Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Anna siktar mot scenen -07
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 augusti, 2007 at 10:36 #846816Anonym anvandareMember
LÖrdag
Vila +90min morgonpromenad
Söndag
90min promenad till gymmet.
Axlar+20min promenad efter träningen.Måndag
90min morgonpromenad
Rygg senare idag följt av lite cardio.
Anna
28 augusti, 2007 at 14:22 #846817Anonym anvandareMemberforts. måndag
blev ett ryggpass tömd på ork tyvärr å blöt som en vattenbuffel.
30min kvällspromenadhann jag med ocksåTisdag
90min morgonpromenad. Fötterna skavde gött. Sholls plåster suger verkligen de bara lossnar. Men när jag väl kom igång så glömde jag bort skoskavet och njöt av en underbar morgon med frisk luft.Tänkte köre ett Body Pump pass idag 25min vila och sedan ett spinning pass på 45min.
Känner mig fortfarande som en blöt vattenbuffel. Men det e ju så vi kvinnor har det ibland. Min kropp verkar dessutom oerhört känslig för viktnedgång och lite mer träning. Den rubbas…
Ska ladda lite mentalt nu genom att kolla skor på nätet och tyg till dräkterna. Gött å få det fixat så snart som möjligt.
Någon som har tips på tygbutiker eller internetsidor? Glitzit har jag hittat till iaf.Anna
28 augusti, 2007 at 19:48 #846818Anonym anvandareMemberFörutom Glitz it så finns även agstextil.se för tyger. Skor beställde jag på howcool.dk. 440kr för ett par svarta 5 inch pumps och de kom inom en vecka. :up:
Förresten så kommer vi väl att tävla i samma klass på Fitnessfestivalen? Du kommer också att tävla i långa klassen va? Misstänker att du ligger lite bättre till med dieten i dagsläget som kilona har rasat på dig de sista veckorna. Hur känns det nu i förhållande till din förra diet? Går allt enligt planerna? Siktar du på samma hårdhet som sist du tävlade? 14 veckor kvar!!
28 augusti, 2007 at 20:57 #846819Anonym anvandareMemberEmelie: Tack för tipset ska in och kika där med. JO, jag e ju 171 så det blir långa klassen. Just nu känns det segt med vikttappningen men jag känner mig rätt blöt och min våg visar även större vatten % än normalt….återstår att se.
Känns bättre nu än sist. har haft mer ork och har ökat bättre i syrka än förra dieten. Men nu sista veckan har pisspass dykt upp. dagens är jag dock nöjd med men det var allt lite småtungt att cykla hem efter ett BodyPump pass följt av spinning.
Nej, jag siktar inte på samma mjuka form som sist utan ska kömoa på och försöka bli hårdare denna gången. Återsår att se resultatet.
Hur går det själv?Anna
29 augusti, 2007 at 10:37 #846820Anonym anvandareMemberOnsdag
90min morgonpromenad med några korta få intervaller. Imorgon blir det 60min lite intensivare istället. Märks att kroppen vänjer sig fort. Kanske blir lite cykel in till stan idag också så här den sista riktigt lediga dagen innan allt drar igång igen.
Ikväll blir det iaf styrka följt av någon form av kondition.Dags att ut och njuta lite mer av solen.
Anna
29 augusti, 2007 at 17:47 #846821Anonym anvandareMemberAnna Andersson wrote:Emelie: Tack för tipset ska in och kika där med. JO, jag e ju 171 så det blir långa klassen. Just nu känns det segt med vikttappningen men jag känner mig rätt blöt och min våg visar även större vatten % än normalt….återstår att se.Känns bättre nu än sist. har haft mer ork och har ökat bättre i syrka än förra dieten. Men nu sista veckan har pisspass dykt upp. dagens är jag dock nöjd med men det var allt lite småtungt att cykla hem efter ett BodyPump pass följt av spinning.
Nej, jag siktar inte på samma mjuka form som sist utan ska kömoa på och försöka bli hårdare denna gången. Återsår att se resultatet.
Hur går det själv?Anna
Härligt att det känns bättre än förra dieten då har du ju god potential till att komma in hårdare än sist! Måste vara skönt att ha en referens att gå efter när man väl dietat en gång så att man vet hur ens kropp funkar och så.
För mig är det ju första gången så jag har ju inget att jämföra med. Lyckas behålla musklerna och gå ner i fett än så länge iaf så det känns bra. Känner inte av dieten speciellt utan allt funkar bra än så länge. Kanske att jag har lite kortare stubin än vanligt vissa ggr bara.
Kör hårt!
Emelie
30 augusti, 2007 at 05:10 #846822Anonym anvandareMemberGodmorgon godmorgon!!
NU har jag vaknat ordentligt md musik i öronen och kallt vatten, burr.
Dags för 60min intervaller. Får se vad kroppen vill så här på morgonkvisten men det blir istället för mina 90min promenad.
Kollade vågen så har i halvtid och den visar nog tom upp? måste vara fulla tarmar och vätska…För striktare än så här kan jag inte vara med kosten och träningen har flutit på. Hoppas det rasar av snart. jag ger fn inte upp.
Håller på med en ny blogg också där innehållet kommer inefatta hela livet inte bara träning. Ska se till att uppdatera ordentligt i den.Fom nästa vecka blir det cykel in till stan ett par dagar i veckan innan skolan. Jag ska bli miljövän (för min plånbok) och pendla med buss. Ska åtminstone testa och se hur det fungerar. Tanken är då att jag ska cykla in till centralstationen.
Dags att skutta ut nu och leka lite.
Godmorgon
Anna Andersson30 augusti, 2007 at 12:09 #846823Anonym anvandareMemberHej!
Följer din journal och blir mäkta inspirerad!
Du som har lite vana med att tävla..
Hur mycket kroppsfett i % ska en tjej ha vid tävling? Vad brukar du ligga på?Träna hårt!
Ska bli kul att se dig på scenen!31 augusti, 2007 at 14:12 #846824Anonym anvandareMemberLinda: vet inte vad jag ligger på men % blir ju v ä ldigt olika beroende på mätsätt och vem som mätt. Resultatet syns nog trots allt bäst i spegeln.
Jag tränar på…Idag blev det 30min spinning iställt för morgonpromenad. Känns inte mer ansträngande än att gå upp ur sängen att traska morgonpromenad i 90min.
2timmar instruerande i gymmet snart och sedan är det dags för ett benpass följt av 30min cardio.Anna
p.s vikten blir jag bara sur på… men jag ger mig inte utan höjer intensiteten på ina promenader och kör mer efter styrkepassen nu istället. Vill hålla hårt i mina å kalorier som jag får i mig.
Ätardag blir de på söndag denna veckan. Extrem lågdag imorgon.31 augusti, 2007 at 22:26 #846825Anonym anvandareMemberforts. fredag
Benpasset avklarat. Det var seegt att komma igång men det gick rätt bra tillslut. Knäböjen mycket bättre än innan och därefter så måste jag nog ge mig själv godkänt faktiskt.
När vikten står stilla är då min hjärna börjar spela mig spratt. Ska jag sänka maten, öka intensiteten på morgonen eller lägga till mer träning. Eller är det kanske bara så just nu och nästa vecka droppar ett kilo på någon dag?
Ska jag höja maten så att jag även kan höja intensiteten? Varför släpper det inte?
Stressar jag för mycket sover för lite?
Många frågor mycket snurr. Imorgon ska jag iaf ut och traska innan jobbet ligga lågt VILA och avvakta söndagen med hög intensitet på träningen och en välbehövlig(för hjärnan) ätardag.Sov gott
Anna1 september, 2007 at 17:34 #846826Anonym anvandareMemberLördag
Idag blev det 90min morgonpromenad med små korta joggingbitar.
Nu efter jobbet (där jag tagit varje tillfälle i akt att få springa upp för trappan till lagret) tog jag en omväg hem med cykeln på 30min.
VILA idag.Imorgon blir det lite ätardag och styrketräning med massa PB.
Anna
2 september, 2007 at 06:44 #846827Anonym anvandareMemberSöndag
Nu dags för en morgonpromenad med vikter runt anklarna. Måste ju se till att slita skor ännu snabbare.
Sitter en boxer framför mig och smålipar lite. Hon vill ut och skälla på vakthundarna i det industriområde vi passerar tror jag.
Får se hur mina tassar överlever promenaden idag då halva hälarna är borthyvlade och filade…Blir ett styrkepass följt av 30min spinning sen om jag får plats på det. Sedan ska jag leva som vanligt en dag innan jag lägger i nästa växel under denna dieten.
Anna
4 september, 2007 at 07:37 #846828Anonym anvandareMemberMåndag
Axlar och mage på gymmet, gick grymt bra. Helnöjd med det passet. uppdaterar med det info senare.
70min kvällspromenad.Tisdag
Dags för 90min morgonpromenad. Har äntligen fått bytt batt i pulsklockan så nu blir det till att hålla koll på pulsen också samt en liten referens på antal kcal.
Vader, bröst, och biceps ska piskas senare idag. Blir även cykel idag till tåget, jag har blivit en riktig miljövän.Anna
p.s NY [www.metrobloggen.se/fitnesssmart]
4 september, 2007 at 21:36 #846829Anonym anvandareMemberforts. tisdag
dags ör sängen för snart ringer klockan.
Träningen har gått kanon idag.
40min cyklande, 90 min morgonprom och ett styrkepass för vader, bröst och biceps som gick kanon!godnatt
6 september, 2007 at 16:39 #846830Anonym anvandareMemberTorsdag
80min morgonpromenad, 25min cykel till centralen, 30min cykel hem, och nu dags för en kvällspromenad på 90min.
Får se om det blir lite inlines senare också men tyvär så tvingar nog skolböckerna mig att stanna inne idag.
Mina ben känns lagom slitna efter gårdagens (onsdag) benpass som avslutades med 11min crosstrainer, morgonlöp (40)min och cyklande (55)min.Nä, nu ksa jag ut å njuta lite i solen och bränna några extra fettklumpar.
Anna
p.s träningen känns grymt bra just nu. Kan behöva lite mer sömn bara.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.