Anna siktar mot scenen -07

Home Forums Seriösa träningsjournaler Anna siktar mot scenen -07

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 216 total)
  • Author

Blidde 50min cykel som konditionsträning denna veckan. eftersom att det inte blev någon morgonpromenad blir det en kvällspromenad nu istället. Ska bara slänga i mig lite ”efter träning” mat.
    Halsontet har varit som bortblåst under dagen!!:D Så det blir bara till att gå och lägga sig i tid.

Eva-Lotta: Mmm fattar nog vad du menar. Ska tänka på dig emellanåt oxå när det e motigt så jag tar i lite extra. Måste erkänna att det faktiskt funkar på mig när jag tränar att visualisera mig själv på scen och plocka fram tävlingsinstinkten.

vanessa: Alla dagar är inte roliga men de dagar som är värst är de som känns bäst efteråt

martin alexandersson:jobba å bli lockad av glass….halsontet är som bortblåst:D

Söndag

90min morgonpromenad avklarad. Blir VILA idag men eventuellt en kvällspromenad.
    Vikten imore stod på 67,9kg!!!! Imorgon blir det ätardag, popcorn och bio och hård träning på gymmet igen. Saknar det när jag varit därifrån i hela TRE dagar.
    Målet tills nästa vecka får bli 67,3kg.

Grattis du nådde veckans VIKTMÅL: under 68KG!
    Bra jobbat!
    Hoppas du kryar på dig och får en fin ”ätardag” imorn !
    /J.

Under 68 kg, då är det nästan dags för lite kort va?:p

Måndag

Morgonpromenad 40min till gymmet för att sedan köra ett pass rygg efter att ha dragit i mig min frukost.

Rygg, biceps

Marklyft
    stång*20, 70*15, 90*11 PB på 90kg!!, 100*5(dålig koncentration), 100*3,5

T-bar, brett grepp
    +20*15, +40*8, +40*10PB!!! fICK GRYM kontakt i denna övningen idag

Chins md hjälp
    6*10, 5*9, 4*7

Hantelrodd (stod mot hantelstället istället för på bänk.)
    30*10, 35*8 PB

Latsdrag
    8p*9+1, 10*7, 10*6+6*8+3*15 tror detta är PB serie

Bicep md stång i kabel
    4p*15, 6*10, 8*?+?*?

Riktigt nöjd med passet, var stark och hade go kontakt. Motivationen var verkligen på topp igår. Vikten hade gått ner ytterligare 1hg…
    Idag visar dock vågen mer från gårdagens ätardag. Det blev mycket kolhydrater från bröd, popcorn och några godisbitar.
    På kvällen blev det även en jättevåffla med 3 kulor glass och mjukglass på toppen. Åt inte hela själv utan delade med mig. Blev även lite skitmat på hard rock cafe. Turkey burger med pommes och på sidan hade jag smashed potatoes med ngt vitlökss grejs i.

Tisdag
    Nu är det snart dags för 90min sen morgonpromenad följt av ett pass med vader, triceps, bröst och mage.
    Får hoppas att john blund ger sig av under morgonpromenaden för mina ögon är fortfarande trötta.

Anna

Exhale Freddan wrote:
    Under 68 kg, då är det nästan dags för lite kort va?:p

Ska vi säga under 65 så kan jag kanske slänga upp något kort…

Grymt Anna, tycker du kör på bra….jag känner mig nästan lite piskad när jag läser här. 😮 Vad siktar du på att väga på tävlingsdagen? Eller är det bara spegeln som har vikt?;)

Grämer mig fortfarande över att jag inte lyckades ta mig förbi dig i lördags…lion, dumle, pecan, knäck…mmmmmmmm:P

Aja, det kanske var lika bra.

Gött å höra att det går bra med formen. Det har lossnat för mig nu oxå…som tur é!

Jag kollade lite på nätet, angående tävlingsbikini. Hittade en som såg bra ut, standard bikini, på bodybuilding.com. Bra pris var det oxå!

Ska du med på lunchbuffé på lördag? Eller du kanske inte har ätardag på lördag? Vi kan väl höras per tfn…känner mig lite som en chattnörd här nu.

Kör hårt så kan vi kanske drabba samman bland hantlar och viktmagasin nån dag framöver…ett rejält benpass kanske?:P

”Jag kollade lite på nätet, angående tävlingsbikini. Hittade en som såg bra ut, standard bikini, på bodybuilding.com. Bra pris var det oxå!”

Därifrån beställde jag min bikini… billigt å bra, kom hem i brevlådan :)
    Hoppas allt e bra med dig Anna och att träningen går bra, kanske ses på lördag om du hänger på

Afanatic: JO jag kämpar på…men även jag har mina svackor som idag. Jag kom aldrig iväg på min morgonpromenad eller till träningen…
    vet vad som gjorde att allt har kännts skit idag så jag lägger denna dagen bakom mig och kör på stenhårt imonrgon igen. Har inte skött kosten idag heller..
    Tävlingsvikten räknar jag med att den blir lägre iår… så det är minst 11kg kvar.

Camilla: Drabba samman för att piska benen vore gött. Nästa vecka kanske. Kör ben imon på morgonen serru.
    Hade varit roligt med buffe på lördag men efter denna dagen som jag bara vill ha ogjord så blir det inte någon ätardag för mig förän nästa lördag. Men jag kommer börja hålla det till lördagar nu iaf.

Mia 81: Hade varit gör kul men det blir inte någon ätardag för mig förän nästa lördag. Men jag antar att det blir fler buffe tillfällen : )

Vem coachar dig nu Anna? Hur ofta har du ätardag?

Vanessa Frykman wrote:
    Vem coachar dig nu Anna? Hur ofta har du ätardag?

Är min egen coach denna gången. Ätardag blir max en gång/vecka men jag har sjutit fram den någon dag eller två hela tiden för att anpassa den efter livet. Hädaefter kommer jag dock hålla den till lördagar då min vardag snart blir som vanligt igen med skola. Nästa ätarag blir nästa lördag.

Anna Andersson wrote:
    Camilla: Drabba samman för att piska benen vore gött. Nästa vecka kanske. Kör ben imon på morgonen serru.
    Hade varit roligt med buffe på lördag men efter denna dagen som jag bara vill ha ogjord så blir det inte någon ätardag för mig förän nästa lördag. Men jag kommer börja hålla det till lördagar nu iaf.

Jag brukar köra benen som sista pass i veckan, alltså på torsdag eller fredag…om du har möjlighet att köra på torsdag eller fredag i nästa vecka så vore det bra. Jag kan iof flytta lite på passet, så onsdag skulle kunna funka i nödfall.

Du ska inte ta en halv ätardag på lördag då? Bara lunchbuffén? Hehe…sen tänkte jag ta mig till Café Villekulla…å deras, enligt ryktet, grymma kakbuffé!:P Men jag ska inte inleda dig i frestelse…kör du din diet på lördag;)

Camilla Öhman wrote:
    Jag brukar köra benen som sista pass i veckan, alltså på torsdag eller fredag…om du har möjlighet att köra på torsdag eller fredag i nästa vecka så vore det bra. Jag kan iof flytta lite på passet, så onsdag skulle kunna funka i nödfall.

Du ska inte ta en halv ätardag på lördag då? Bara lunchbuffén? Hehe…sen tänkte jag ta mig till Café Villekulla…å deras, enligt ryktet, grymma kakbuffé!:P Men jag ska inte inleda dig i frestelse…kör du din diet på lördag;)

Camilla: Nej det blir inte någon thai buffe OCH kakbuffe. Möjligtvis en högdag med lite mer kolhydrater. Men i fortsättningen är det lördagar som gäller för mig också och kakbuffe låter ju inte fel, hehe. Så fom nästa lördag är jag på.

Idag är jag tillbaka där jag ska vara mentalt. LADDAD!

100min morgonpromenad (till gymmet) blev det för att direkt hoppa på ett benpass som gick KANON. Avslutade med 10min på crosstrainer i duktigt tempo[/B], mer höll benen inte för. Blev en övning för vader också som jag missade igår.

Ben

Liggande benpress
    43*20, 93*20, 243*13PB, 283*8ny vikt, 283*8, 193*10låångsamma

Sittande vadpress
    25kg*20, 50*13, 50*12, 60*10, 35*16

Kick back samma på båda ben
    23+10*12, 23+15*12PB, 32*11PB ny vikt!

Gående utfall
    20kgs hantlar*14, 20*11, 20*18PBkort vila 20*7

Liggande lårcurl
    40*11PB, 40*10, 40*?+23*7

Benspark
    59+10*9, 59+10*10+30kg*4

Torsdag

90min morgonpromenad till gymmet för att dra i mig min ihopmixade frukost och köra ett axelpass och några set triceps.
    Avslutade passet med 10min intensivt på crosstrainern och 25min promenad hem.

Efter att ha skrivit ner passet ska jag ut på en kvällspromenad.

Axlar, triceps

Hantellyft åt sidan
    5*15, 5*15, 8*10, 10*7, 8*11

Axelpress, friviktsmaskin
    15*15, 20*15, 30*12, 40*10, 45*9

Framåtlutade hantellyft
    3*14, 3*12, 3*?, 4*12

Åt sidan i kabelsamma på båda sidor
    1,5p*10, 1*12, 1*2+några med hjälp

Tricepspress i kabel
    5p*20, 8p*12, 9p*11, 8p*12

Triceps ovan huvud, enhandsamma på båda
    6*10, 7*12?

Omvända flyes
    23*10, 23*10, 23*12

Bra tempo passet igenom!

Dags att gå ut och njuta av den underbara kvällen.
    Imorgon kör jag ett gympass och tar igen det jag missat, dvs mer vader samt mage.

Anna

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 216 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.