Anna siktar mot scenen -07

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna siktar mot scenen -07

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 216 total)
  • Author

Då var det dags igen.
    2006 tävlade jag som junior i BB på decembercuppen samt Luciapokalen. Det var förbaskat skoj.

Nu däremot är tanken att jag ska slänga på mig högklackat, Body Fitness scenen väntar. Men jag får se om jag kan hålla mig borta från BB scenen…jag är trots allt junior iår också nu med de nya reglerna. Att få sin egen tid i rampljuset under det fria programmet, att få showa lite, är ju obetalbart.

Namn: Anna Andersson
    Ålder: 23 (snart fyllda)[/b]

Vikt: 72kg
    MIdja:78:o
    Navel:88
    Arm:35,5 (flexad)[/b] 33(oflexad)[/b]
    Stuss:102
    Lår:60
    Vad:38
    Bröst/rygg:93
    De sista kilona över 70 strecket var onödiga…förbättrar inte siffrorna direkt.

Träningsbakrund:
    Ridning och skoljympan lade grunden.
    Efter högstadiet hittade jag till gymmet. Tyckte att det var hur kul som helst direkt att lyfta vikter. Tyvärr har jag inte varit seriös regelbundet utan gett upp på vägen eller ”glömt av” träningen till fördel för annat.
    Seriös vet jag inte när man blir. Jag har kul!

Kostupplägg 7 dagar i veckan och som planen ser ut blir det inte några grisätardagar, däremot kommer jag fylla rejält med kolisar vissa dagar.
    För tillfället ligger jag på runt 2700kcal om inte mer. Mat är bra för musklerna.

Styrka blir till en början 4 dagar i veckan, 1 konditionspass samt 5 morgonpromenader varav 2 är 90min.

Har börjat lite smått genom att utesluta allt onyttigt. Fom imorgon blir det schemalagd mat.

Skriver in upplägg allteftersom.

Finns mer info i min blogg hur träningen sett ut det senaste.

Anledningen till att jag valt att sriva här är för att jag behöver en fet spark i baklyktan. Måste ha ögon på mig för att inte lägga ner. Nu har jag givit ett löfte.
    Jag skall kämpa hela vägen fram till den stora dagen!

detta kommer bli riktig grymt. nice to have you back here

härligt at du e på G igen Anna! kör hårdast :emo-thumb

Grymt att ha dig tillbaka. Lycka till med BF-satsningen. Skall bli mkt spännande.

VAd kul att du ska köra BF! Tror att din snygga kvinnliga fysik kan passa för det! :)

Ska hålla koll på dig ;)

Lycka till!!

o vadå ”lägga ner”….du har ju redan bestämt dig eller hur? Då blir det ju av…

Morgonpromenad 40min.
    Benträning senare under dagen.

Vanessa
    Det får vi hoppas, tackar!

Mia
    Alltid! Du med.

Afanatic

Tackar.Ska göra mitt bästa. Hur spännande det blir beror på motståndet ;). Jag kan bara göra mitt bästa.

athleticmia

Tack! Den kommentaren från dig ska jag leva på! Vi får hoppas du har rätt. Behöver ögon på mig de dagar längre framöver när allt känns piss och man kommer till läget där man undrar vad f*n man sysslar med egentligen…
    Läser din blogg, du skriver en hel del tänkvärda saker emellanåt.

Frida
    Alltid kul med mål, det är vad som dirver mig framåt, inte bara inom träningen.
    Jo, risken är STOR att det blir återfall när jag blivit stor kanske ;)
    Klart vi ska synas i skogarna!

Åh, va skoj! Jag tror definitivt att du kommer göra bra ifrån dig på BF scenen. Din fysik passar bra in där. Sen är det ju inte omöjligt att köra BÅDE BF och BB :P Nu ska jag följa dig och piska lite när det behövs!!

Go for it!! :nod

Ja, vad kul att du ska köra igen. Ska se till att sparka dig i baken ibland. Mitt sätt att sparka mig själv i baken är att gå in och läsa andras journaler ibland!

Håller med om att kilona över 70 är allmänt onödiga! Hade också tänkt att jag skulle skippa grisätardagarna denna dieten, men jag har ångrat mig. När jag väl börjar på kolisarna kan inget stoppa mig Dessutom funkade det förra dieten.

Självklart ska du testa på BF om du vill fast hag tror liksom Frida att du återvänder till BB igen! Hade jag själv haft massan, hade jag kört BB, mycket roligare att få showa och spänna lite än att stå som en fågelskrämma i klackar och bling:p Det ena utesluter inte det andra, dessutom är du ju jätteung!!!

Nu är dagens styrkepass avklarat. Ett helt ok pass. Hyffsat tunga knäböj och lättare med fler reps i andra övningar. De gående utfallen är riktigt goa! Lätta till vikten men grymt påfrestande efter 5 set.
    Så här såg upplägget ut.

Knäböj ökar för varje gång det senaste, den mentala biten sätter stopp ibland….[/b]
    stång*15, 60*8 djuupa, 70*8, 90*3,5, 90*4, 100*1,5, 70*10

Gående utfall hatälskar
    12,5*14s, (4set), 12,5*16 (totalt 5 set)[/b]

Liggande lårcurlGrym kontakt
    20*15, 25*7, 25*10

Bensparklätt
    30*10, 35*6

Snart blir det en lättare kvällspromenad på ca 30min. Är hungrig, sak slänga ihop prottepankisar nu med frukt på.

Cinnabon
    Hehe, ja omöjligt… Kul att du tror min fysik passar in där. Återstår att se hur slutreslutatet blir. Lite bättre, hårdare och med klackar!
    Spank me!

Silvia
    Jo, visst är det insprierande att läsa konkurrenters journaler ;)
    Mina ätardagar under föra dieten var grisiga och inte bra för den mentala biten efteråt. Jag visste inte vad äta ”normalt” var…
    Jo risken finns att det blir BB i framtiden älskar att showa. Kanske får lite svårt får att stå still i Bf.

Jasså, du kan inte hålla dig borta, trots allt vad du fick utstå…! :|

Jonas Lundberg wrote:
    Jasså, du kan inte hålla dig borta, trots allt vad du fick utstå…! :|

Utstå? Fick ju grymme hjälp:P
    Det är ett gift som smakar mer än vad det kostar.
    Älskar diet, tävling och att lyfta tungt! Det är ett bra komplement till övriga livet.

Morgonpromenaden avklarad, lite sen. 100min blev det idag.

Axlar, biceps, trapz senare.

Gårdagens kost 2500kcal.

Ska bli roligt att följa dig,ska du upp på scen i december?:D
    diana

Axlar var det enda som hanns med. Eller ok, jag tappade helt motivationen igår på gymmet.
    Torftig människa som vet bäst. Kommenterar, inte för att hjälpa utan för att visa sin kunskap,besserwisser, han har minsann tränat med en styrkelyftare. *släng dig i väggen* (jag ta gärna emot tips och ideer men från de som vet vad de pratar om)[/b]
    Så idag ska jag till gymmet och köra det jag missade igår vilket var biceps och trapz. Min sk morgonpromenad på 90min blir även där idag då det var alldeles för mycket pollen ute idag. Jobbigt när andningen blir trög.

Axlar

Hantelpressar
    10*17, 15*10, 15*9, 20*3(kasst[/b]), 20*6, 22,5*1

Drag till hakan
    15*10, 20*7, 20*7

Hantellyft åt sidan omvänt grepp
    5*10, 6*7, 6*6

Inga bra reslutat eller vikter. Har i övrigt gått riktigt bra styrkemässigt det senaste, har blivit ökningar i varje pass. Men idag ska inget få störa, pluggar i lurarna istället och kämpar för att komma hem till en god och välförtjänt middag med grilad kyckling massor av sallad och potatis.

Kvällsmålet ska jag lyxa till med minikeso och färska jordgubbar.

dagens totala energiintag idag blir snålt med endast 2000kcal förelat på 166g protein 46g fett och 228g kolisar.

HudiksvallsGymDiana wrote:
    Ska bli roligt att följa dig,ska du upp på scen i december?:D
    diana

Ja, det är målet för iår. Så dieten har smugit igång 4 veckor tidigare än förra året.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.