidinspirerat styrkepass med en kanoners instruktör.
    50 galna minuter styrka följs av 60 minuter spinning. *me like alot*

Sedan lite core, musklestyrkapass & spinning är väl det som är tänkt i veckan. Bara ha skoj..
    Inga morgonpromenader i 100 knyck på ett tag. Luftrören ras igen p.g.a kylan :(

Nu ska jag dra på mig vinterkängorna & promenera i sakta mak till skolan. Så jag får lite frisk luft ändå.

IQA wrote:
    TISDAG 23/1[/b]
    Veckan blir lite blandad för min del. Ingen motivation att träna styrka på det ”nya” gymet & jag har inte råd att ha kort på 2 ställen så vi får se hur det blir.

Idag blir det nog iaf ett skidinspirerat styrkepass med en kanoners instruktör.
    50 galna minuter styrka följs av 60 minuter spinning. *me like alot*

Sedan lite core, musklestyrkapass & spinning är väl det som är tänkt i veckan. Bara ha skoj..
    Inga morgonpromenader i 100 knyck på ett tag. Luftrören ras igen p.g.a kylan :(

Nu ska jag dra på mig vinterkängorna & promenera i sakta mak till skolan. Så jag får lite frisk luft ändå.

Hejsan
    synd med gymmen..Men det låter som om du kommer att ha en riktigt bra vecka träningsmässigt ändå :) Spinning är så jäkla skönt!
    Morgonpromenader i minusgrader är inte kul..Jag har blivit van vid plusgrader här nere så -3 är döden nu.
    Ha det bra :friends:

Ja de är inte kul när man inte har råd att träna, de är riktigt tråkigt. Illa med dina luftrör, hoppas de blir bättre :)

ONSDAG 24/1[/b]

Morgoncardio: CT 50 minuter
    Lunchpass: Spinning, 45 minuter

Ur form på alla sätt och vis..
    Det är astråkigt när luftrören krånglar. När jag inte får ordentligt med luft så blir allt så mycket jobbigare.
    Men jag försöker gno på iaf..
    Jag har så lätt att ge upp allt iaf gällande träning & så om det går mig emot det minsta.
    Annars i livet så är jag en fighter men gällande sådant så ger jag upp så lätt. En av mina svagheter:

Annars så blir det plugg & sedan softning resten av dagen.

IQA wrote:
    ONSDAG 24/1[/b]

Det är astråkigt när luftrören krånglar. När jag inte får ordentligt med luft så blir allt så mycket jobbigare.
    Jag har så lätt att ge upp allt iaf gällande träning & så om det går mig emot det minsta.
    Annars i livet så är jag en fighter men gällande sådant så ger jag upp så lätt. En av mina svagheter:

Hej vännen! [/b]Jag vet att du har stora mål tjejen :up: Försök att se dig själv och känna känslan när målet är uppnått ;) Varje dag och varje träningspass är ett litet steg närmare… Kämpa på nu för du är en riktig fighter och jag tror stenhårt på dig och dina tänkta och snart uppnådda framtidsdrömmar. Kram Linda

IQA wrote:
    ONSDAG 24/1[/b]

Ja de är inte lätt ibland. Men du klarar de säker ;) Fighter for life..![/b] :buttrock:

LiMi wrote:
    Hej vännen! [/b]Jag vet att du har stora mål tjejen. Försök att se dig själv och känna känslan när målet är uppnått ;) Varje dag och varje träningspass är ett litet steg närmare… Kämpa på nu för du är en riktig fighter och jag tror stenhårt på dig och dina tänkta och snart uppnådda framtidsdrömmar. Kram Linda
    Gee wrote:
    Ja de är inte lätt ibland. Men du klarar de säker ;) Fighter for life..![/b] :buttrock:

Tack för att du/ni tror på mig..
    Jag vet ju att det största felet man kan göra är att tro att man inte fixar något. Jag brukar alltis säga det åt andra.
    Tro & se dig själv fixa vad du vill göra så gör du det.. Själv gnäller jag bara vid minsta motgång:p

Angelica

TORSDAG 25/1[/b]

Vaknade vid 7 idag. Jag bestämde mig för att skippa morgonträningen idag.
    I går efter Ct så fick jag så ont i ryggen. J
    ag tror det blir fel lutning på den maskinen som de har där för mitt bäcken. Det blev ett varmt bad & tabletter istället för mer träning.

Jag som skulle gått på ett box´n kick pass idag.. Det är så jättekul ju;)
    Jag lät bli p.g.a ryggen..
    Men jag ska på behandling senare idag så jag hoppas att det blir bättre igen.

Tränar när det går & försöker hålla igång.

Kom igen nu tjejen, detta klarar du. Det är som Limi säger att under varje träningspass så är man ett steg närmre sitt mål! Och du kommer nå ditt mål bara du själv bestämmer dig för att göra det.
    Dock är det tråkigt att saker som din rygg och luftrör ska sätta käppar i hjulet för dig.. Ha det så bra idag och hoppas att det blir bättre med rygge
    Tänker på dig, kramar

IQA wrote:
    Tack för att du/ni tror på mig..
    Jag vet ju att det största felet man kan göra är att tro att man inte fixar något. Jag brukar alltis säga det åt andra.
    Tro & se dig själv fixa vad du vill göra så gör du det.. Själv gnäller jag bara vid minsta motgång:p

Angelica

Så ska de fan låta.. Wow[/b] :nod

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 280 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.